Arendal Sound : Offisiell Tråd

12 Feb 2007
1.328
0
36
fant utav det til slutt. det spiller nå i fase og låter meget bra. her har xtz 12.17 ingenting og stille opp med. forstår hvorfor folk har byttet fra både svs og xtz over til arendal sound sine subwoofere. går nok ikke lenge før jeg har en til av as sub1 i mitt oppsett

takker for alle tips/hjelp.

Edit: respons ned til 16 hz og lydtrykket overgår alle forventninger. denne kan virkelig spille høyt samtidig levere detaljert bass. jeg er imponert ikke mer og si.

edit: endet til slutt og selge as sub 1 og kjøpte svs-pb2000. pb 2000 bedre på film. as sub1 noe bedre på musikk på deling over 80 hz

Sist redigert:
31 Jan 2007
1.392
608
113
Bra du fant ut av det👍 Er det lov å spørre hva du gjorde som ordnet det ?

Sent fra min Nexus 6P via Tapatalk

20 Nov 2008
13.877
84
48
fant utav det til slutt. det spiller nå i fase og låter meget bra. her har xtz 12.17 ingenting og stille opp med. forstår hvorfor folk har byttet fra både svs og xtz over til arendal sound sine subwoofere. går nok ikke lenge før jeg har en til av as sub1 i mitt oppsett

Så flott at det ordnet seg da :)
Hva var årsaken ? Det kan jo være nyttig info for noen og enhver :)

11 Jan 2007
6.033
60
48

Veldig gøy å høre, og nysgjerrig på hva som ble løsningen på denne "gåten"..!:)

29 Feb 2008
1.899
3
38
Av alt utstyret jeg har kjøpt av AS er det mine 2 sub3 som imponerer meg mest, spiller med massivt trykk samtidig som det hele gjengis med lag på lag av basstoner. Er svært enkelt for meg å sammenligne da demosporene jeg har er godt kjent og innehar alt av informasjon fra 100 og nedover, jeg kan ikke annet enn å gi disse mine beste anbefalinger uten forbehold.

Skal sies at rommet mitt er ganske enkelt bassmessig og har kalibrert med Dirac som gjør en eksemplarisk jobb her hos meg :)

12 Feb 2007
1.328
0
36
noen som vet om det er satt inn filter på arendal subbene, hvor foreksempel 16 hz og ned blir filtrert bort?

12 Feb 2007
1.328
0
36
lurer litt på hva jeg skal gå for nå. planen min er og ha 2 stk sub1. men etter jeg har testet hvor den andre subben skal stå vil jeg ikke få de 3 ekstra desibelene på grunn av den plasseringen, men jeg vil jo få andre fordeler(på musikk). vis jeg plasserer 2 stk sub 1 på samme plass (oppå hverandre) vil jeg få de ekstra desibelene samt enda bedre rundt 60-80 hz på grunn av høyden. men vil helst det skal så på hver sin side av stereorack mitt, ser mer riktig ut.

ser jeg litt på sub-2, denne vil jeg jo få det jeg mangler når jeg ser film. 1 stk sub-1 sliter med volum -10 på receiveren. dette vil nok sub-2 klare endel bedre om jeg tenker riktig. samt den vil få en optimal plassering ut ifra rommet mitt. :confused::confused:

Sist redigert:
12 Feb 2007
1.328
0
36
Er det ikke bare sub 3 som har dette? Står også på l-sound fant jeg ut. Kan hver jeg tar feil.eller har sub 1 og sub 2 et annet filter utenom subsonic ?

Sist redigert:
12 Feb 2007
1.328
0
36
er det noen som har testet arendal sound sub 1 opp mot klipsch sin 15 tommer? jeg vurderer og bytte derfor jeg lurer.

BEF

0
25 Des 2005
11.681
1.132
113
49
Asker
Endelig fikk jeg fingeren ut og fikk tatt noen bilder av oppsettet jeg har satt opp på loftstuen her hjemme. Det er en koselig og intim hjemmekino løsning med 70" LG 4K TV, Marantz SR7011 Receiver, Oppo BDP-103 Blu-Ray og AntiMode 8033C på elektronikk siden. Av høyttalere er det Arendal Sound 1723 Monitor, Center,Surround og 2stk Subwoofer 1.

For den mest optimale surround effekten har jeg montert Center med litt vinkel opp mot lytteposisjon. Vinkelen er slik at diskanten vil treffe øret i sitte høyde i stolene. Med at det er noe avstand fra sitte posisjon og ut til surround kanalene har jeg montert surround høyttalerne 15-20cm høyre enn normalt for en best mulig effekt. Jeg bruker Subwoofer 1 som stativ til Monitor for en enkel og mest areal effektiv løsning, jeg får plass til 2 subber i rommet uten at det tar opp masse ekstra plass. Jeg deler hele systemet på 80Hz og bruker subbene som LFE opp til 120Hz.

Hele rommet

attachment.php

attachment.php

attachment.php

attachment.php

Oversikt, uten deksel

attachment.php

Plassering av surround

Vis vedlegget 124604

Monitor og Subwoofer 1

Vis vedlegget 124605

Monitor og Subwoofer 1, uten deksel

Vis vedlegget 124606

Surround

Vis vedlegget 124607

Surround, uten deksel

Vis vedlegget 124608

Sist redigert:
29 Feb 2008
1.899
3
38
Så "alle" vet vel fordelen med 2 stykker ? Jevnere respons, mulighet for å spille høyere med mindre forvrenging +++ :)

Skalle

0
26 Apr 2008
9.593
0
36
50
Så "alle" vet vel fordelen med 2 stykker ? Jevnere respons, mulighet for å spille høyere med mindre forvrenging +++ :)

Det blir spennende å prøve med to subber. Rommet mitt er langt fra optimalt, så jeg håper det vil hjelpe på med en ekstra subb.

Nesten litt synd at jeg ikke gikk for Sub3 sist jeg kjøpte, siden de nå sansynlignis blir brukt som stand for Klipsch Heresy.
Men jeg ville ha en sub jeg kunne flytte på alene, og som kunne stå under lerretet

29 Feb 2008
1.899
3
38
Det blir spennende å prøve med to subber. Rommet mitt er langt fra optimalt, så jeg håper det vil hjelpe på med en ekstra subb.

Nesten litt synd at jeg ikke gikk for Sub3 sist jeg kjøpte, siden de nå sansynlignis blir brukt som stand for Klipsch Heresy.
Men jeg ville ha en sub jeg kunne flytte på alene, og som kunne stå under lerretet

Hvor stort er rommet og hvilke lydnivåer kjører du på, er det film eller musikk du bruker mest og har du noen form for eq du kan bruke ?