Arendal Sound : Offisiell Tråd

21 Okt 2003
1.598
5
38
Har kjøpt en AS sub2 til, en står i midt foran og en står midt bak, begge med noen få cm fra vegg. Er det noen som har prøvd en slik oppsetting og målt på hvordan dette ser ut?

Sent from my iPhone using New Forum mobile app
Har en sub 1 og en sub 2 som jeg har prøvd på forskjellige plasseringer. Men har de bak i hvert sitt hjørne nå. Der de spiller best ifht til rommet. Men anbefaler deg å måle selv og teste forskjellige plasseringer.

20 Nov 2008
13.877
84
48
Har kjøpt en AS sub2 til, en står i midt foran og en står midt bak, begge med noen få cm fra vegg. Er det noen som har prøvd en slik oppsetting og målt på hvordan dette ser ut?

Sent from my iPhone using New Forum mobile app

Dette går det ikke an å gi et generelt svar på. En plassering bør times og kalibreres nøye ved hjelp an målinger.

Sent from my iPhone using Tapatalk

20 Nov 2008
13.877
84
48
Jeg følger med på Finn så ser jeg hva som dukker opp. Det frister med et par SVS PC-4000 også. Har god erfaring med rørsubbene til SVS. Men det hadde vært artig å prøve noe annet også. Og et par matt hvite sub2 eller sub3 ved siden av de matt hvite Tower'ene hadde sett fått ut. Ikke lett dette. Må vel ta turen til Arendal en gang.

Sub 2 eller 3 er i en helt annen liga enn Pc4000 - særlig fra 25 hz og oppover , og det er ho der det skjer mest tross alt

Gurba

0
19 Feb 2009
24.635
7
38
Sub 2 eller 3 er i en helt annen liga enn Pc4000 - særlig fra 25 hz og oppover , og det er ho der det skjer mest tross alt

Jeg ser flere sier det samme. Tower'ene spiller nok til musikk for meg. Det er til film jeg savner endel. Men ingenting er bestemt. Tiden vil vise. 🙂

6 Jul 2011
226
33
28
Hei!

Holder på med en liten hjemmekino - med mål L5,20, B2,70 og H2,12 (bredde 2,60 helt fremme ved lerret). Rommet er bygget som rom-i-rom. Jeg har peilet meg inn på Monitor S for frontrekken. Det jeg lurer på er om det er noen som har erfaring med disse høyttalerne plassert i baffelvegg?

Jeg har en ventilasjonskasse helt fremme ved lerretet. Ser videre for meg to løsninger, se vedlagte bilder. Jeg skal lage til et enkelt rammeverk foran dette igjen for akustisk lerret i full bredde av rommet.

Løsning 1; Lage til en baffelvegg for de tre fronthøyttalerne. Denne slik at den flukter med ventilasjonskassen. AV-utstyr skal plasseres fremme i rommet, så tenker i så fall avslutte baffelveggen slik at jeg har plass til utstyr og subwoofere under dette. Står da fritt til å plassere utstyr og sub´er der de måler best. Blir sånn sett ikke en fullverdig baffelvegg i full høyde, men for høyttalerne antar jeg dette kan være positivt. Ønske for baffelvegg henger også litt sammen med at lengden av rommet er nær dobbelt av bredden, noe jeg frykter kan gi litt problemer akustisk. En baffelvegg vil redusere lengden av rommet noe. Men har ikke noe målinger/simuleringer å gå ut fra her, så det kan jo slå ut flere veier...

Løsning 2; Ha høyttalerne fritt bak lerretet - enten hengende på vegg, eller noe frem fra denne (opptil 15 cm slik jeg tenker det nå), med de justeringsmuligheter som jeg da vil ha.

Til info ser jeg for meg to subwoofere fremme, alternativt én fremme og én bak hvis dette måler bedre. Hører gjerne hva dere selv ville gjort:)

Vedlegg

• Kino - Løsning 1.png
    Kino - Løsning 1.png
    62,4 KB · Sett: 121
  • Kino - Løsning 2.png
    Kino - Løsning 2.png
    63,1 KB · Sett: 128
11 Jan 2007
6.055
71
48
Da blir jeg snart eier av 2 stk 1961 1V i satin white så " melder jeg meg inn i klubben igjen"...

har tidligere hatt fullt 1723 oppsett, men dette ble for stort i rommet mitt..

Spent på hvordan disse presterer, skal etter sigende vært tighte nok portet og gå dypt. skal også være fullt på høyde med legacy sub 1.5 og den var jeg veldig fornøyd med..