Arendal Sound : Offisiell Tråd

25 Apr 2005
43.993
0
0
41
Nord-Trøndelag
Det er begynt og kommet Arendal Sound produlter ut til forbrukere :) arendalsound.no

Kan også kjøpes hos lsound.no | lsound.no

Selv er jeg i gang med og teste Subwoofer 3, som tidvis imponerer på Alle områder :)
En sikkelig utfordrer til SVS Ultra 13" PB/PC portede suber og Kreisel 12012 ;) ( subw-3 kan kjøres som både Lukket og Portet sub )

Prøver og finne mere ut av subene med og kjøre en stykk.
Den er ikke kalibrert, men plassert mellom front og center der det den mest naturlige plasseringen vil være.
Startet med og kjøre uten noe EQ påvirking fra surround forsterker og har koblet fra min svs eq1. Eneste jeg gjorde var og justere phasen litt så den våknet til liv.

Suben kan kjøres som :

Lukket - Der faller den av 12dB/oktav. Der går den enda dypere en portet. Og har en nøytral klang og er veldig tight.

Portet - Der faller den av 24dB/oktav. Der er mere lyd på alle hørbare frekvenser, og den virker gi en kraftfull bass.

Der er to EQ muligheter :

EQ1 - Det blir det lagt til litt ekstra bass fra 40hz og nedover.
EQ2 - Det er kassens ordinære tuning uten noen forsterking.

Musikk tar den det meste. Og en må skru opp lyden vesenlig før en får sikkelig bevegeles på elementene.
Kjørte på med noe databass med sikkelig dybde her, og det var heftig og imponerende. Lå på ca 100dB, og selv om det er snakk om dyp bass så var det som suben bare storkoste seg.
Jeg som lytter måtte gi seg først. Da var ørene og kroppen godt massert, og en kunne kjenne luft trykket i kroppen. Litt sånn følelse når det er en for stor sub i en bil følelse når en trekker pusten.

Film med Atmos ( demoklipp fra demo world ) så virker det som den får en liten utfordring på sikkelig tung og mektig bass.
Med Truehd / dts hd-ma virker det være litt snillere og takler det greit.
Var fremme med Pulse DVD, og det var ikke tegn til annet en kontroll og heftig dypbass.

Tok 3 runder med YPAO korrigering (3040) med portet vs lukket. Først og fremst for og se om avstanden som ble satt til sub ble det samme.
Varierte med 5cm, så godkjent.

Så langt virker det som Subwoofer 3 er rimelig heftig når en får temmet og justert den riktig :D

Liten NB sub-3 !!! Når du kjører den Lukket. Så ta deg bryet med og sjekke at det ikke lekker noe luft i porten, det merkes når en skrur opp litt og bare holde hånden eller et tørkepappir stykke forran porten :)

Håper flere skriver om hvordan de opplever produkter fra Arendal Sound :)

20 Nov 2008
13.877
84
48
Flotte og spennende produkter dette som absolutt fortjener en egen tråd ja :)
Håper virkelig gutta fra Lsound lykkes med denne ht-serien.

Får håpe flere slenger seg på her etterhvert.

25 Apr 2005
43.993
0
0
41
Nord-Trøndelag
Virker og være oppegående saker dette ja.

Tidligere i kveld letet jeg frem Transformers Pulse testen der Ironhide skyter begge kanonene i bakken for og hoppe over hun som hyler.
Det alder værste er mellom 54hz og 30hz i den senen.

Har for sikkerhetsskyld satt en sperre på MV på -10dB... så senen flere ganger på -10dB og kan røpe MV kan skrues opp flere hakk før det er noen limiter som slår inn. Portet 17hz.
Det var med en sub... og det var en del klaging fra altandør, skap og delvis vegger :p

Så var jeg fremme med en kjent låt for de fleste. portet 17hz her også. MV -10dB.

https://www.facebook.com/kristian.norum.52/videos/10153707362635751/

20 Nov 2008
13.877
84
48
Høres lovende ut dette ja :)
Så du mener en slik sub kan ta opp kampen med f.eks en PC13 ultra eller ?

20 Nov 2008
13.877
84
48
Ja, virker som den gjør det.
Ikke dårlig det i såfall , er jo tross alt en god del mindre også.
På design så vinner den jo med hestehoder :)
Hvis det skulle bli AS på meg en dag , så tror jeg det må bli Sub 2. Regner med at den også klarer å hamle opp med XTZ'ene jeg har idag .. Men det blir nok ikke slik umiddelbart , for jeg er meget fornøyd med jobben dem gjør også :)

Rafo

0
16 Mar 2010
288
0
16
Har en Sub2 i bestilling, men vet ikke helt når den ankommer :-/ Har Pc13ultra nå, og savner litt lyden fra KK Dxd 12012 duoen, og Sub2 skal forhåpentligvis fikse det ;-) Blir stacking til sommeren :)

20 Nov 2008
13.877
84
48
Har en Sub2 i bestilling, men vet ikke helt når den ankommer :-/ Har Pc13ultra nå, og savner litt lyden fra KK Dxd 12012 duoen, og Sub2 skal forhåpentligvis fikse det ;-) Blir stacking til sommeren :)
Det blir spennende å høre mer om - du får holde oss oppdatert :)
Stacking til våren sier du - har du bare bestilt en nå til å begynne med ?

Rafo

0
16 Mar 2010
288
0
16
Bestillt bare en, nå ja. Må få inn litt feriepenger før neste kjøp, men kan bli før også, hvem vet :p

Kane

0
13 Mai 2004
9.117
1
0
AS 1723 tower og AS 1723 senterhøyttaler er bestilt. Gleder meg til å få det i hus :)

22 Nov 2010
771
0
0
Oslo
Noen som har hørt AS 1723 enda, har en forsikringssak gående og har sett meg ut disse som erstatter for de gamle som tok kvelden.

Gurba

0
19 Feb 2009
24.635
7
38
Siden de ikke er sluppet på markedet ennå er det bare et fåtall utvalgte som har hørt de.

22 Nov 2010
771
0
0
Oslo
Ah, så at man kunne kjøpe de i Mars, men at skipping datoen hadde gått over til April, derfor jeg trodde at et parti hadde gått ut.
Da er det bare å vente på reviews, takker for feedback Gurba.

Kane

0
13 Mai 2004
9.117
1
0
Første levering er utsolgt før L-Sound selv har mottatt første container. Derfor leveringsdato som nå står der er April. Er da L-Sound mottar neste levering hvis jeg ikke har misforstått helt.....

20 Nov 2008
13.877
84
48
Gjelder det både suber og høyttalere ?
Moro om dem lykkes og får suksess med disse produktene da :)

22 Nov 2010
771
0
0
Oslo
Suber er ute, flere som skriver om disse. Konklusjonen i meget grove drag er at de er særdeles gode og posisjonerer seg meget godt i markedet, det som skuffer noen få, er at de ikke matcher SVS i "dypet" 20hz ish. Samtidig så leverer det mye mere effekt / trykk generelt sett, så den store majoriteten av erfaring jeg har kommet over gir tommel opp.

2 Mar 2013
150
0
16
Kan du fortelle litt om hvordan du opplever lyden? Hva er bedre nå enn ved dine tidligere høyttalere?