Arendal 1961 monitor + center vs PSB Imagine W3 ?

_frost_

Medlem
1 Sep 2003
1.018
5
38
38
Hei,
Jeg er lysten på å bytte ut en PSB Imagine W3 (passiv) lydplanke da jeg nå har mulighet til litt større høyttalere i stua.

Har allerede fått installert Arendal Sound 1961 surround og høydehøyttalere, så nå gjenstår "bare" frontrekka.

Er egentlig veldig fornøyd med lydplanka fra PSB, og lurer på om noen her har erfaring med 1961 serien til Arendal og kan si meg litt om hva jeg kan forvente å få ved å oppgradere til monitor + center?

Vil jeg f.eks merke at alle høyttalere er av samme type etc?

• Like
Reactions: Zeke1983

Zeke1983

Medlem
11 Jan 2007
5.990
36
48
Hei,
Jeg er lysten på å bytte ut en PSB Imagine W3 (passiv) lydplanke da jeg nå har mulighet til litt større høyttalere i stua.

Har allerede fått installert Arendal Sound 1961 surround og høydehøyttalere, så nå gjenstår "bare" frontrekka.

Er egentlig veldig fornøyd med lydplanka fra PSB, og lurer på om noen her har erfaring med 1961 serien til Arendal og kan si meg litt om hva jeg kan forvente å få ved å oppgradere til monitor + center?

Vil jeg f.eks merke at alle høyttalere er av samme type etc?
Heisann!
har aldri prøvd lydplanke, så akkurat kan jeg ikke si så mye om,,, men har prøvd endel as og mye annet, og sitter nå på komplett as 1961 oppsett..

vil absolutt anbefale å prøve as i frontrekka også

_frost_

Medlem
1 Sep 2003
1.018
5
38
38
Har 1961 høyde og surround. Sub er enn så lenge en Xtz 12.17 Edge.
Er det samme oppsett du har?
«hjernen» i systemet er en Yamaha RX-A1080. Sliter litt med å bestemme meg for om jeg skal bruke DSP eller ikke🤔 noen erfaring der?

• Like

Zeke1983

Medlem
11 Jan 2007
5.990
36
48
Har 1961 høyde og surround. Sub er enn så lenge en Xtz 12.17 Edge.
Er det samme oppsett du har?
«hjernen» i systemet er en Yamaha RX-A1080. Sliter litt med å bestemme meg for om jeg skal bruke DSP eller ikke🤔 noen erfaring der?
har ikke høyde, men vurderer de faktisk..

Har 3x monitor foran ( dvs center, men er jo en monitor) og surround. Har 2x 1961 v og Atmos er PSB foreøpig.. men vurderer som sagt front height også..

DSP som i ekstern aka minidsp? jeg kjører audessey xt 32, og har aldri vært mere fornøyd egentlig..

_frost_

Medlem
1 Sep 2003
1.018
5
38
38
Kan tenke meg det smeller godt med 2 stk 1961V. Det blir neste som skal spares til :D
Det virker som du er fornøyd med hvordan dette spiller sammen da? Og kvaliteten kontra prisen.

Tenkte mer på DSP i form av lydmoduser, som f.eks Movie Theater etc.

• Like

Zeke1983

Medlem
11 Jan 2007
5.990
36
48
Kan tenke meg det smeller godt med 2 stk 1961V. Det blir neste som skal spares til :D
Det virker som du er fornøyd med hvordan dette spiller sammen da? Og kvaliteten kontra prisen.

Tenkte mer på DSP i form av lydmoduser, som f.eks Movie Theater etc.
veldig fornøyd med subbene, hadde 12.17 Edge også og AS er nok ikke milevis foran, men som xtz ene så kan AS tunes, og mye mer raffinert forsterker. dessuten er de mye mer korrekte og helt uten portstøy..

sånn moduser bruker ikke jeg, jeg bruker upmixer for Atmos der det ikke er i lydsporet.