Anbefaling kvalitets strømkabel med C7 ende

mrtore

0
16 Jul 2006
102
0
16
Hei!

Fikk for en liten tid siden trøbbel med strømledningen til min b&w pv1d sub.
Stakk på elkjøp å kjøpte ny c7 strømkabel, men denne fungerte faktisk ikke. Ser ut som den ikke får nok strøm.
Prøvde med den gamle og alt var nesten normalt igjen.

Så om noen kunne anbefale meg en 2m kvalitets C7 strømkabel?
Er fordel om den også er vinklet da det er noe trangt. Altså enden som går inn i subben

Har sett på hifiklubben med de koster fra 1500,- som er litt mye

Takker!

Danke

0
4 Aug 2007
12.504
264
83
Hei!

Fikk for en liten tid siden trøbbel med strømledningen til min b&w pv1d sub.
Stakk på elkjøp å kjøpte ny c7 strømkabel, men denne fungerte faktisk ikke. Ser ut som den ikke får nok strøm.
Prøvde med den gamle og alt var nesten normalt igjen.

Så om noen kunne anbefale meg en 2m kvalitets C7 strømkabel?
Er fordel om den også er vinklet da det er noe trangt. Altså enden som går inn i subben

Har sett på hifiklubben med de koster fra 1500,- som er litt mye

Takker!
Jeg anbefaler Supra, de fås i kobber hvit og i sølv som er grå. Jeg bruker den grå med sølv. Koster fra 400 til 600 avhengig av lengde.

De heter Supra LoRad og er solide og skjermet.

Jeg bruker en slik til Subwoofer selv og funker perfekt, er ikke så dumt med skjermet elkabel på Subwoofer, da disse er kjent for å være utsatt for støy..

Noe man ikke må ha tinnfolie hatt på hodet for å påstå. 😉

Sist redigert:

Danke

0
4 Aug 2007
12.504
264
83
Her ser du de...

Finnes på andre norske sider også, men denne er kjent Supra forhandler. (Jeg bor i Sverige)

2 Jan 2013
87
5
8
Hvis du har god kontakt mellom strømkabel og sub, så får du nok strøm. Kabelen kan fint levere 10 Amper (om sikringen holder). Sub trekker maks 1,8 Amper. Jeg har erfart flere komponenter som har hatt utfrodringer med strømkabler med C7 plugg. Må bruke mye kraft for å plugge den inn. Noen ganger har jeg rett og slett måtte bytte kabel. Om du er garrantert å få en kabel som passer bra med å bruke mye penger, tviler jeg på. Når det gjelder skjerming av kabel for å hindre støy, så er dette en fin løsning. Men da må støyen ledes bort til jord, ellers så kan resultatet bli at kabelen blir en "antenne" som fanger opp støy.

Danke

0
4 Aug 2007
12.504
264
83
Hvis du har god kontakt mellom strømkabel og sub, så får du nok strøm. Kabelen kan fint levere 10 Amper (om sikringen holder). Sub trekker maks 1,8 Amper. Jeg har erfart flere komponenter som har hatt utfrodringer med strømkabler med C7 plugg. Må bruke mye kraft for å plugge den inn. Noen ganger har jeg rett og slett måtte bytte kabel. Om du er garrantert å få en kabel som passer bra med å bruke mye penger, tviler jeg på. Når det gjelder skjerming av kabel for å hindre støy, så er dette en fin løsning. Men da må støyen ledes bort til jord, ellers så kan resultatet bli at kabelen blir en "antenne" som fanger opp støy.
Ja det har jeg erfart også at C7 kan bli trøblete å få i kontakt på produktet.

Kan være ødelagt kabel også da...