Kjøpte her om dagen en brukt xtz 10.16 som jeg tenkte bruke i hjemmekinoen. Men dukket opp er problem. Funker fint helt til plutselig det kommer et lite «poff» i høyttalerne, basselementene rører på seg, og det virker som surroundprocessoren går i en slags protection-mode eller noe, all lyd forsvinner helt til jeg skrur den av og på igjen. Det har ikke noe å si om jeg spiller høyt/lavt. Det har skjedd uten at jeg har hørt på noe som helst også. Dette kom etter jeg koblet til sub, aldri skjedd før. Høyttalerne jeg har er B&W cm10, og cm serien i et 5.1 oppsett.
Det er min første sub, så mulig jeg har gjort noe galt. Har prøvd bytte RCA kabler fra processor til sub. Koblet på sub 1 utgang på marantz 7703 processor, på L inn på sub. Satt phase til 0, delt ved 80hz. Kan det være støy? Bestilte en balansert xlr kabel som jeg venter i posten snart.
Har kjørt audyssey romkorreksjon på oppsettet.
Tips mottas med takk!
Det er min første sub, så mulig jeg har gjort noe galt. Har prøvd bytte RCA kabler fra processor til sub. Koblet på sub 1 utgang på marantz 7703 processor, på L inn på sub. Satt phase til 0, delt ved 80hz. Kan det være støy? Bestilte en balansert xlr kabel som jeg venter i posten snart.
Har kjørt audyssey romkorreksjon på oppsettet.
Tips mottas med takk!