Har fått denne boksen i hus, og er særdeles misfornøyd.
Èn ting er at brukervennligheten er flere hakk bak den forrige Arris-boksen pga at de har fjernet fargeknappene og direkteknapper fra fjernkontrollen - men billedkvaliteten er jo under enhver kritikk.
Den skybaserte opptaksfunksjonen er ubrukelig, etter min mening.
Opptakene minner om sånne halvdårlige videosnutter man laster ned fra nettet. Oppløsningen er elendig og hakkete. Høyhastighetsbevegelser er umulige å se på (eks. F1 og tennis - der bilene hakker seg inn fra sidene, og tennisballene ser ut som om de er en halvmeter lange). Det er absolutt ingenting som minner noe som helst om HD av noe slag. Skal det virkelig være sånn?
Kjøpte en ny Samsung QE65QF7 QLED-TV for akkurat 1 år siden, og jeg har flere High Speed HDMI-kabler som er prøvd - likevel lar ikke boksen meg skifte til noen annen oppløsning enn 1080p, med beskjeden om at TV'en ikke støtter oppløsningen.
Så lengre oppe i tråden her at noen har fått beskjed om at dette skulle fikses i en framtidig oppdatering, men det har de tydeligvis ikke klart. Har 500/500-linje unn i huset.
Etter mange mailer frem og tilbake fikk jeg dette svaret nå nylig fra Altibox:
”Noen kunder kan oppleve problemer med å få satt oppløsningen på Q22 til 4K 50/60hz. Dette skyldes en feil på måten dekoderen sjekker kompatibiliteten med TV-apparatene på. Dette løses i en framtidig oppdatering av dekoderne. Dette skal skje automatisk så her trenger vi ikke foreta noe.
Mvh
Altibox”
Så da er det bare å vente på oppdatering.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Hvorfor vil ikke Altibox aktivere HDMI CEC og WiFi som er innebygget i Q22 ( ikke det at jeg vil bruke WiFi)?
Gammel post men dette er min erfaring også…..mener bilde kvaliteten.Har fått denne boksen i hus, og er særdeles misfornøyd.
billedkvaliteten er jo under enhver kritikk.
Den skybaserte opptaksfunksjonen er ubrukelig, etter min mening.
Opptakene minner om sånne halvdårlige videosnutter man laster ned fra nettet. Oppløsningen er elendig og hakkete. Høyhastighetsbevegelser er umulige å se på (eks. F1 og tennis - der bilene hakker seg inn fra sidene, og tennisballene ser ut som om de er en halvmeter lange). Det er absolutt ingenting som minner noe som helst om HD av noe slag. Skal det virkelig være sånn?
Rart. Noe må være galt. Overhodet ingen forskjell på live og opptak hos meg. Når det gjelder kvaliteten på bildet kommer jo det veldig an på kvaliteten på selve opptaket. Stor forskjell fra kanal til kanal og fra program til program. Størrelse og kvalitet på TV har jo også mye å siGammel post men dette er min erfaring også…..mener bilde kvaliteten.
Altibox er elendig på bilde kvalitet på vanlig tv ….og opptak har spesielt skuffende kvalitet.
Alltid kjipt å gå fra noe som er veldig bra til noe som er dårligere ….i dette tilfellet altibox.
Men er veldig godt fornøyd med internett da….både hastighet og stabliteten deres.