Altibox Huawei Q22

Konge

0
25 Okt 2005
1.282
0
36
Synd å måtte si det men det er hdmi kabelen din som ikkje holder mål derfor får du ikkje satt 4K50 oppløsning

fiske

0
8 Sep 2009
174
0
16
Har fått denne boksen i hus, og er særdeles misfornøyd.
Èn ting er at brukervennligheten er flere hakk bak den forrige Arris-boksen pga at de har fjernet fargeknappene og direkteknapper fra fjernkontrollen - men billedkvaliteten er jo under enhver kritikk.
Den skybaserte opptaksfunksjonen er ubrukelig, etter min mening.
Opptakene minner om sånne halvdårlige videosnutter man laster ned fra nettet. Oppløsningen er elendig og hakkete. Høyhastighetsbevegelser er umulige å se på (eks. F1 og tennis - der bilene hakker seg inn fra sidene, og tennisballene ser ut som om de er en halvmeter lange). Det er absolutt ingenting som minner noe som helst om HD av noe slag. Skal det virkelig være sånn?

Kjøpte en ny Samsung QE65QF7 QLED-TV for akkurat 1 år siden, og jeg har flere High Speed HDMI-kabler som er prøvd - likevel lar ikke boksen meg skifte til noen annen oppløsning enn 1080p, med beskjeden om at TV'en ikke støtter oppløsningen.
Så lengre oppe i tråden her at noen har fått beskjed om at dette skulle fikses i en framtidig oppdatering, men det har de tydeligvis ikke klart. Har 500/500-linje unn i huset.

Jeg chattet med support hos Altibox og da installerte de en betafirmware til dekoderen som gjorde at jeg kunne velge 4K oppløsning på min Samsung 65" Q9FN.
Virker som bare det. Jeg er super fornøyd med altibox dekoderen.

21 Mar 2010
58
0
6
Har også denne dekoderen og fått et lite problem her når jeg skulle koble den opp mot Emotiva UMC200 via hdmi og videre til et Samsung 65" tv, får ikke emotivaen til å gå i dolby digital, står bare i pcm på lyden, men napper jeg ut hdmi kabelen fra tv'n så går den rett over i DD, setter jeg kabelen inn igjen så går den rett tilbake til pcm 2 kanals lyd.. kjipt å måtte velge enten DD eller bilde... tar jeg hdmi kabelen ut av altibox boksen og setter den inn i f.eks bluray spilleren er det ingen problem og den går rett i DD.. noen som aner hva som kan hjelpe her?

McEven

0
5 Apr 2012
28
0
1
Etter mange mailer frem og tilbake fikk jeg dette svaret nå nylig fra Altibox:

”Noen kunder kan oppleve problemer med å få satt oppløsningen på Q22 til 4K 50/60hz. Dette skyldes en feil på måten dekoderen sjekker kompatibiliteten med TV-apparatene på. Dette løses i en framtidig oppdatering av dekoderne. Dette skal skje automatisk så her trenger vi ikke foreta noe.

Mvh
Altibox”

Så da er det bare å vente på oppdatering.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Skrev til Altibox her om dagen at jeg fortsatt hadde samme problem som beskrevet over, og at det nå var ett år siden jeg skrev til de angående problemet. Fikk da installert beta utgave av software på Q22 og vipps kunne jeg sette dekoderen i 4K modus.

Sent from my iPhone using Tapatalk

20 Feb 2009
16
0
1
Har en ny Samsung TV med samsung universal remote og Altibox sin Huawei Q22 boks. har lagt inn EC6108 Så alle komandoer virker utenom spole frem å tilbake. Pause og start virker. Er det noen som kan hjelpe meg til å få til spolefunksjonen?

arovik

0
27 Feb 2008
94
0
6
Jeg har samsung tv (2013) og sonos beam sammen med altibox dekoder. Problemet er at når jeg stiller inn altibox fjernkontrollen til å styre tv, og sonos til å motta "opp/ned" volum på IR fra altibox fjernkontrollen, så kommer tvet opp med melding om at innebygd lyd er deaktivert. Noen som har en grei løsning på dette? sonos er koblet til med optisk kabel siden hdmi ikke ga 5.1

toutech

Medlem
9 Aug 2019
1
0
1
Jeg har slitt med min Q22 siden jeg fikk den. Den har hatt forskjellige problemer, og jeg har fått testet flere beta versjoner. Jeg har hatt veldig store lipsynk problemer om jeg valgte DD, ble bedre om jeg valgte stereo. Har koblet via forsterker, direkte i TV og i forsterker via HDMI ARC. Alle med forskjellige avvik. Jeg har valgt stereo og standard oppløsning. Å angi boksen til 4K endrer seg selv etter noen dagers tid. Jeg har ikke vært inne og sjekket hver dag når dette skjer. Jeg ser aldri TV, og det er forskjeller på hvor kresen jeg er på bilde/ lyd og min kone. Men i det siste har dekoderen begynt å hakke i lyden. Sporadiske 1 sekunders hopp som varierer fra 5-6 sekuders mellomrom til minutter. Vi har også av og til problemer med at BT faller ut og vi må fysisk peke kontrolleren mot dekoderen, noe som innebærer at vi må åpne mediabenk-skapdøren. Altibox mener det er min HDMI kabel det er noe galt med, uansett om jeg sier jeg har testet flere kabler i standarder fra 1.4-2.0. Er det andre som har hatt lignende problemer. Hvorfor vil ikke Altibox aktivere HDMI CEC og WiFi som er innebygget i Q22 ( ikke det at jeg vil bruke WiFi)?

clasm

0
16 Okt 2005
2.376
1
38
Hvorfor vil ikke Altibox aktivere HDMI CEC og WiFi som er innebygget i Q22 ( ikke det at jeg vil bruke WiFi)?

HDMI CEC kan ikke aktiveres manuelt?

Live-TV er basert på IPTV-multicast, og det har du ikke så lyst å kjøre over WiFi. Her er det ganske stor risiko for at du får pakketap hvis man får annen belastning av WiFi-nettet, samt at sanntidstrafikk som multicast er, vil være med på å gjøre WiFi-nettet en del tregere for andre formål - selv om båndbredden som brukes her ikke er mer enn f.eks. 10-18 Mbps boks. Fort gjort at en del også plasserer en boks der WiFi-dekningen ikke er så god, og så begynner å slite med forstyrrelser i bildet. Å kjøre også TV via ABR, slik de gjør for VOD, opptak o.l. er vel en opsjon, men har gjerne sine ulemper det også...

25 Des 2012
90
0
6
Har fått denne boksen i hus, og er særdeles misfornøyd.
billedkvaliteten er jo under enhver kritikk.
Den skybaserte opptaksfunksjonen er ubrukelig, etter min mening.
Opptakene minner om sånne halvdårlige videosnutter man laster ned fra nettet. Oppløsningen er elendig og hakkete. Høyhastighetsbevegelser er umulige å se på (eks. F1 og tennis - der bilene hakker seg inn fra sidene, og tennisballene ser ut som om de er en halvmeter lange). Det er absolutt ingenting som minner noe som helst om HD av noe slag. Skal det virkelig være sånn?
Gammel post men dette er min erfaring også…..mener bilde kvaliteten.
Altibox er elendig på bilde kvalitet på vanlig tv ….og opptak har spesielt skuffende kvalitet.
Alltid kjipt å gå fra noe som er veldig bra til noe som er dårligere ….i dette tilfellet altibox.
Men er veldig godt fornøyd med internett da….både hastighet og stabliteten deres.

24 Jul 2007
1.038
1
38
Gammel post men dette er min erfaring også…..mener bilde kvaliteten.
Altibox er elendig på bilde kvalitet på vanlig tv ….og opptak har spesielt skuffende kvalitet.
Alltid kjipt å gå fra noe som er veldig bra til noe som er dårligere ….i dette tilfellet altibox.
Men er veldig godt fornøyd med internett da….både hastighet og stabliteten deres.
Rart. Noe må være galt. Overhodet ingen forskjell på live og opptak hos meg. Når det gjelder kvaliteten på bildet kommer jo det veldig an på kvaliteten på selve opptaket. Stor forskjell fra kanal til kanal og fra program til program. Størrelse og kvalitet på TV har jo også mye å si

• Like
Reactions: classic46