Altibox Huawei Q22

26 Jul 2005
11.449
1
36
hei. Kan du utdype det?

Vet ikke om den var til meg eller andre men jeg kan vel fortelle om mitt ståsted:

- Har ikke 4 k TV, så trenger ikke det, dessuten er del vel fortsatt ikke stort å se på 4K
- har en av de beste dekoderne Motorola VIP1963 / 1960. Ikke sikker på at de nye slår den på HD.
- hva f... skal jeg med HBO Nordic. Vil jeg se Game of Thrones så finner jeg det andre steder. Ellers dekker Netflix mitt behov
- velge andre kanaler - sjekket men fant ikke en dritt av interesse
- se TV på mobil - what, jeg er da ikke 14 år og har flere TV +50'
- harddisken i dekoderen fungere utmerket
- savner intet på billedkvalitet og nett kapasitet, og Wifi fra Netgear ruteren fungere strålene
- koster vel en god slump mer ?

Egentlig synes jeg dere kunne kommet med dette for flere år siden slik dere lovet. Nå sitter jeg heller og vente litt det er stabil og utprøvd før jeg hopper på, for det må jeg vel etter hvert uansett ?

ghabbe

0
15 Des 2010
23
0
1
Hei,

Jeg har nå fått Q22.

Har en ue55ks7005 med denne Samsung "universal" fjernkontrollen - får dog ikke til å konfigurere den sammen med Q22 ? noen som vet om dette er mulig?

Gikk veldig greit med den Arris boksen jeg nå bytter ut..

Jeg opplever det samme. Kontaktet Samsung og de mener det er software i TV som må oppgraderes før denne blir tilgjengelig, men de kunne ikke si noe om når eller om den i det hele tatt kommer. Ble en Logitech fjernkontroll på meg. Den fungerer greit, men jeg savner fjernkontrollen til Samsung..

jtmath

0
11 Mai 2011
42
0
0
Har du fått mine meldinger som jeg sender deg?? vil at du svarer :) Har måtte sette skjermløsningen 3 ganger til 4k siden igår Tirsdag kl 1200 til idag Onsdag kl 1500.
Jeg har jo sendt deg min macadresse..

4 Aug 2013
4
0
0
Jeg lurer også på problemet med undertext på diverse kanaler.
Har fått til svar fra kundeservice at det er sånn kanalene sender underteksten...
Da er det veldig rart det ser bra ut på parabol?

Virker som altibox bruker undertekst fra texttv.

pierce

0
14 Okt 2006
287
0
0
Noen har koblet Huawai Q22 til Powerline, som feks Devolo? Jeg har ikke fått dette til enda. Fungerte bra på den forrige dekoderen jeg hadde.

12 Apr 2004
857
0
16
...Dette gjelder de kanaler som sender det - Nrk 1,2,3, SVT 1,2 TV4 Sverige samt noen fler. ...

Hei,
Finnes det en "oversikt" over hvilke kanaler som sender lyd i DD? Stemmer det at f.eks. NRK sender lyd i DD? Jeg ser at Discovery sender flerkanalslyd, men opplever ikke at tilbudet er særlig stort på lydsiden utover Discovery..?

27 Aug 2009
6.288
30
48
Alle filmkanaler sender for det meste DD 5.1, TV 3 og Viasat 4, og de nevnt ovenfor.
NRK og SVT og TV 4.
Broen er et utmerket eksempel på en serie med DD 5.1 lyd.
På vanlige programmer sendes DD 2.1
Sent from my iPhone using New Forum mobile app

Sist redigert:

McEven

0
5 Apr 2012
28
0
1
Hei! Kjøpte meg nettopp ny Samsung TV (UE49NU8005), men sliter med å få dekoderen til å vise 4K (Huawei Q22 fra Altibox). Feilmeldingen er "oppløsningen støttes ikke av din tv". Har forsøkt alle de forskjellige Hz'ene.
Har forsøkt 4/5 high speed HDMI kabler (både med og uten Ethernet) og HDR farger er slått både av og på i TV’en. Samme resultat.
Har også testet TV'en med en Samsung 4K blu-ray spiller, samt en PS4 Pro. Disse viser innholdet i 4K.
Forslag til løsninger? Har en laaaang meldingstråd med Altibox, men er litt lei av x-antall forslag om å bytte kabel, bytte inngang osv.

-M

Konge

0
25 Okt 2005
1.282
0
36
HDMI inngang nr 1 på tvn og sikre seg at kabelen virkelig støtter high speed burde fungere

McEven

0
5 Apr 2012
28
0
1
Som skrevet, jeg har testet 4 eller 5 kabler og ja, de er alle high speed kabler for 4k. Alle innganger på TV er testet, men utgangspunktet er input 1. Når jeg har testet andre enheter som viser 4k, så har jeg bare tatt ut Hdmi kabelen fra dekoderen og plugget denne direkte i en annen enhet. Da har jeg fått bilde i 4k på TV (blu-ray eller ps4 pro). Ergo virker det for meg som at feilen ligger i dekoderen, uten at Altibox klarer å komme på noen løsning.

Sent from my iPhone using Tapatalk

McEven

0
5 Apr 2012
28
0
1
Etter mange mailer frem og tilbake fikk jeg dette svaret nå nylig fra Altibox:

”Noen kunder kan oppleve problemer med å få satt oppløsningen på Q22 til 4K 50/60hz. Dette skyldes en feil på måten dekoderen sjekker kompatibiliteten med TV-apparatene på. Dette løses i en framtidig oppdatering av dekoderne. Dette skal skje automatisk så her trenger vi ikke foreta noe.

Mvh
Altibox”

Så da er det bare å vente på oppdatering.

Sent from my iPhone using Tapatalk

turim

0
23 Jan 2012
1
0
0
Noen som får nye Samsung TV-er til å styre dekoderen?

På vår nye Samsung Q6f, og med Altibox Q22, fant vi akkurat ut at siden man ikke kan søke opp Q22 i konfigurasjonen, så prøv heller å sette inn EC6108V9A (fra Huawei). Da fungerte det hos oss.

iKristian

Medlem
12 Mar 2019
1
0
1
På vår nye Samsung Q6f, og med Altibox Q22, fant vi akkurat ut at siden man ikke kan søke opp Q22 i konfigurasjonen, så prøv heller å sette inn EC6108V9A (fra Huawei). Da fungerte det hos oss.
Har en q8, og går utifra det er samme fremgangsmåte. Hvordan legges EC6108V9A til?

Sværnes

Medlem
21 Mar 2019
2
0
1
Er det mulig å lage en kort veiledning på dette? Skjønner ikke selv hvor jeg skal skrive inn bluetooth koden :(

Sværnes

Medlem
21 Mar 2019
2
0
1

Har du en rask fremgangsmåte på hvor EC6108V9A legges inn?

FVH

0
17 Sep 2003
58
0
6
Har fått denne boksen i hus, og er særdeles misfornøyd.
Èn ting er at brukervennligheten er flere hakk bak den forrige Arris-boksen pga at de har fjernet fargeknappene og direkteknapper fra fjernkontrollen - men billedkvaliteten er jo under enhver kritikk.
Den skybaserte opptaksfunksjonen er ubrukelig, etter min mening.
Opptakene minner om sånne halvdårlige videosnutter man laster ned fra nettet. Oppløsningen er elendig og hakkete. Høyhastighetsbevegelser er umulige å se på (eks. F1 og tennis - der bilene hakker seg inn fra sidene, og tennisballene ser ut som om de er en halvmeter lange). Det er absolutt ingenting som minner noe som helst om HD av noe slag. Skal det virkelig være sånn?

Kjøpte en ny Samsung QE65QF7 QLED-TV for akkurat 1 år siden, og jeg har flere High Speed HDMI-kabler som er prøvd - likevel lar ikke boksen meg skifte til noen annen oppløsning enn 1080p, med beskjeden om at TV'en ikke støtter oppløsningen.
Så lengre oppe i tråden her at noen har fått beskjed om at dette skulle fikses i en framtidig oppdatering, men det har de tydeligvis ikke klart. Har 500/500-linje unn i huset.