Altibox Huawei Q22

27 Aug 2009
6.288
30
48
Ser ikke forskjell fra vanlig sitteplass, tv er 65 tommer, men sitter ca 6-7 meter fra tv. Skal gå litt nærmere og som det er forskjell.
TV er en Panasonic 65AX900, kanskje den gjør så bra jobb på vanlige sendinger, at det kanskje ikke blir den store forskjellen når man får ekte 4K?

Du sitter veldig langt fra TVen din, jeg sitter ca. 2 m fra min LG 55 tommer. Men det er nok TVen din som er problemet. Den er nok 4K, men uten de nye tingene som kom på 2016 modeller, som HDR og
Wide Colour Gamut. Regner med at bruker den inngangen på TV som kan ta i mot 4K signaler. Beste måte å teste 4K på er å se på 4K materiale på YouTube....
Har en kamerat som har en 65 tommer 4K, som er ennå eldre en din, og ser jo tydelig når det er 4K på film, men mangler den spruten som er på min TV , som er 2016 modell.

Sent from my iPad using New Forum mobile app

jtmath

0
11 Mai 2011
42
0
0
Jeg har også q22 som jeg har problemer med bildescaleringen,må flere ganger I uken gå inn og sette den til 4k50,og etter noen dager eller dagen etter detter den tilbake igjen til 1080 :( Bilde går fra Q22 til Yamaha yamaha rx-v679 med ny software,og tv er Samsung Ue75ks8005. Kablen fra decoder til Av reciver er den som fulgte med,de andre er same kvalitet. så hva kan gjøres for at jeg kan få fikset dette,de på altibox I sandefjord fikk jeg ikke noe svar på problemet..

27 Aug 2009
6.288
30
48
Jeg har også q22 som jeg har problemer med bildescaleringen,må flere ganger I uken gå inn og sette den til 4k50,og etter noen dager eller dagen etter detter den tilbake igjen til 1080 :( Bilde går fra Q22 til Yamaha yamaha rx-v679 med ny software,og tv er Samsung Ue75ks8005. Kablen fra decoder til Av reciver er den som fulgte med,de andre er same kvalitet. så hva kan gjøres for at jeg kan få fikset dette,de på altibox I sandefjord fikk jeg ikke noe svar på problemet..

Se side 122 i manualen på din receiver.
Og ellers viser jo ikke boksen noe 4K sendinger, bortsett fra Viasat UHD kanalen.

jtmath

0
11 Mai 2011
42
0
0
Vet at boksen ikke viser 4k sendinger, men den må vel lagre bilde oppløsning jeg velger? For den detter tilbake til 1080 etter en tid

27 Aug 2009
6.288
30
48
Vet at boksen ikke viser 4k sendinger, men den må vel lagre bilde oppløsning jeg velger? For den detter tilbake til 1080 etter en tid

Den burde jo det. Er det en Samsung boks? Min Viasat 4K satellittboks er Samsung. Og har flere innstillinger, en av dem er auto på oppløsning....

jtmath

0
11 Mai 2011
42
0
0
Er ikke noe samsung boks, som du leser i av teksten som dette gjelder så er det Altibox Q22 som det dreier seg om.

9 Des 2017
2
0
0
Hei,

Jeg har nå fått Q22.

Har en ue55ks7005 med denne Samsung "universal" fjernkontrollen - får dog ikke til å konfigurere den sammen med Q22 ? noen som vet om dette er mulig?

Gikk veldig greit med den Arris boksen jeg nå bytter ut..

Pondus

0
22 Sep 2004
429
0
16
Har q22 koblet i en Yamaha cx-a5000, å har store lipsync problemer, noen flere som har det? Er jo så irriterende. Ikke noe problemer med det gamle systemet dems, med de samme kablene.

23 Des 2015
143
1
18
Kristiansand
hei. Dette er en missforståelse. Boksen sender fra seg (over HDMI) den oppløsningen man setter under innstillinger, helt uavhengig av hva man ser på. UHD content vil bli vist ihht. til oppløsning som er satt... Står boksen til 1080p så vil boksen nedskalere UHD innhold til 1080p.

snobel

0
27 Apr 2004
42
0
6

Hei ser samme som deg, har q22 koblet til Yamaha RX-A870 og tv LG55EF950V. Setter dekoder til 4K50HZ, men etter en stund, typisk dagen etter så har den gått tilbake til 1080.
Ikke funnet noe mønster i hva og når den settes tilbake.

23 Des 2015
143
1
18
Kristiansand
Vi mistenker at dette skjer pga. en bug i HDCP handshaken som typisk oppstår med en reciever i mellom (HDMI switch).
Kan dere teste utenom recieveren og se om det skjer når man er direkte koblet inn i display device? (TV) ?
Jeg vil gjerne få logge dere alle som opplevere disse problemene og hvis det er greit, send meg en PM med mac og navn så tar jeg det videre inn i i R&D

jtmath

0
11 Mai 2011
42
0
0
Jeg har idag fått levert disse Nye Hdmi v2,1 fra belkin som jeg skal teste ut på anlegget for og se om det hjelper. Og jeg sender deg all info på mail Dragmore som avtalt så fort jeg kommer meg hjem til Norge senere idag :)