Get/eb/viken fiber/telenor fiber osv kjører med en båndbredde på 12-14 mbps , rikstv kjører med 8-10mbps og canaldigital satelitt med 18-20 mbps. dette er tall jeg har hentet inn fra de ulike fiber leverandører og fra canaldigital parabol.
Sliter litt med å være enig i denne. Som flere ganger tidligere nevnt av ulike personer på ulike forum, så er det slik at i Norge bruker de fleste enten kilde uplinket fra Telenor SBC eller direkte peering med kanal-operatør.. Dermed får de fleste de samme innholdet... noe som er ganske økonomisk fornuftig for et kabeltv nett og iptv (fiber)..
Digitalt Bakke nett og xDSL teknologier kan ha en større fordel av å egen-encode fra SDI til lavere bitrater pga. begrenset båndbredde
Flere norske kanaler ligger i peak på 16mbps for hver Single Program Transport Stream (SPTS). Typisk pga. de er med i en Statmux VBR pool.
Hvor har du 18-20mbps fra? Brutto fra satellitt?
Vet vi noe mer om dette? Har Altibox Huawei Q22 og synes bildet ikke er spesielt imponerende. Testet CD satellitt for ikke lenge siden, og må si jeg synes det er bedre.
Hei! Kan du utdype litt mer hva du mener ikke er imponerende?
Synes det er litt vanskelig å forklare. Dårlig i sorte partier. Noe mer uskarpt.
Tydeligvis flere som "ser" det samme
https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1781071&page=7
Satser på at dette er blitt bedre nå ? Ny player som bruker HLS er uteTar det her så vi slipper en ny tråd. Har nylig fått Eidsiva fiber 500/500, Altibox abonnement, ser tv på Apple TV 4.- og 5. generasjon (4K), billedkvaliteten er så som så men jeg sliter noe voldsomt med lipsyncen..! Er dette normalt? Hva kan jeg gjøre for å bedre dette? Det er kun Altibox-appen som er ute av sync, Netflix, Sumo osv er i sync.. Fryktelig irriterende..
Ja, virker som det har blitt bedre med lipsync. Men, nå har jeg default engelsk tale på barnekanalene. Dette gjelder dog kun på Apple TV 4k (5. gen). Finner ikke ut hvordan jeg endrer på dette og merkelig at det kun er på den ene Apple TV'en.. Noen som vet hvordan jeg endrer dette?Satser på at dette er blitt bedre nå ? Ny player som bruker HLS er ute
Sliter fortsatt med dette. Andre som opplever det samme?Ja, virker som det har blitt bedre med lipsync. Men, nå har jeg default engelsk tale på barnekanalene. Dette gjelder dog kun på Apple TV 4k (5. gen). Finner ikke ut hvordan jeg endrer på dette og merkelig at det kun er på den ene Apple TV'en.. Noen som vet hvordan jeg endrer dette?