Jeg har med en Vip1963. Stor forskjell på kanalene, men overall brukbar kvalitet![]()
Har den samme og disse er vel regnet for de som er best, men er vel vanskelig å få tak i. Jeg tok en brukt.
Synes det kommer an på kanalene, NRK, discovery og Eurosport hadde helt kurant på HD kanalene.Er det noen som har altibox koblet til prosjektor og er bilde bra nok?
ser de har en del forskjellige tunere, noen som vet om det er noen forskjell i bildekvaliteten på de forskjellige?
Ja, du kan stille boksen på 1080i, men signalet INN på boksen er 720P, så konverterer den til 1080i hvis du skulle ønske det....Jeg kjører nå på 1080i .....
Ja, du kan stille boksen på 1080i, men signalet INN på boksen er 720P, så konverterer den til 1080i hvis du skulle ønske det....
Inge
Trodde det var best å sende original oppløsning inn i tv/prosjektor og heller la de ta seg av oppskaleringenJa, du kan stille boksen på 1080i, men signalet INN på boksen er 720P, så konverterer den til 1080i hvis du skulle ønske det....
Inge
Synes det kommer an på kanalene, NRK, discovery og Eurosport hadde helt kurant på HD kanalene.
Men spessielt bra bilde er det jo ikke og det er jo også bare 720p på det beste.
Det er TV kanalene selv som styrer om de leverer video i 720p eller 1080i formatet.
Er du sikker på dette? Kan det tenkes at Altibox konverterer på noen måte?
Vi hadde er samarbeid med Lyse tidligere, og i følge de som jeg snakket med hos Lyse, så var det ikke noe poeng med 1080i, da signal inn til boksen var 720P.
h264 decoderene i ADB og Arris/motorola stbene gjør samme jobb med samme innhold. Kan være at scaleren er noe bedre i ADB boksen, men alt i alt mer eller mindre helt likt..Lenge siden det har vært noe aktivitet her men prøver et spørsmål.
Har store problemer med min gamle VIP1963 dekoder og Altibox vil sende en ny tv dekoder.
Kan velge mellom Motorola 1853-dekoder og ADB 2720.
Noen som har erfaringer eller vet hvilken som er best?
Feks gir den ene noe bedre bilde enn den andre?Tilkoblingsmuligheter?
Stabilitet?
Og ikke minst at de får det ut når de skal. De har jo snakket om nye dekodere i snart to år.
Står litt mere her:
https://www.altibox.no/privat/tv/fremtidenstv/
Skal man gjette på rundt en tusenlapp for standardpakken?