lygren skrev:Jeg kjenner imidlertid ikke til denne forretningsmodellen og kan derfor ikke uttale meg om hvordan driften utføres, men litt snodig må jeg jo si det hele ser ut da jeg tross alt er utdannet Sivilmarkedsfører...
Lundsiden skrev:Hadde vært ok om du kunne legge ut det skjemaet her.
Tror du bommer ganske godt på den beregningen.... Husk at man ikke beregner rente ut fra hva man for inn på konto, men hva man har innestående på konto. Har man ett snitt på kr 500' innestående, er det mer korrekt å proisjere renten ut fra kr 500'.Lkoddenes skrev:Et lite regnestykke på hva han kan få inn i renteinntekter:
Han har en omsetning på ca. 500k i uka, 2 mill i måneden. Om han sitter på pengene halvparten av leveringstiden (altså 3 uker) vil han få renteinntekter på 1,5 million kr i måneden, 18 millioner i året. Får han 3% rente utgjør dette ca. 540000kr (pluss renters rente).
(Hvis kalkuleringa mi stemmer :s)
Det er jo mulig han utsetter leveringen for disse renteinntektene =)
Ideal skrev:Da vet du kanskje at mange forklarer bedriftsstrategi slik: bedrifter kalkulerer med (store?) tap i en innkjøringsfase, der hvor de etablerer seg i et marked. Derfra skal de da gå videre til en konsolideringsfase, og senere igjen kan de høste fortjeneste.
Dersom denne vedkommende som driver alcaimport er bemidlet, kan det jo hende det er en del av hans forretningsstrategi å selge disse produktene med tap. Det kan hende han har en eller annen forskrudd tanke, hvor han tror at hele Norges befolkning vil gå mann av huse for å handle tv'er av han på QXL, en slags Netthandelen-Light.
Dersom dette er hans forretningsstrategi så kan jo ikke vi blande oss opp i det.
Vedkommende klarte å tape 500 kroner på at jeg ikke kjøpte noenting. Jeg forlangte nemlig pengene tilbake, og fikk de, pluss fem hundre kroner.
Nå var jo fem hundre ikke all verdens fortjeneste for meg, men jeg fikk da pengene igjen.
Jeg ser lite til at folk faktisk står frem her og sier at de direkte har blitt frastjålet pengene sine.
Mitt inntrykk er at man bare trenger å sende et par SKIKKELIG sure e-mailer med CC: QXL.NO, og da får man svar umiddelbart med tilbud om penger igjen og litt ekstra grunker..
Dersom noen direkte har blitt frastjålet pengene sine så kan de jo si det rett ut?
Lynsjestemninga er litt tidlig ute synes jeg.
Mapped skrev:Here are the 5 points I always check before going into any transaction with a supplier
AVOIDING SCAMMERS
A 5 STEPS METHOD To check out your (supposed) supplier. -Alibaba Trade Forums
Her snakker vi Ali Baba og de 40 røverne. Sjekk ut hvem som har skrevet innlegget.
Revox skrev:Var det ikke en bruker her som hadde fått en mail av QXL som bekreftet at de slettet negative meldinger for Alcaimport?
maarder skrev:Når en person som bruker samme nick som en selger på Qxl/ mulig ansatt hos Qxl kommer inn og begynner å kommentere begynner man å lure enda mer. Jeg skal ikke på noen måte påstå at dette er samme person, men rart er det.
Gilbert31 skrev:Hei!
Jeg valgte selv å sende kravet på egenhånd, mye pga at jeg rett og slett ikke
stoler på qxl. Er det noen som på noen måte har annelse om nuf selskapet hans er en aktiv part her?
Har hørt at det ofte opprettes flere kontonr/navn da det gjelder nuf, ofte kontonr/navn som ikke er direkte knyttet til nufet, ofte et invest selskap/firma.
Har ikke så veldig greie på dette, så derfor håper jeg andre kan svare på dette.
Vil tro at han har penger på en el. annen konto som ikke direkte er knyttet til han eller firma. Var vel en grunn til at han hadde diverse unnskyldninger om både det ene og andre, slik at pengene mest sannsyneligvis kunne fordufte sporløst for så å slå seg selv personlig konkurs.
Mapped skrev:Fikk tilslaget på en Samsung 55" C6705 i slutten av mai. Dermed skal TV'n leveres 16. juli. En bra TV til 10000 + 1200 i frakt.
Mener at flere bommer litt når de sier at alcaimport må tape penger på salgene. Greit - det er jo billig. På den annen side ville vel ikke mange betalt over 20000 i en vanlig butikk for denne? TV'n er jo en 6000 serie og Samsung har vel allerde kommet til 9000 serien. Om det er "gamle" overskuddslager alcaimport plukker fra så gjør ikke det meg noe. En får tro han har kontroll på det han driver med. Alcaimport kjører stramme regler når det gjelder betaling og mail, så får en se om han selv følger like godt opp.
Man kan ikke hjemme seg bak ett NUF og begå beviste forbrytelser. Feks er daglig leder av en avdeling (Alcaimport i norge er en Norsk avdeling av Utenlandsk Foretak (NUF) i norge, fullt mulig å saksøke. Man kan nemlig ikke hjemme seg bak at det ett NUF og sitte i norge og gjøre ulovligheter. Tror man dette, gjemmer man seg bak en falsk trygghet. Først går man økonomisk på selskapet og så på de andre som er søkbare (de må ha begått ulovligheter - verdt å merke seg).lygren skrev:I så henseende vil jeg si at det er svært viktig at en ber om en utskrift av faktura, da en har helt ulike rettigheter overfor et personlig foretak og et NUF. Et NUF er i utgangspunktet nærmest uten ansvar, mens et personlig foretak hefter på vedkommende som står oppført som eier personlig.