Adam Audio - Offisiell Tråd

DevilEj

0
Medlem av ledelsen
22 Jul 2004
28.998
287
83
51
Viken
minhjemmekino.no
Får du ikke tak i dennorske importøren kan du jo henvende deg direkte til Adam Audio med spørsmål både rundt det du lurer på og om hva som skjer i norge

orso

0
14 Nov 2008
10.721
5
38
Kan rapportere om førsteklasses service fra Adam Audio.

Jeg kjøpte mine Classic Column MK3 som en midlertidig løsning for omtrent 3 år siden i påvente av en litt kompleks høyttalerprosjekt som skulle bygges. Meningen var å ha Adamene i et år, men prosjektet har trukket ut. Men nå var tiden for min del kommet til oppgradering og Adamene skulle selges.

Som noen av dere kanskje husker ble Column MK3 testet i Hjemmekino av Solstad, og de ble trukket litt for bassresponsen. Jeg synes bassresponsen også har vært en liten svakhet med de. Det har vært mulig å få bassresponsen god med kombinasjonen dempeputer under høyttalerne, jobbe med plassering og bassfeller. Opplever også at elektronikk har hatt mer å si her enn i andre tilfeller. Forforsterkeren fra Micromega opplevde jeg fungerte mye bedre enn noe annet. Og i tillegg kunne man plugge igjen en eller to bassporter. Jeg endte med å plugge igjen en av de i hver høyttaler. Da fikk jeg fjernet en peak i bassen ved 50 Hz. Men alikevel vil jeg karakterisrere bassen som hakket vanskeligere å jobbe med enn andre høyttalere enn jeg har vært borti. Riktig nok mindre høyttalere.

Så da når jeg nå skulle selge mine snart, så tok jeg kontakt med Adam Audio direkte og spurte litt rundt dette. De var behjelpelig og svært service innstilte fra første stund. Det ble foreslått å montere en flare for å stramme opp bassen. Dette kunne jeg gjøre selv etter tegninger og forklaringer og Midgard Audio ville også stille opp og gjøre jobben for meg.
Men samtidig har jeg hatt en resonanse en sjelden gang som virket og komme fra mellombassen og Adam Audio var litt usikker på hva det kunne komme av. Så enden på visen ble at de ville transportere høyttalerne til Tyskland, utbedre dette med dypbassen og se på det andre. Helt kostnadsfritt for min del. :D
I dag ble de hentet av budfirma på døren.

Håper det ikke oppleves som for mye reklame i forbindelse med at mine skal selges.

DevilEj

0
Medlem av ledelsen
22 Jul 2004
28.998
287
83
51
Viken
minhjemmekino.no
Jeg tenkte å titte etter noe info rundt Adam i dag, men sidene til Midgard Audio ligger jo fortsatt nede så vidt jeg kan se. Er det helt slutt hos importøren?? Noen som vet hva som skjer der??

akto

0
28 Apr 2004
16.635
0
36
www.facebook.com
Det er i alle fall galskap at et så utrolig bra høyttalermerke skal ha så dårlig representasjon som det har her til lands. Jeg kan ikke huske sist jeg så hverken reklame, pressemeldinger, nyheter eller noe som helst rundt Adam Audio. De fortjener langt bedre enn dette.

20 Des 2008
4.533
0
0
Ja Adam hadde fortjent god dekning og demorom på det sentrale østland.

På min svært korte liste over "normale" høyttalere som virkelig spiller kanonbra.
Tenker da på Tensor serien, de andre har jeg lite erfaring med.

20 Sep 2007
8.548
0
36
akto skrev:
Det er i alle fall galskap at et så utrolig bra høyttalermerke skal ha så dårlig representasjon som det har her til lands. Jeg kan ikke huske sist jeg så hverken reklame, pressemeldinger, nyheter eller noe som helst rundt Adam Audio. De fortjener langt bedre enn dette.
FredrikC skrev:
Ja Adam hadde fortjent god dekning og demorom på det sentrale østland.
Dette vil komme!

Siden det er så mye etterspørsel kan jeg røpe at det vil komme en forhandler av ADAM relativt raskt på østlandet. Det er også planer for flere med tiden.

For tiden er et sett med den nye GTC-serien bestillt inn. Disse står nå til innspilling og andre modeller vil blir tatt inn fortløpende basert på interesse.

Det er planer om å ta inn hele Classic-serien, noen i både passive og aktive versjoner, samt noen utvalgte modeller fra Tensor-serien.

Geir Arne

20 Okt 2010
83
0
6
Hei
GTC77 som jeg har hatt til låns litt over en uke nå koster vel ca 10k, kan gjerne del dele mine erfaringer så langt.

Hadde 3*Klipsch KL650 Thx Ultra2 samt 4*KS525 som jeg stort sett har brukt sammen med en Anthem MRX500 samt en Parasound Halo A52 til effekt.

GTC`ene har som KL650 basrefleks porter foran og kan dermed sette inntil vegg, feks bak et lerret. De er ca 85cm høye så jeg laget meg noen 25cm høye stativer til dem.

Koblet dem opp på en Denon 4311 (phantom senter i påvente av enda en `77) og har etter hvert fått dem bra intergrert med subbene i rommet.

Klipsch settet er som kjent meget dynamisk, men ved høye volum så har jeg alltid synes lyden blir noe slitsom over tid. Dette var grunnen til at jeg oppgraderte effekt til Halo, men dette hjalp heller ikke. Dette er da snakk om relativt høyt volum gjennom en hel(eller flere) film(er), jeg ble ofte som sittende og skru opp og ned lyden i de forskjellige partiene.
Det er her jeg merker størst forskjell til GTC, utrolig nøytral lyd som aldri(!) blir skarp eller slitsom, det later til å ha overskudd uansett volum. Meget befriende å bare sette volumet i starten av filmen og bare legge bort fjernkontrollen.

Koblet også opp anlegget på Anthem recieveren og hadde samme erfaringen der. Denon legger nok til noe varme, men det det er uansett meget behagelig på Anthem også.
GTC spiller også latterlig høyt og uanstrengt(selv uten ekstra effekt).
Mener også at disse "gruser" klipschene på musikk, har sett lengt flere konsert bluray nå enn før da jeg ofte satt dem på stereoen i stuen isteden.

Skulle jeg hatt høyttalere bak lerret igjen nå hadde GTC77 eller 88 stått øverste på lista nå iallefall.

Iby

0
17 Apr 2008
410
0
16
Lenge siden det har vært liv i denne tråden, men prøver meg likevel, og håper det er noen entusiaster som kan dele noen erfaringer.

Er det noen som har erfaring med GTC88 og GTC77 ? Lite reviews tilgjengelig, men det meste eg kommer over virker temmelig positivt.

Vil bruke de i ett 5.1 oppsett med 3x gtc88 + 2x gtc77.
Det vil bli brukt mest til film men jeg ønsker noe som også fungerer meget bra på musikk.

Kan en Parasound P7 + A51 være en god combo med dette?

Setter pris på om noen tar seg tid til noen gode tips om dette.

kenti

0
13 Feb 2004
14.446
0
36
avforum.no
De har vel det. Sjekk kinoen til Akto, JAMES HOWLET.
Har tilgode å høre de selv, men kan ikke tro annet enn at de fungerer bra.

Iby

0
17 Apr 2008
410
0
16
Fikk levert 5 Stk Adam audio GTC 77 I går.
"My humble opinion", Helt rått!
Det går mot en bra helg for å si det slik :cool:

Vedlegg

• IMG_0539.jpg
    IMG_0539.jpg
    938,4 KB · Sett: 246
  • IMG_0541.JPG
    IMG_0541.JPG
    1,9 MB · Sett: 228
  • IMG_0551.JPG
    IMG_0551.JPG
    1,9 MB · Sett: 474
Sist redigert:
18 Aug 2014
9
0
0
Hjemmekino med ADAM GTC 5.2-oppsett

Hei. Jeg er ny her, og vil gjerne takke alle som har delt så mye på forumet. Det har vært til stor hjelp og inspirasjon når jeg har bygget dedikert hjemmekino i sommer.

Jeg har installert et 5.2-oppsett med Adam GTC77 som fronter og senter, GTC55 som surroundhøyttalere og to stk. GTC Sub. De er helt rå!!

Jeg driver de med en Yamaha CX-A5000 prosessor og MX-A5000 effektforsterker. Rommet er ca 35 kvm, i en "betongbunkers" uten vinduer vegg i vegg med huset. (De som bygde huset planla å ha svømmebasseng der, men det ble ikke noe av. Vi har nå delt rommet i to, der den ene delen har blitt kino.) Lyden høres nesten ikke i selve huset, noe som er perfekt med småbarn i huset. Veggene er lektet ut og taket lektet ned med 2 x 2'' og gips.

Jeg har lyttet til mange forskjellige høyttalere i min jakt på det riktige systemet, inkludert bl.a. Procella. Jeg synes jeg med Adam GTC har funnet et perfekt system til mitt rom og min bruk.

Jeg har prøvd det nye anlegget med flere konsert-blurays, inkludert Metallica (Quebec Magnetic), Billy Joel (Live at Shea Stadium), Adele (Live in Royal Albert Hall), David Gilmour (Remember That Night) og Roger Waters (In the Flesh). Lydbildet er nydelig og instrumentene klokkeklare. Eksplosjonene i Star Trek: Into Darkness, Captain America - The Winter Soldier og Skyfall rister i magen ved -10dB, men uten antydning til forvrengning. Høyttalerne spiller vanvittig pent og vanvittig høyt.

Jeg legger ved et par bilder av rommet, der høyttalerne nå er installert på en hylle bak Dreamscreen V5-lerretet, med diskanten 5/8 opp på veggen. På sikt skal jeg bygge det om til en baffelvegg. Kablene til høyttalere og prosjektor er lagt i vegger og tak. Som dere vil se er rommet ellers ikke ferdig. Jeg planlegger å gi rommet kinofølelsen i løpet av vinteren. Vegger og tak blir mørkere, det blir teppe på gulvet og jeg skal installere kinosofa foran og fire kinostoler bak.

Jeg kjøpte Adam-høyttalerne samt forsterker, prosjektor og lerret hos Avshop, der jeg fikk førsteklasses service av Henning Hoff.

Vedlegg

• Kino 3.jpg
    Kino 3.jpg
    323 KB · Sett: 362

sirant

0
24 Jan 2010
6.992
31
48
ser ut som avshop selger gtc serien mens hfaudio selger primært stereohøytallerne til adam.

kenti

0
13 Feb 2004
14.446
0
36
avforum.no
Det er moro å se at det dukker opp Adam-høyttalere i stadig flere kinoer rundt omkring. Det er svært gode høyttalere (helt subjektivt selvsagt :) ), som helt klart fortjener bedre oppmerksomhet enn merket har fått.

Tipper det låter rimelig bra i rommet ditt, Filmats. Ser fram til en byggetråd ;)

18 Aug 2014
9
0
0
Det er moro å se at det dukker opp Adam-høyttalere i stadig flere kinoer rundt omkring. Det er svært gode høyttalere (helt subjektivt selvsagt :) ), som helt klart fortjener bedre oppmerksomhet enn merket har fått.

Tipper det låter rimelig bra i rommet ditt, Filmats. Ser fram til en byggetråd ;)

Takk Kenti. Rommet begynner å ta form nå. Jeg har fått surroundhøyttalerne (GTC 55) opp på veggene, og installert to AudioVector K1 som surround back, slik at det nå er et 7.2-system. Jeg har lagt ullteppe og dekket tak og vegger foran i rommet med Dreamscreen Ultraabsorbant Squares / sort matt maling. Jeg har også installert fire Dreamscreen Cineseat Promotor V3. I tillegg har jeg så smått begynt å lage hjemmelagde diffusorer i tre. I først omgang har jeg satt noen rundt surroundhøyttalerne (se bildet), men jeg skal snart i gang med noen felter i taket over lytteposisjonen og noen felter på bakveggen.

Neste fase blir å bygge opp gulvet bak stolene ca 25 cm og installere 4-5 Dreamscreen Cineseat.

Høyttalerne låter vanvittig bra, både på musikk og film. Lyden er så klar og bassen så voldsom - på samme tid. Jeg kunne ikke ha vært mer fornøyd!

Vedlegg

• Cinema 1.jpg
    Cinema 1.jpg
    253 KB · Sett: 399
  • Cinema 2.jpg
    Cinema 2.jpg
    284,9 KB · Sett: 309
Sist redigert:
11 Des 2012
129
0
0
Har nettopp bestilt 3 stk Adam GTC88 til front rekken min.. blir ikke helt optimalt i begynnelsen da jeg ikke skal putte de i en baffelvegg og jeg ikke har lydtraparent lerret, men det ordner seg på sikt(kanskje i løpet av året?).

KBle kjøpt inn fra AVshop.no, spurte om det holdt med GTC77, men de sa at trykket var en god del bedre på 88'ene. Han jeg pratet med(husker ikke) sa at de hadde testet en del og de sammenliknet 88'ene med Alcon sitt system.. og det koster MEGET mye mere.. så det lover jo godt.. :)

Skal gi en oppdatering når de er i hus.

Har klipsch rf7 MKi nå.. er langt i fra fornøyd, høres ut som ørene mine blir revet i stykker på høyt volum.. jeg kan talke ca -15 i volum før det begynner å bli særdeles ubehagelig..