7.2 Med doble fronter?

putrid

0
3 Des 2011
7
1
3
Oppgraderer mediarommet, og har lagt opp til 7.2 i veggene, men la i tillegg opp til front high mens jeg først var i gang. Uten noen plan om å faktisk bruke de.
Har noen erfaringer med å bruke doble fronter? Jeg tenker at front high blir veldig sjeldent brukt. Men at jeg kunne brukt de til ekstra fronter.

Titter på TX-NR6100 7.2 kanaler. 8K. WiFi. ATMOS .
Onkyo sier at jeg ikke kan bruke Zone2 speaker terminals samtidig som back surround. så jeg kan ikke bruke de utgangene.
Men kan jeg bruke preamp/Line Out ZoneB for å drifte ekstra Front R/L (i taket) samtidig som Onkyo driver Front R/L?

Eller burde jeg se etter en 7.2.2 amp?

1690362104776.png

1690362248795.png

16 Mar 2012
750
793
93
Oppgraderer mediarommet, og har lagt opp til 7.2 i veggene, men la i tillegg opp til front high mens jeg først var i gang. Uten noen plan om å faktisk bruke de.
Har noen erfaringer med å bruke doble fronter? Jeg tenker at front high blir veldig sjeldent brukt. Men at jeg kunne brukt de til ekstra fronter.

Titter på TX-NR6100 7.2 kanaler. 8K. WiFi. ATMOS .
Onkyo sier at jeg ikke kan bruke Zone2 speaker terminals samtidig som back surround. så jeg kan ikke bruke de utgangene.
Men kan jeg bruke preamp/Line Out ZoneB for å drifte ekstra Front R/L (i taket) samtidig som Onkyo driver Front R/L?

Eller burde jeg se etter en 7.2.2 amp?

Vis vedlegget 246320
Vis vedlegget 246321
Doble fronter vil nok lage mer krøll enn nytte. Utfasinger og diverse. Front high er jo fint til å heve dialog for eksempel så den kommer ut av tven/lerretet istedenfor under. Vet ikke om onkyo har den funksjonen, men yamaha har det ihvertfall. Eller kan jeg anbefale atmos på det sterkeste hvis det er en mulighet. Veldig stor oppgradering i forhold til surround 😊

• Like
Reactions: putrid

Danke

0
4 Aug 2007
12.468
256
83
Er flere som plasserer atmos i taket foran, men vet ikke om det blir bra, jeg har tenkt å ha mine på sidene nær taket vinklet mot sitteposisjon…