4K Ultra HD blu-ray titler

Polarbear

Medlem
19 Jun 2006
3.153
0
0
Independence Day 20th Anniversary Edition kommer på UHD. Release date 3 mai i Canada og 9 juni i Italia.

Blu-ray 4K Ultra HD - Issue 3 discs

DISC 1

• It includes the film in 4K ULTRA HD​

DISC 2

• Original film version
  • Special Edition version
  • Commentary by director Roland Emmerich and producer Dean Devlin
  • Comment of the visual effects supervisors Volker Engel and Doug Smith (for the film version only)

DISC 3
Over 3 hours of bonus features!

• Independence Day: a legacy that continues (new content for 30 minutes)
  • The Making of Independence Day
  • The original end of the film
  • Review of the fighting - 12 content​
  • Create reality​
  • Independence Days D4 - Invasion​
  • Sequence of gag​
  • 22 Video news​
  • Image gallery, storyboards and concept art
  • Original theatrical trailer
  • Teaser trailer and TV spots

ID4-600.jpg

Sist redigert:

Bodin

Medlem
9 Mai 2007
2.499
5
38
Independence Day 20th Anniversary Edition kommer på UHD. Release date 3 mai i Canada og 9 juni i Italia.

Blu-ray 4K Ultra HD - Issue 3 discs

DISC 1

• It includes the film in 4K ULTRA HD​

DISC 2

• Original film version
  • Special Edition version
  • Commentary by director Roland Emmerich and producer Dean Devlin
  • Comment of the visual effects supervisors Volker Engel and Doug Smith (for the film version only)

DISC 3
Over 3 hours of bonus features!

• Independence Day: a legacy that continues (new content for 30 minutes)
  • The Making of Independence Day
  • The original end of the film
  • Review of the fighting - 12 content​
  • Create reality​
  • Independence Days D4 - Invasion​
  • Sequence of gag​
  • 22 Video news​
  • Image gallery, storyboards and concept art
  • Original theatrical trailer
  • Teaser trailer and TV spots

Vis vedlegget 120816

Er det noen som vet noe mer om produksjonen av denne utgaven?

Polarbear

Medlem
19 Jun 2006
3.153
0
0
2 nye utgivelser fra Lionsgate som kommer på 4K UHD blu-ray før sommeren. The Divergent Series: Allegiant og Pride and Prejudice and Zombies.

Allegiant.jpg PridePrejudiceZombies.jpg

Sist redigert:

Shallow_

Aktiv
21 Mar 2005
9.654
106
63
46
Pride Prejudice and Zombies er muligens filmen jeg gleder meg mest til i år, og som jeg har all tillit til at er og blir årets beste (en slags sucker punch 2)

Håper bare de får den ut i tide til å slippe å kjøpe Bluray først..

sirant

Medlem
24 Jan 2010
6.991
31
48
Vil det ha noen hensikt å spille av uhd filmer på en vanlig HD projektor, eller vil f eks en oppo med oppKalering gjøre bede jobb?

Bodin

Medlem
9 Mai 2007
2.499
5
38
Vil det ha noen hensikt å spille av uhd filmer på en vanlig HD projektor, eller vil f eks en oppo med oppKalering gjøre bede jobb?

Det er mulig den høyere bitraten og nedskaleringen av bildet vil gi bedre 1080p bilde, skal ihvertfall teste det når jeg får min spiller, har uhd tv og fullhd projektor.

Bodin

Medlem
9 Mai 2007
2.499
5
38

Det er mulig den høyere bitraten og nedskaleringen av bildet vil gi bedre 1080p bilde, skal ihvertfall teste det når jeg får min spiller, har uhd tv og fullhd projektor.

jfinneru

Medlem
27 Jul 2003
16.250
0
36
52
Å som jeg gleder meg til de to titlene der med Dolby Atmos, 4K og HDR i skjønn forening!

Polarbear

Medlem
19 Jun 2006
3.153
0
0
Enda en Star Trek film "i kjømda".

StarTrek2.jpg

Edit 06.04.2016
Det var visst bare rykter med denne utgivelsen, men vi får se hva som kommer. :)

Sist redigert:

Shallow_

Aktiv
21 Mar 2005
9.654
106
63
46
Release dato i USA for Star Trek og Star Trek Into Darkness er 14/06/2016.

Vis vedlegget 120954 Vis vedlegget 120955

Savner nok info om det er 4k mastret eller oppskalert. Fikk Comcussion som første 4k combo sist uke, men selv en helt ny film som den er ikke ekte 4k.. kommer ikke til å begynne med noe katalog før jeg vet at det er ekte vare..

Hvor vanskelig kan det være å brenne kinomaster til disc da ? ?

Andreas21

Medlem
24 Okt 2006
9.368
9
38
Drammen
Savner nok info om det er 4k mastret eller oppskalert. Fikk Comcussion som første 4k combo sist uke, men selv en helt ny film som den er ikke ekte 4k.. kommer ikke til å begynne med noe katalog før jeg vet at det er ekte vare..

Hvor vanskelig kan det være å brenne kinomaster til disc da ? ?

Begge Star Trek filmene har 2K master og det kommer nesten all katalog titlene til å ha også da det finnes lite 4K mastret materiale. Bruk IMDB til å se hvilken oppløsning masteren har.

Uansett vil UHD BD tilføre mye med 10bit, videre fargerom og HDR osv. Jeg kommer nok ikke til å oppgradere min BD samling til UHD BD, men Star Trek filmene er nok ganske fristende å kjøpe...

Bodin

Medlem
9 Mai 2007
2.499
5
38
Begge Star Trek filmene har 2K master og det kommer nesten all katalog titlene til å ha også da det finnes lite 4K mastret materiale. Bruk IMDB til å se hvilken oppløsning masteren har.

Uansett vil UHD BD tilføre mye med 10bit, videre fargerom og HDR osv. Jeg kommer nok ikke til å oppgradere min BD samling til UHD BD, men Star Trek filmene er nok ganske fristende å kjøpe...

Filmene som er filmet med film burde ikke være noe heft å remastre i 4k, mange er masterd i 4k, og dereter nedskalert til 1080p, så det er vel større håp på ekte 4k av eldre filmer som ikke er filmet digitalt..

Andreas21

Medlem
24 Okt 2006
9.368
9
38
Drammen
Filmene som er filmet med film burde ikke være noe heft å remastre i 4k, mange er masterd i 4k, og dereter nedskalert til 1080p, så det er vel større håp på ekte 4k av eldre filmer som ikke er filmet digitalt..

Det er riktig at det ikke er noe problem å mastre disse i 4K, men det er fryktelig få som faktisk er det. Det vanligste er 2K master til kino og om det er den som benyttes til BD platene er jeg ikke sikker på, men jeg vil tro det. Det selskapet som mastrer mest i 4K er Sony eide filmselskaper. Uansett kommer det til å komme mer og mer av dette så i fremtiden vil de fleste filmer baseres på 4K master vil jeg tro.

Polarbear

Medlem
19 Jun 2006
3.153
0
0
Fra Paramount press release:

Both STAR TREK and STAR TREK INTO DARKNESS have been digitally remastered with new 4K UHD transfers for exceptionally brilliant picture quality and feature Dolby Atmos® soundtracks* remixed specifically for the home theater environment. Dolby Atmos delivers captivating sound that places and moves audio anywhere in the room, including overhead, to bring entertainment alive all around the audience.

PHE Press Release: Star Trek Into Darkness (4K UHD) | Home Theater Forum | Blu-ray Movie Discussion, Expert Reviews & News