4k-mediaspiller - hva er brukbart?

Syltynn

Medlem
3 Okt 2006
200
0
16
Noen som har prøvd Nvidia Shield? Erfaringer?

Hei, jeg har hatt Nvidia Shield omtrent siden den kom ut og jeg er meget godt fornøyd med den.
Brukes mest til Kodi, youtube, nrk etc. Har ikke hatt nevneverdige problem. Kan anbefales.

Mooze

Medlem
27 Jun 2007
982
5
18
AppleTV UHD som kommer nå ser ut til å ha topp spekk og også en del utvalg av innhold.

Mooze

Medlem
27 Jun 2007
982
5
18
Ja, men så er ATV3 mer enn bra nok for de aller fleste også. :)

Bitstream burde vært en selvfølge.

Det der er epler og pærer. Selv om jeg er enig i at de burde greie bitstream så har nesten alle nye tv'er 4K. (Det har ikke tidligere ATV'er.) Men nesten ingen har mer enn 5.1 anlegg hjemme. Om de nå har det. For de atmos frelste så er det snakk om at det kommer som en oppgradering senere.

Johnnygrandis

Medlem
29 Feb 2008
1.899
3
38
Er man på ett audio/video forum vil en gjerne har beste lydkvalitet og for meg skal en slik media boks ha mulighet for å bitstreame og overlate dekodingen til prossesoren.

Ultima

Medlem
28 Mar 2007
3.504
0
36
Hei, jeg har hatt Nvidia Shield omtrent siden den kom ut og jeg er meget godt fornøyd med den.
Brukes mest til Kodi, youtube, nrk etc. Har ikke hatt nevneverdige problem. Kan anbefales.

Kan man streame tjenestester som Tidal Hifi tapsfritt med den, opptil 4k filmer fra nettbrett/mobil med 5.1 lyd? Feks. fra Netflix, HBO, iTunes, NrK, TV2, Dplay og alskens TV kanaler i super kvalitet. Mange mediaspillere og platformer har crap bildekvalitet i forhold til Apple TV.
Hva er det som tilsvarer airplay hos Android til disse formål?

tommy_sn

Medlem
10 Jan 2004
3.301
0
36
Noen som vet hvorfor jeg ikke finner Canal Digitals T-WE app når jeg søker etter den på Nvidia Shield boksen? Kjøpte den jo for å blant annet bruke den appen.

Finnes denne appen på H10 pro?

tor rasmussen

Medlem
4 Des 2003
10.246
2
38
Ja H10 Pro har den appen. Men kan ikke skjønne hvorfor ikke Shield også har den.
Inn i Play Store, søk etter T-We, og du bør kunne innstallere den.

Marvik

Medlem
26 Aug 2005
100
0
0
Planlegger selv å gå til innkjøp av en mediaspiller som KUN kommer til å bli brukt til å spille av filmfiler i HD og 4k (typisk mkv).
Hadde tidligere en Chameleon open hour. Det står at den skal klare 4k og diverse store mkv filer (+/- 25 GB), men fikk ikke helt til å få den til å spille av dette uten masse jobbing med software. Slet og med å finne god software. Nyere versjoner av Kodi taklet den ikke og ble veldig treg, hvor filmene hakket mye. Er derfor på jakt etter en avspiller som er litt enklere i bruk.

Ser at Nvidea er blitt nevnt. Men etter å ha lest litt om den så betaler man for mye jeg ikke trenger siden jeg kun skal bruke den til film? Q10pro virker mer som en ren avspiller, men på avshop så står det at den har firmware fra april 2017. Er dette oppgraderbart uten mye arbeid? Eller er den god nok som den er out of the box?

Eller har det kommet nye medaspillere etter siste innlegget i denne tråden? (Popcorn?)

mogul

Medlem
13 Feb 2007
1.473
0
36
Planlegger selv å gå til innkjøp av en mediaspiller som KUN kommer til å bli brukt til å spille av filmfiler i HD og 4k (typisk mkv).
Hadde tidligere en Chameleon open hour. Det står at den skal klare 4k og diverse store mkv filer (+/- 25 GB), men fikk ikke helt til å få den til å spille av dette uten masse jobbing med software. Slet og med å finne god software. Nyere versjoner av Kodi taklet den ikke og ble veldig treg, hvor filmene hakket mye. Er derfor på jakt etter en avspiller som er litt enklere i bruk.

Ser at Nvidea er blitt nevnt. Men etter å ha lest litt om den så betaler man for mye jeg ikke trenger siden jeg kun skal bruke den til film? Q10pro virker mer som en ren avspiller, men på avshop så står det at den har firmware fra april 2017. Er dette oppgraderbart uten mye arbeid? Eller er den god nok som den er out of the box?

Eller har det kommet nye medaspillere etter siste innlegget i denne tråden? (Popcorn?)

Kan anbefale q10 pro. Oppgradering til siste firmware er ikke vanskelig om du kan litt PC og følger oppskriften fra forumet til q10 pro - http://www.futeko.com/newforum/index.php?topic=711.0

Marvik

Medlem
26 Aug 2005
100
0
0
Da ble det en Q10 på meg. Tilfeldigvis hadde avshop en demomodell med 500 i avslag. Blir interessant å se hvor stor den lille bulken spilleren hadde fått seg.

tor rasmussen

Medlem
4 Des 2003
10.246
2
38
Anbefaler å kjøpe en stor solid harddisk og smekke i toppen på den.
Q10Pro er jo blitt rene mediahub-en og NAS her i heimen, og da ble 3TB disk fort alt for liten gitt.
Vurderer en 8TB, eller kanskje 10TB.