Nå har vi hatt en uke ferie begge 2 her. Fått gjort alt annet enn det som var planen. Jeg skulle jakte og samboer lade opp batteriene etter alt for mye jobbing i sommer og alt for lite ferie, men vi har ikke gjort annet enn å drive i og med huset, samt hage og blomsterbed. Fikk jaggu logga en god del timer i kjellerstua også.
Droppa Molton i tak, det ble litt dyrt, særlig når jeg fikk ordna meg en god deal på ett 10L spann med maling.
"Supermatt" 01. Både i tak, lister og vegg.
Vippa ned lyset i taket så man kom til godt.
Samboer gikk først med pensel i profil mens jeg rulla i etterkant. Fungerte veldig godt
Vi tok ikke undersiden av drager først, men det så vi fort at vi måtte gjøre noe med.
Nå ble også peisen seendes litt dust ut, men vi ville ikke ha den sort heller...
Peisen endte opp med å bli nøytral grå i S7000. Generelt en veldig mørk gråfarge vil jeg si, men i kontrast med
sort blir den jo veldig lys. Dog, syntes dette ble et veldig godt kompromiss.
Vi ble akkurat ferdig med strøk nr 2 nå så den er ikke ferdig tørket.
Vi var også veldig usikre på hvor vi skulle stoppe hen på bakveggen, men når vi tok underside av drager måtte vi ta nesten 2 til.
Her mangler vi 1 strøk så maskeringstapen sitter fortsatt på, derfor det ser så uryddig ut på høyre side.
Vi valgte og ikke ta gulvlistene, mest p.g.a kabel listene som er i plast og sprekker opp når man splitter de etter dem er malt.
Erfarte det i leiligheten når jeg pakket ned der..
Har fryktelig lyst på 2 atmos til bak, så tar evn.t og maler gulvlistene etter det har skjedd så man blir ferdig med å kødde med listene.
Eller bare skippe det, det er ikke veldig sjenerende fra lytteposisjon.
Jeg var dum som ikke byttet de hvite i tak med de sorte på bakveggen..
Dette er tatt fra bakvegg, tv oppleves mye større i lytteposisjon
Dette tok mye tid og virkelig køddent når man har så mye på plass. At man ikke tenkte på dette før man startet. Måtte ha 3 strøk i taket og en vending tok ca 2T, men fy fader så bra det ble !!
Det er nå en helt annen opplevelse, når får man virkelig kino-følelsen!
Bildet kommer så tydelig fram og høyttalere syntes mye mindre slik at man får litt, Jøss - hvor kommer all lyden fra.
Jeg trodde jeg skulle like best mindre refleksjoner fra tak, men det beste syntes jeg at man ikke ser noen ting bak tv´n.
Dette var virkelig konge og noe jeg anbefaler alle som vurderer å gjøre det.