Jeg tenkte ikke helt over gangen i det når jeg sa jeg skulle prioritere flerkanals først. Oppdaget i går kveld at det er myye enklere og kjappere å sette på musikk for å høre etter endringer/forbedringer.
Fikk lekt litt med minidsp i går. Hadde mye annet på tapeten så kom ikke i gang før kvart på 9, så det ble en sen, men artig kveld.
Jeg koste meg skikkelig, vanvittig morro opplegg !
Fikk rigget meg til provisorisk og tok med meg en støttekontakt i form av Mr. Ringnes så man hadde tunga rett i munn.
Før jeg startet ordentlig kjørte jeg en ny måling med 1stk sub forran, ble best ved høyre front som jeg misstenkte.
Startet så prosessen med REW og minidsp.
Det gikk kjempebra frem til jeg skulle lagre EQ fil med house curve fra REW, fikk feilmelding p.g.a 100% var under i DB, gikk ned på DB og det gikk.
Fikk ikke den største endringen med denne fila og kurven så dårligere ut etter ny måling etter opplastet fil.
Jeg gikk videre og prøve på EQ i PEQ filter (på input siden). Holdt meg under 3db på hver filter. Ettersom det var mye å korrigere for å jevne ut responsen ga jeg litt opp da klokka begynte å bli mye. Det var også litt vanskelig å se nøyaktig endring da jeg fikk opp hele frekvenskurven og liten skjerm..
Dette var første gang og intensjonen var uansett bare å fullføre for å skjønne gangen i det og forstå programmet.
Jeg tok ikke så mange bilder i går. Så det er gjort en del endringer etter dette. Grønn graf er begge sub samlet med delay på bakre sub. Hvit graf er etter EQ filter fra REW lastet opp i minidsp, men uten PEQ EQ.
Ikke den største endringen, men er jo fortsatt helt i startgropa her. Skal prøve på nytt i dag, sletter alt jeg gjorde i går og starter på scratch.
Klokka var halv 1 alt, men måtte høre på noen låter. I.o.m at jeg skal pån igjen i dag orka jeg ikke koble fra "riggen" så jeg satte på en kjent spilleliste på shuffle. Var så trøtt så orka ikke finne frem kontrollåtene jeg bruker.
Uten tvil at det har skjedd ting ! Det første jeg oppdaget var at nå er det faktisk kontroll over bassen. Den var mye strammere, hardere og mer til stedet.
Får også frem mange fler detaljer enn før. Før var det liksom "bare dyp bass", men nå hører man jo endringer i dyp bassen, om det lar seg skjønne hva jeg mener.
Spilte ganske høyt og jeg ble irritert over denne gjenklangen på lysere toner, kom på at steinullsplata hjalp fært i leiligheten, så hang opp den ved venstre front. Hjalp mye !
Så dette var sykt morro

! Gleder meg til og gå på igjen senere i dag