Økern´s stue

Retep

0
7 Feb 2005
3.679
572
113
Ullensaker
Har lest se siste innleggene og det er mulig det er feberen som spiller meg ett puss. Men jeg forstår ikke hvordan du skal få forsterkerker kanaler til Flex om du kobler denne inn før reciver. Eller har du prosessor og effekt og tenkte å koble den inn mellom der?

Oekern

0
5 Jun 2007
306
6
18
32
Har lest se siste innleggene og det er mulig det er feberen som spiller meg ett puss. Men jeg forstår ikke hvordan du skal få forsterkerker kanaler til Flex om du kobler denne inn før reciver. Eller har du prosessor og effekt og tenkte å koble den inn mellom der?
Har ikke prosessor men en reciver, har effekttrinn til frontene (bass/nedre (i hz) delefilter), som går via reciver (Front pre-out).
Det er mulig jeg har missforstått, men jeg trodde jeg kunne koble Flex på samme måte som eksiterende DAC ?
Altså jeg bruker "Media player" (RCA) på reciver til DAC --> USB til pc. Tenker da at FLEX kan erstatte dagens DAC.
Det fungerer kanskje ikke slik ?

Sist redigert:

Oekern

0
5 Jun 2007
306
6
18
32
Har ikke prosessor men en reciver, har effekttrinn til frontene (bass/nedre (i hz) delefilter), som går via reciver (Front pre-out).
Det er mulig jeg har missforstått, men jeg trodde jeg kunne koble Flex på samme måte som eksiterende DAC ?
Altså jeg bruker "Media player" (RCA) på reciver til DAC --> USB til pc. Tenker da at FLEX kan erstatte dagens DAC.
Det fungerer kanskje ikke slik ?
Tar mer enn gjerne i mot kunnskap her :)!
Ser også at Denon nå leverer nye recivere med mulighet for å oppgradere til Dirac. Nå med ny TV og Apple TV 4K er det bare
reciver som stopper meg for 4K og HDR funksjoner.... Men da blir det jo en god del dyrere selvfølgelig.

Ser det er lenge siden jeg har oppdatert her. Jeg har nå Mentor bakhøyttalere, så bortsett fra sub har jeg nå rein Mentor serie :)!

Retep

0
7 Feb 2005
3.679
572
113
Ullensaker
Sorry for sent svar her.
Om jeg har forstått minidsp Flex riktig. Så har den både digital og analog inn. Så da kan den nok brukes som dac. Men den er vel også en forforsterker vil jeg tro.
Så å koble denne etter kildene og før reciver. Så vil du nok helst bruke den som pre. Dvs koble en effekt og evnt subber til denne. Og høyttalere til effekt. Mulig jeg misser noe her også selfølgelig.

Oekern

0
5 Jun 2007
306
6
18
32
Ingen problem :)! Jeg har ikke fulgt med på utviklingen i det heletatt og merker det er vanskelig
og forstå alt det nye..
Riktig. Da kan man koble den som DAC jeg har i dag, vil jeg tro.
Er det noen som kjenner til en løsning for at jeg får koblet sub både til Flex og til reciver (LFE) ?
Ikke aktuelt og miste sub via reciver.