Økern´s stue

Oekern

0
5 Jun 2007
612
270
63
34
Det går sikkert ok, jeg har lavere stativ og det går bra. Kunne jeg velge selv så ville jeg ha diskant i øyehøyde.
Jeg skjønner :)

Roten til at jeg ønsker litt høyere stativer er m.t.p Surround back p.g.a hode/nakke støttene på sofa. Ved 60cm stativet bak
vil bakre høyttalere spille rett i sofa/hode/nakke støttene.. Så da tenkte jeg det var fornuftig og ha dem litt høyere, men ønsker
jo like stativer til bake surround som surround.. Hmm.
Evn.t om jeg bruker 60cm stativ og setter bakre surround på skrå mot lytteposisjon, men m.t.p spredning av lyden if.t Mentor så er det anbefalt og ha on-axis..
Får kværne litt til på det :=)

Danke

0
4 Aug 2007
12.571
291
83
Jeg skjønner :)

Roten til at jeg ønsker litt høyere stativer er m.t.p Surround back p.g.a hode/nakke støttene på sofa. Ved 60cm stativet bak
vil bakre høyttalere spille rett i sofa/hode/nakke støttene.. Så da tenkte jeg det var fornuftig og ha dem litt høyere, men ønsker
jo like stativer til bake surround som surround.. Hmm.
Evn.t om jeg bruker 60cm stativ og setter bakre surround på skrå mot lytteposisjon, men m.t.p spredning av lyden if.t Mentor så er det anbefalt og ha on-axis..
Får kværne litt til på det :=)
Jeg har samme problem, men det bryr meg ikke, bass sprer seg så bra allikevel, diskant er det verre med.

Jeg vet ikke hvordan du har det, men jeg skal ha på vegg neste gang om mulig, for jeg synes det er best på surround, iallefall relativt god avstand er viktig.

Oekern

0
5 Jun 2007
612
270
63
34
Jeg har samme problem, men det bryr meg ikke, bass sprer seg så bra allikevel, diskant er det verre med.

Jeg vet ikke hvordan du har det, men jeg skal ha på vegg neste gang om mulig, for jeg synes det er best på surround, iallefall relativt god avstand er viktig.
Ja riktig. Hmm. Du har et godt poeng der. Fungerer jo greit slik det er i dag med vegghengt surround back, men minsker området jeg kan dempe på bakvegg, som jo er planen på sikt. Setter jeg dem på stativ og demper bakvegg mest mulig vill dem komme ganske tett på sofa som vil gi mindre spredning.. Syntes jo "bobla" av surround er ganske god slik det er i dag. Blir også billigst å kun kjøpe LCR til bakre Atmos. Hmm. Tror jeg gjør det.

TAKK Danke :) !

• Like
Reactions: Danke
23 Nov 2007
1.689
57
48
Ligger et par flotte sorte Mentor 2 på finn nå, jeg sender ikke noen melding til han siden de er feil farge, så du kan jo prute litt me'n..
Har hatt to andre par i rett farge for min del på handa i Sverige de siste par månedene, men de er litt skeptiske til å selge til nordmenn, og når det da dukker svensker opp som og vil kjøpe så taper jeg selv om jeg vil kjøpe uten å prute :p
Men jeg gir meg ikke, kanskje sommerferien blir lagt strategisk etter hvor slike blir solgt :D

Oekern

0
5 Jun 2007
612
270
63
34
Ligger et par flotte sorte Mentor 2 på finn nå, jeg sender ikke noen melding til han siden de er feil farge, så du kan jo prute litt me'n..
Har hatt to andre par i rett farge for min del på handa i Sverige de siste par månedene, men de er litt skeptiske til å selge til nordmenn, og når det da dukker svensker opp som og vil kjøpe så taper jeg selv om jeg vil kjøpe uten å prute :p
Men jeg gir meg ikke, kanskje sommerferien blir lagt strategisk etter hvor slike blir solgt :D
Ja jeg har fått dem med meg :)
Nå konkluderte jeg med at det blir LCR på bakvegg, så er forsåvidt LCR jeg ser etter nå, til bakre Atmos :)

Oekern

0
5 Jun 2007
612
270
63
34
Knøttliten update. Var og henta 12stk Flexi A plater til 500,- i Oslo i dag. Syntes dem kanskje var litt annerledes, men alt for billig til å la vær. Vel hjemme så jeg med en gang at det var stor forskjell. Disse er dypere og har større 4-kanter. Ant. de samme som Chrisand bruker på veggen i første refleksjon.
Fått hengt opp 2 stk på høyre veggen for å fylle ut litt mer der, så får man se hva man gjør med de andre.
Blir ikke å bruke det i taket når forskjellen ble så stor.

B31D9DBB-E142-44EE-8CCC-67DFB8B8B38E.jpeg
5E1E6D29-55C0-40BA-A60D-50B7E7184438.jpeg

• Like
Reactions: vegardxf and Danke
16 Mar 2012
1.022
1.179
113
Knøttliten update. Var og henta 12stk Flexi A plater til 500,- i Oslo i dag. Syntes dem kanskje var litt annerledes, men alt for billig til å la vær. Vel hjemme så jeg med en gang at det var stor forskjell. Disse er dypere og har større 4-kanter. Ant. de samme som Chrisand bruker på veggen i første refleksjon.
Fått hengt opp 2 stk på høyre veggen for å fylle ut litt mer der, så får man se hva man gjør med de andre.
Blir ikke å bruke det i taket når forskjellen ble så stor.

Vis vedlegget 246885Vis vedlegget 246886
Så ut som de jeg bruker ja. Godt å se noen pusler litt. Helt dødt hos meg om dagen😅

Oekern

0
5 Jun 2007
612
270
63
34
Så ut som de jeg bruker ja. Godt å se noen pusler litt. Helt dødt hos meg om dagen😅
Tror ikke dette kan kalles pusling en gang. 2 minutter på 4 listespiker er ikke all verden.
Blir lite som skjer og lite brukstid. Stort sett all tid går med ute her :)

Har fått bestillt ny, lengre HDMI kabel, så kjellerstua er klar for LG C3 OLED (Ref tråden under TV seksjonen av forumet).
Håper virkelig den kommer på tilbud igjen.

• Like
Reactions: chrisand25

Oekern

0
5 Jun 2007
612
270
63
34
Ingen lyd eller bilde oppdatering, men en rom oppdatering.
Oppdaget tidligere at luftfuktigheten var på 58% i kinoen. Dette var da etter regnværet som har vært. Valgte og sette opp døra til resten av kjelleren. Hjalp knepent, datt ned til 56/55%. 1 ting er at man følte man aldri tørket/var svett/«våt», men jeg kom til å tenke på alle verdiene vi har her. Om ikke vi trives i høy luftfuktighet kan da umulig elektronikken og høyttalere gjøre det heller.
Har god erfaring med bedre inneklima og hørte om råd. Ble en Arete One med kullfilter. Fikk den i dag og etter 3/4 timer dstt fuktigheten fra 57% til 44%. Luftkvaliteten er også bedre ! Ingen kjellerlukt lengre.
Hadde ikke trudd det skulle skje så umiddelbart. Men klart, gikk for 20/25l versonen som er beregnet for 175kvm 😅
Veldig fornøyd !!

64F50FAF-C0FD-44CE-A8C6-5D3E41DC35E4.jpeg

• Like
Reactions: chrisand25

Oekern

0
5 Jun 2007
612
270
63
34
Da har vi hatt LG C3 77» i noen dager og fått sett 1 film og litt annet.
Førsteinntrykket er sykt bra ! Endelig står bildekvaliteten i stil med lyden :)!
Har foreløpig bare satt den i kino modus.
Dette var virkelig noe helt annet, veldig morro.
Har også kjøpt en Xbox X via Finn, men ikke rukket og prøve den enda. Fikk lasta over spill i går kveld så den er klar hvertfall.
Tv’n ble noe høy selvom vi monterte den så lav som mulig, må i såfall flytte veggstativet lavere ned på veggen. Får se hvor plagsomt det evnt er og ha den litt høyt.
Var overraskende stor forskjell også på 70» vs 77». V e l d i g glad vi ikke gikk for større, det hadde blitt for stort.

57696712-90C2-41FA-BF08-9F0FA1E1CB9C.jpeg
9E130AE5-DCCC-4D72-A546-C45D59F9DFE2.jpeg