Og så feil kan man ta !
De blir stående på høykant bak hver høytaler. Makan og dette gjorde utslag i posetiv retning. Jeg syns det var litt rart i starten med disse platene/kassene bak
hver front, men når man ble vant med det og fikk hørt litt - så var det virkelig en ren glede. Nå har bass og mid-bassen kviknet til litt og dynamikken har hevet seg litt.
Nå er også vokal-området mer tydelig enn hva det var før. Det som dog er litt underlig er at jeg føler jeg må ha noen knepp høyere på volumet nå enn før, for og få samme volum, men det er vel bare slik det er etterhvert som man demper mer og mer (?)
Jeg har også gjort to ting til. Jeg lagde 3stk rammer til, men vesentlig mindre. 30x40cm. Ble ferdig med den siste nå istad så har ikke fått sjekket resultatet av disse enda, men de har nok ikke på langt nær så stor effekt som de 2 første. Disse har jeg og noe mindre mengde i. 10cm (mot 15cm i de store)
Så har jeg gjort en siste ting. Jeg har dobbelt-sjekka om jeg har utnytta det jeg kan utnytte med dagens oppsett, noe som viste seg at jeg ikke har!
Startet med og lese meg opp på hva de forskjellige dekoding programmene gjør/hva forskjellen på dem er, og etter litt trykking gikk jeg fra Dolby digital til DTS surround på Xbox one, hvor jeg spiller netflix og blue ray fra (i tillegg til spilling) Jeg får ikke True HD master til og fungere, og antar at dette er fordi One ikke støtter det.(?)
DAC: Jeg var jo klar over at innebygd DAC i denonen skulle være bedre enn Abrahamsen jeg hadde fra før, men når jeg sammenliknet dem syntes jeg Abrahamsen kanskje var litt rundere i kanten. Men så ! Jeg har ikke vært inne på tanken engang at jeg må stille inn formatet manuelt på mac´n. Så denne har jo stått på 16-bit hele tia..
Når man satte denne til 24bit 96khz ble lyden noe bedre. Ble rett og slett litt klarere. Det som jeg dog syntes er rart er at når jeg har skrudd av mac´n og skrur den på igjen, står valget på 24bit 44khz, noen som vet hvorfor den endrer seg ?
Så da har man nok engang kommet lengre. Har også en ørliten toe-in nå og høytalerne noe lengre ut fra vegg.
Bilder: