Ja dem ser ikke så ille ut. Lurer på om det er de samme som du brukte i gamle kinoen ? Ser ganske like ut hvertfall.Mye man kan missforstå i dette her, så fort gjort.
De Flexi platene er jo ganske stilig. Diffuserer nok litt også i tillegg til demping og gir nok da en bedre effekt enn bare 5cm isolasjon. Tenker du klarer få det ganske fint med noen firkanter. Finner du førsterefleksjon punktet har du jo nok med 8 plater til "hele" bredden. Hadde nok planlagt og plassert dem så det går opp i forhold til diffusorene. Er vel ca samme mål på disse så vidt jeg husker.
Diffusere er ikke noe lureri nei. Har stor effekt. Det merkelige er at det gjør svært lite på frekvensresponsen, men så mye på lyden. Gjør endel på impuls responsen riktig nok, men uansett er det viktigste hva man hører
Hvis du vurderer flere Diffusere har du kanskje mest glede av dem bak i taket, så dere får hodet midt i på en måte.
I forhold til diffusorene blir det litt annerledes. Diffusor ble lagt 35cm ut fra taklist for og få 4stk i senter av bredden. Flexi platene blir lagt 5 i bredden og da blir dem lagt 5cm ut fra taklist for og få dem sentrert i bredden.
Angrer jo egentlig som en bikkje på at vi ikke tok med 10 diffusor totalt for og få fem i bredden så det blir likt med Flexi platene, men sånn er det.
Var litt kjapp på avtrekkeren der/tenkte ikke så langt/tenkte litt på kostnad.
Samme med Flexi, skulle tatt med 10 så hadde jeg hatt til 2 fulle rader.
Ja virkelig og dem fungerer altså. Veldig morro !
Da jeg tittet opp mot taket føler jeg vi sitter ganske så sentrert i.f.t rad 1 og 2.
Flytter jeg sofa 1-2cm frem tipper jeg vi er i skjøten. Jeg har tatt bildene litt på skrå så ser det ikke ser slik ut
Tror nesten ikke jeg har plass til en rad til bakover m.t.p absorbenten, men har ikke målt.