Økern´s stue

16 Mar 2012
750
793
93
Dette ble bra! Ikke dumt med sort tv vegg heller nei. En helt annen opplevelse. Har dempet sort tv vegg i stua og det gjør underverker.
20180227_220157.jpg

Nå er det bare bytte ht i taket med dem på bakveggen, så er du der. Helt til du får noen nye ideer😅

• Like
Reactions: Danke and Jan B

Jan B

0
13 Jan 2012
2.473
96
48
Dette ble bra! Ikke dumt med sort tv vegg heller nei. En helt annen opplevelse. Har dempet sort tv vegg i stua og det gjør underverker.Vis vedlegget 246400

Nå er det bare bytte ht i taket med dem på bakveggen, så er du der. Helt til du får noen nye ideer😅
^WOW, har du faktisk hele 5 høyttalere(ink. høyde) + 2 subber bygd inn i frontveggen der?!? MEGET sobert gjort i såfall!

16 Mar 2012
750
793
93
^WOW, har du faktisk hele 5 høyttalere(ink. høyde) + 2 subber bygd inn i frontveggen der?!? MEGET sobert gjort i såfall!
Stemmer det. Veldig fint med høydekanaler i front sammen med tv, så man får hevet center til å komme ut av bildet og ikke ligge under. Det sagt, så hadde jeg nok gått for atmos i dag hvis jeg skulle lagd tv kroken på nytt. Uansett Takk!😊

• Like
Reactions: Jan B

Oekern

0
5 Jun 2007
402
89
28
33
Tusen takk alle sammen ! 😃

Haha ja Crisand, bare å bytte dem i tak med bakvegg til man får nye ideer 😅
Nydelig integrert vegg du har i stua ! Fy søren :)

Neste nå blir enten et par Atmos til, eller diffusore i tak. Time. Will. Show.
Har forsåvidt ikke fått på panelene på bakveggen enda. For der har jeg et spørsmål til dere;
Er det innafor og spraylakkere dem matt svart ? Eller vil lakk-filmen skape en «barriere» for funksjonen av platene ?
De dypeste jeg har laget selv trekker jeg bare om med sort laken, men de 4 andre ?

• Like
Reactions: chrisand25
16 Mar 2012
750
793
93
Tusen takk alle sammen ! 😃

Haha ja Crisand, bare å bytte dem i tak med bakvegg til man får nye ideer 😅
Nydelig integrert vegg du har i stua ! Fy søren :)

Neste nå blir enten et par Atmos til, eller diffusore i tak. Time. Will. Show.
Har forsåvidt ikke fått på panelene på bakveggen enda. For der har jeg et spørsmål til dere;
Er det innafor og spraylakkere dem matt svart ? Eller vil lakk-filmen skape en «barriere» for funksjonen av platene ?
De dypeste jeg har laget selv trekker jeg bare om med sort laken, men de 4 andre ?
Kan godt være det ikke har så mye og si med litt spraylakk på stoffet, men jeg tror du må spraye ganske mye på for å få det jevnt i fargen og da blir det kanskje litt verre og vesentlig tettere stoff. Bare synsing fra min side. Ingen erfaring selv.

Biltema ht stoff er jo lett å få bra rundt til en grei pris og ser bra ut😊

Oekern

0
5 Jun 2007
402
89
28
33
Integrere atmos høyttalere i diffusorene i taket? To fluer i en smekk? 😄
Ehh, JA ! Det er jo tanken 😃. Da diffusore bygger like mye som høyttalerene så tror jeg det ville blitt perfekt.
Diffusore koster ganske mye når man skal ha litt, så det blir nok litt over langen.

Oekern

0
5 Jun 2007
402
89
28
33
Kan godt være det ikke har så mye og si med litt spraylakk på stoffet, men jeg tror du må spraye ganske mye på for å få det jevnt i fargen og da blir det kanskje litt verre og vesentlig tettere stoff. Bare synsing fra min side. Ingen erfaring selv.

Biltema ht stoff er jo lett å få bra rundt til en grei pris og ser bra ut😊
Notert :)!
Da tror jeg at jeg prøver å spraylakke 1 stk i morra for å se. Evnt gå for høyttaler stoff hvis det må mengder til med spraylakk for å få det bra :)!

Oekern

0
5 Jun 2007
402
89
28
33
Ja det hjalp skikkelig mye! Angrer ikke et sekund :)!
Det er fantastisk morsomt når skjermen brått går i sort, f.eks når en person blir knocket ut.
Dette hjalp virkelig på kino følelsen.

Oekern

0
5 Jun 2007
402
89
28
33
I går monterte jeg XTZ platene på panelveggen ved høyre front. Prøvde så og lakkere steinullsplata jeg hang opp på venstre side på muren. Det fungerte ganske godt, men så kom jeg til å tenke på en ting. En steinullsplate vil vel ikke absorbere lyden, men heller reflektere den ?
Burde jeg heller vurdert en absorbent ?
Det er et veldig lite område av muren som er i første refleksjon, slik sett passet steinullsplaten bra da den er smal.
I.f.t kostnad ville 2stk Vicoustic FlexiA50 være innafor, men dem er kun 5cm dype og store deler av dem vil være utenfor førsterefleksjon..
Evn.t 1stk GIK242 som er 7cm dyp.
Jeg var jo fornøyd slik det var, men kanskje ikke helt heldig å reflektere førsterefleksjon ?

Fikk ellers ryddet opp andre halvdelen av kjellerstua i går. Der har det tidligere vært kaos. Nå får dere kanskje litt bedre inntrykk av hele kjellerstua også.
380706660_1460044181397117_4883091142593757325_n.jpg

På den hvite langveggen antar jeg at jeg setter opp vinyl-platene.
377949447_696614095672618_464576503021342879_n.jpg

Fått inn vedstativ
380763913_1024788148866132_2934533226169617520_n.jpg

Vi har ikke bestemt oss, men mulig det blir en form for bar-stemning i første halvdel. Kastet inn vitrineskap og vinstativ litt på måfå.
380725916_1041471103693268_2539818159118348911_n.jpg

• Like
Reactions: Danke and vegardxf
16 Mar 2012
750
793
93
I går monterte jeg XTZ platene på panelveggen ved høyre front. Prøvde så og lakkere steinullsplata jeg hang opp på venstre side på muren. Det fungerte ganske godt, men så kom jeg til å tenke på en ting. En steinullsplate vil vel ikke absorbere lyden, men heller reflektere den ?
Burde jeg heller vurdert en absorbent ?
Det er et veldig lite område av muren som er i første refleksjon, slik sett passet steinullsplaten bra da den er smal.
I.f.t kostnad ville 2stk Vicoustic FlexiA50 være innafor, men dem er kun 5cm dype og store deler av dem vil være utenfor førsterefleksjon..
Evn.t 1stk GIK242 som er 7cm dyp.
Jeg var jo fornøyd slik det var, men kanskje ikke helt heldig å reflektere førsterefleksjon ?

Fikk ellers ryddet opp andre halvdelen av kjellerstua i går. Der har det tidligere vært kaos. Nå får dere kanskje litt bedre inntrykk av hele kjellerstua også.
Vis vedlegget 246410

På den hvite langveggen antar jeg at jeg setter opp vinyl-platene.
Vis vedlegget 246411

Fått inn vedstativ
Vis vedlegget 246412

Vi har ikke bestemt oss, men mulig det blir en form for bar-stemning i første halvdel. Kastet inn vitrineskap og vinstativ litt på måfå.
Vis vedlegget 246414
Steinull som i rockwool funger veldig bra som demping opp til 20-30cm. Etter det begynner den å reflektere ut fra det jeg har lest og Hunton trefiber er å foretrekke av vanlige byggevarer. Var en isolasjon som byggmax solgte som også var super til dyp demping, men den produseres ikke lenger. Litt usikker på om jeg forsto spørsmålet riktig da. 😅

Blir flott!😊

Oekern

0
5 Jun 2007
402
89
28
33
Steinull som i rockwool funger veldig bra som demping opp til 20-30cm. Etter det begynner den å reflektere ut fra det jeg har lest og Hunton trefiber er å foretrekke av vanlige byggevarer. Var en isolasjon som byggmax solgte som også var super til dyp demping, men den produseres ikke lenger. Litt usikker på om jeg forsto spørsmålet riktig da. 😅

Blir flott!😊
Okei, så bra :)! Da er det jeg som har missforstått. Den jeg har er vel et sted mellom 5-10cm dyp.
Da blir det og henge den opp igjen.

• Like
Reactions: chrisand25