85% signalstyrke, men signalkvaliteten holder seg på 0%!! Hva er problemet?!
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question 85% signalstyrke, men signalkvaliteten holder seg på 0%!! Hva er problemet?!

hei. jeg blir gæærn av det her... jeg får opp intet signal på min CD. jeg får ssignalstyrke 80% (fordi jeg er så langt nord, så 100% er svært vanskelig for meg), men signalkvaliteten er 0%!!! jeg har forsøkt å justere parabolen i høyde og til siden, men til INGEN nytte. jeg har forsøkt å kjøre kabel direkte til parabolhodet, men til ingen nytte. jeg har byttet kabel samt prøvd med naboens dekoder, men det samme er problemet der også. har prøvd dekoderen min hos naboen, og der fungerer det som det skal. jeg har forsøkt å restarte dekoderen flere ganger, men til ingen nytte. jeg har byttet lnb-hoder, men det fungerer heller ikke. signalkvaliteten har holdt seg på 0% støtt og stadig UANSETT hva jeg gjør, vrir og vender på hodene og tallerken!!! HVA er problemet?! jeg leser på facebook og nettet med flere som sliter med dette, men de får ingen hjelp. så nå ser det ut til at vi må benke oss foran en intet signal-tv i hele jul... tunernavn: tnr-2850st.

NOEN som har tips? takker så meget på forhånd!

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    2,091
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Få tak i en parabolproff. En som lever å sette opp paraboler. Har hatt parabol i 20 år...har alltid overlatt til proffer å sette opp utstyr. = aldri noen problemer

Sent from my iPhone using New Forum mobile app
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate Jan B sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    887
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selve parabolen vært utsatt for noe?

Vi hadde et tilfelle der en annen antenne datt ned på parabolen, men alt så greit ut, ingen synlige skader. Men etter dette hadde vi akkurat samme symptomer. Feilsøkte i hue og ræva, ingenting hjalp, helt til vi bytta selve parabolen: vips alt helt strøkent igjen. Så om den har fått seg en trøkk, kan de være nok.
    -Triple Atmos Receivers
    -Atmos 13.1.8/DTS:X 9.1.8/Auro 3D 12.1

Min stuekino

http://avforum.no/forum/hvilket-utst...-stuekino.html

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,711
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan B Vis post
    Har selve parabolen vært utsatt for noe?

Vi hadde et tilfelle der en annen antenne datt ned på parabolen, men alt så greit ut, ingen synlige skader. Men etter dette hadde vi akkurat samme symptomer. Feilsøkte i hue og ræva, ingenting hjalp, helt til vi bytta selve parabolen: vips alt helt strøkent igjen. Så om den har fått seg en trøkk, kan de være nok.

Den vanligste årsaken til dette er at parabolen peker mot feil satellittposisjon eller at LNB ikke er justert korrekt i holderen.
    LNB skal vris en anelse mot klokken hvis du står foran parabolen og ser inn mot antennen(ca. 7 grader for Tromsø , ca. 11 grader for Kirkenes).

Holder signalstyrken seg på 80% samme hvordan parabolen peker eller om du holder hånda foran LNB ?
    Normalt skal signalstyrken variere hvis du beveger parabolen og den bør bli veldig dårlig med hånda foran LNB.

Hvis du bruker single kabel uttaket på LNB så bør du forsikre deg om at du ikke har andre dekodere tilkoblet som kan skape konflikt.
    Hvis jeg skulle testet dette selv så hadde jeg gjort følgende:

1. Tatt strømmen på absolutt alle dekodere tilkoblet antennen (det gjør LNB strømløs - dette har rettet "LNB heng" feil fra min single kabel LNB flere ganger)
    2. Sjekk at kabler og plugger er ok
    3. Koble kabel direkte fra vanlig LNB utgang til TNR-2850ST (dvs. ikke single kabel uttak gjennom splittere osv)
    4. Sjekk at det ikke er valgt single kabel i mottagerens avanserte innstillinger for antenne/LNB
    5. Juster antenne etter signalmåleren

Kompass retning mot CD satellitt i Tromsø er ca.200 grader (20 grader vest for rett syd).
    For Kirkenes er det ca. 212 grader (32 grader vest for rett syd).

Lignende tråder

1. Signalstyrke på T90
    By Magnus75 in forum Satellitt
    Svar: 0
    Siste melding: 11-17-2010, 23:41
  2. Signalstyrke vs. Spenning
    By Bølla in forum Satellitt
    Svar: 4
    Siste melding: 02-06-2009, 09:04
  3. bra signalstyrke - 0 signalkvalitet
    By Alf M in forum Satellitt
    Svar: 2
    Siste melding: 10-28-2008, 09:56
  4. Montør og signalstyrke
    By asmaan in forum Satellitt
    Svar: 8
    Siste melding: 12-16-2006, 18:57
  5. Signalkvaliteten på digital-tv (kabel)
    By andjoha in forum Satellitt
    Svar: 3
    Siste melding: 08-01-2005, 00:21

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

AVtorget

Antimode 8033s II