Ingen lyd fra receiver
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ingen lyd fra receiver

Kjøpte en Denon X4400H i September. Plutselig i dag er det ingen lyd fra flere av signalene inn. Har 3 HDMI signal inn og 2 ut til LG B7 hvor av en av disse er ARC kanal. De 3 signalene inn er Bluray-spiller, Altibox og PS4

Hverken Altibox eller Netflix appen (via ARC) gir noe lyd. Ser anlegget lyser "HDMI" før den bytter over på "ANA". Med bluray spilleren virker det. Det har ingenting å si om jeg bruker HDMI 1 eller 2 (arc) ut til TV når jeg bruker bluray spilleren. Det kommer lyd på begge. Men det kommer ikke lyd fra TV og ned til receiveren via ARC.

Noen råd, tips eller erfaring? Tenker jeg kan prøver å sette den tilbake til fabrikkinnstilling, men siden bluray-spilleren virker sitter ungene å ser på en film ihvertfall as we "write" er det litt begrenset med hva jeg får testet. Har foreløpig kun 1 av 2 innganger som ikke virker så det kan jo være HDMI kabelen men da er det rart at Bluray spilleren virker via HDMI 2 ut (arc) men den virker ikke når jeg prøver å spille av lyd via ARC

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er både altibox og bluray spiller koblet direkte til reciever?

Sent from my iPad using Tapatalk

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    2,089
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ARC betyr Audio Return Channel. I stedet for å koble en optisk kabel fra TV til receiver for å formidle lyd direkte fra TV, så fant man opp ARC, og gjorde slik at den samme kabelen som sender bilde til TV, kan sende lyd tilbake. Men dette gjelder lyd fra apper på TV, slik som Netflix ogYouTube.
    Receiver dekoder lyd og sender ut gjennom høyttalere.
    Receiver sender også bilde til din TV.
    Skal du se på Blu-ray setter du på HDMI 1. Skal du se på TV fra Altibox, setter du på HDMI 2. osv.
    Skal du se på YouTube så setter du på den kanal som er forhåndsbestemt på din Denon receiver. På min Yamaha er det AV 4. Lykke til.

Sent from my iPad using New Forum mobile app
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Lignende tråder

1. Ingen lyd fra høytalerne. Feil kobling på receiver?
    By kjesa in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 4
    Siste melding: 09-18-2010, 15:17
  2. Kun bilde ingen lyd i receiver!
    By varemit in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 3
    Siste melding: 09-30-2009, 15:50
  3. Ingen lyd fra receiver?
    By Folkvord in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 0
    Siste melding: 02-02-2009, 09:57
  4. Svar: 9
    Siste melding: 03-01-2007, 18:35
  5. Ødelagt receiver (Onkyo TX-SR500E)? Ingen lyd på sub (Gale4080)
    By Itsme87 in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 0
    Siste melding: 05-25-2006, 16:17

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  
Ingen lyd fra receiver

AVtorget