Ny reciever uten Atmos høyttalere
Takk Takk:  5
Like Like:  4
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hei!
    Er på utkikk etter ny reciever,ettersom min gamle Yamaha har begynt å fuske litt. Det jeg lurer på,er hvilket format vil jeg få ut av 5.1 oppsettet mitt når jeg kjører f.eks en Atmos kompatibel serie/film fra Netflix? Håpet på eventuelt en oppgradering til Dolby TrueHD,istedenfor Dolby Digital. Noen som vet?

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    2,091
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dbh Vis post
    Hei!
    Er på utkikk etter ny reciever,ettersom min gamle Yamaha har begynt å fuske litt. Det jeg lurer på,er hvilket format vil jeg få ut av 5.1 oppsettet mitt når jeg kjører f.eks en Atmos kompatibel serie/film fra Netflix? Håpet på eventuelt en oppgradering til Dolby TrueHD,istedenfor Dolby Digital. Noen som vet?
    Det er kun Blu-ray/4K discer som gir deg HD lyd.
    Dolby Atmos finnes som TrueHD på Blu-ray og som DD+ hos Netflix.
    Fremdeles ikke mange TV eller bokser som støtter Atmos, men ATV bl. a gjør det vel etter siste store oppdatering .
    Du kan fint spille et Atmos spor på et 5.1 system, men hvordan det låter er vel avhengig om dine surroundhøyttalere står høyt plassert kanskje....

Sent from my iPad using New Forum mobile app
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

3. Takk dbh takket for denne posten
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Uten tak/høyde høyttalere viser prosessoren min trueHD master på spor som skal være atmos kompatible. Jeg kjører 5.1 med fullt atmos kompatibel prosessor (marantz av8805). Jeg Legger ikke merke til noen forskjell mellom vanlige truehd master vs atmos spor hjemme hos meg med kun 5.1 . Så vidt jeg har forstått er atmos utvidelsen av trueHD master plasseringsinfo og ikke fullt ut diskre kanaler i seg selv.

Sent from my iPad using Tapatalk

5. Takk dbh takket for denne posten
    Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,952
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En trend jeg har som også har 5.1 er at filmer med atmos spor har mye bedre lyd.

Jeg vet ikke sikkert om det er placebo eller sant, men om det er sant så tror jeg de legger mer i hele lyden på Atmos-spor.

Sånn det ser ut nå så ville jeg valgt Denon som hjemmekino. AVR 4400, 3500 eller nye 4500 er interessante for min del..

Netflix DD 5.1 er grei, men jeg synes blurayfilmer har bedre lyd, og tilogmed DD filmer og dvds...
    Sist endret av Danke; 11-10-2018 kl 13:38

7. Takk dbh takket for denne posten
    Liker leeliemix har likt denne posten
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke Vis post
    En trend jeg har som også har 5.1 er at filmer med atmos spor har mye bedre lyd.

Jeg vet ikke sikkert om det er placebo eller sant, men om det er sant så tror jeg de legger mer i hele lyden på Atmos-spor.
    Enig i at det virker som de legger litt mer jobb i atmos filmer enn i mange andre nye ikke atmos filmer. Vi nyter av dette i 5/7.1 også. En eldre storfilm før atmos har også ofte en ‘bedre’ lyd enn mindre påkostede filmer.

9. Takk dbh takket for denne posten
    Liker classic46 har likt denne posten
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting jeg gjerne vil nevne er at den nye prosessoren med nye dolby digital (rart at dem gikk tilbake til basis navnet) er en stor forbedring i forhold til eldre pro logic II osv. Ofte ikke noe man tenker så mye på når man titter på det nye, men veldig mye av det vi ser på tv/netflix er bare 2 kanaler så en god oppmixing til 5.1 (eller mer) er viktig i hverdagen.

11. Takk dbh takket for denne posten
    Liker classic46, Danke har likt denne posten

Lignende tråder

1. Plassering av surround/atmos-høyttalere?
    By Toroluf in forum Høyttalere
    Svar: 3
    Siste melding: 08-29-2018, 08:02
  2. Atmos - Surroundprosessor eller Reciever? Fordeler/ulemper?
    By monqo_B in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 1
    Siste melding: 01-07-2016, 12:53
  3. Hvilket kvalitetskrav til atmos-høyttalere?
    By MicroHT in forum Høyttalere
    Svar: 15
    Siste melding: 05-03-2015, 18:05
  4. Hvordan montere Atmos-høyttalere?
    By miceagol in forum Høyttalere
    Svar: 4
    Siste melding: 12-15-2014, 14:59
  5. Dolby Atmos Hjemmeversjon - Høyttalere i tak?
    By AndersT2 in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 29
    Siste melding: 09-03-2014, 15:13

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

AVtorget

Antimode 8033s II