Klarer ikke å aktivere DTS-HD MA eller Dolby TrueHD
Takk Takk:  0
Like Like:  3
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøpte for lenge siden en Dali Zensor pakke med en Denon AVR 3313. Det ble satt opp og brukt, men ikke tenkt så mye på innstillinger før nå. Ønsker gjerne å få mest ut av dette og forstått det slik at det jeg ønsker er DTS-HD MA eller Dolby TrueHD.

Oppsettet mitt er slik: LG UP 970 hvor bilde sendes til TVen via HDMI og lyden til AVR 3313 via HDMI. Spiller av UHD bluray filmer. Alle har samme "problem"

Har satt opp lyden slik i bluray spilleren:
    Klikk på bildet for å se en større utgave

Navn:		a9p64q.jpg
Visninger:	31
Størrelse:	39.0 KB
ID:		126609

Når jeg spiller av filmen står det slik på receiveren

Navn:		7qdL2i.jpg
Visninger:	36
Størrelse:	21.0 KB
ID:		126610

Her spiller jeg av Pacific Rim som eksempel

Navn:		TlND7d.jpg
Visninger:	30
Størrelse:	42.6 KB
ID:		126611

Bytter jeg derimot til fransk eller tysk får jeg dette

Navn:		QYIYX2.jpg
Størrelse:	44.3 KB
ID:		126612

Det står ingen forandring på receiveren når jeg bytter, men jeg føler at lyden kanskje blir litt bedre? Når jeg spiller av Spiderman Homecoming gjelder det samme, men Guardian of the Galaxies 2 så står alt som "Dolby Audiotm" på alle språk.

Får jeg DTS-HD MA selv om det bare står DTS Surround, og er jeg nødt til å lære meg fransk?

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    2,091
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tom87 Vis post
    Kjøpte for lenge siden en Dali Zensor pakke med en Denon AVR 3313. Det ble satt opp og brukt, men ikke tenkt så mye på innstillinger før nå. Ønsker gjerne å få mest ut av dette og forstått det slik at det jeg ønsker er DTS-HD MA eller Dolby TrueHD.

Oppsettet mitt er slik: LG UP 970 hvor bilde sendes til TVen via HDMI og lyden til AVR 3313 via HDMI. Spiller av UHD bluray filmer. Alle har samme "problem"

Har satt opp lyden slik i bluray spilleren:

Navn:		a9p64q.jpg
Visninger:	31
Størrelse:	39.0 KB
ID:		126609

Når jeg spiller av filmen står det slik på receiveren

Navn:		7qdL2i.jpg
Visninger:	36
Størrelse:	21.0 KB
ID:		126610

Her spiller jeg av Pacific Rim som eksempel

Navn:		TlND7d.jpg
Størrelse:	42.6 KB
ID:		126611

Bytter jeg derimot til fransk eller tysk får jeg dette

Navn:		QYIYX2.jpg
Størrelse:	44.3 KB
ID:		126612

Det står ingen forandring på receiveren når jeg bytter, men jeg føler at lyden kanskje blir litt bedre? Når jeg spiller av Spiderman Homecoming gjelder det samme, men Guardian of the Galaxies 2 så står alt som "Dolby Audiotm" på alle språk.

Får jeg DTS-HD MA selv om det bare står DTS Surround, og er jeg nødt til å lære meg fransk?
    Det vanlige problemet: Lyd skal være bitstream ut. Og secondary audio off.

Sent from my iPhone using New Forum mobile app
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,769
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som Classic 46skriver:
    Finn funksjonen "Secondary audio" på din blurayspiller og sett den til "off".
    Det er i 9 av 10 tilfeller den setting som gjør at en ikke får beste lydspor.
    (Jeg skjønner ikke hvorfor i hekkans produsentene av spillerne skal ha den funksjonen aktivert "on" som standard)
    På din LG-spiller, gå til:
    Settings -> Audio -> Digital Output -> Auto

(Den står sikkert nå på DTS-Re Encode, og det er FEIL!)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bytter jeg til auto så får jeg ikke lenger DTS Surround men Dolby Digital +

Navn:		HoGXxL.jpg
Visninger:	23
Størrelse:	34.5 KB
ID:		126613 Klikk på bildet for å se en større utgave

Navn:		UUgzYi.jpg
Visninger:	28
Størrelse:	37.0 KB
ID:		126614

Har nå egentlig prøvd alle innstillinger og i bestefall får jeg DTS-HD MA under fransk og tysk, men på receiveren står det aldri DTS-HD MA, kun DTS Surround

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2013
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil forsterkeren vise DTS-HD MA eller Dolby TrueHD når du bare har 5.1 kobler opp?

Har selv bare Apple Tv 4K som eneste kilde og den sender ut multichannel PCM ved 7.1 og Dolby Digital ved 5.1.

Min stuekino:
    LG 65SJ810V, Denon AVR-X6200W, Cambridge 851A, Cambridge DacMagic 100, Klipsch RF-62 II, Klipsch RC-62 II, Klipsch RS-42 II, Klipsch RS-52 II, Klipsch RB-41 II, 2 x Klipsch R-12SW, Mac Pro, AppleTV 4K.
    Denon AVR-X6200W, Cambridge 851A, Cambridge DacMagic 100, Klipsch RF-62 II, Klipsch RC-62 II, Klipsch RS-42 II, Klipsch RS-52 II, 2 x Klipsch R-12SW, Mac Pro, AppleTv.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg har funnet feilen. Jeg var helt sikker på at jeg sendte bildet til TVen og lyden til receiveren med hver sin HDMI kabel. Etter å ha dobbelt sjekket så har jeg fjernet HDMI kabelen til receiveren og sendt lyden via TVen og ARC ned til receiveren. Så vidt jeg har forstått støtter ikke ARC DTS-HD MA? Har ingen ekstra HDMI kabel så skal dra ut å skaffe meg en å se om det gjør susen

7. Liker classic46 har likt denne posten
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,769
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres riktig ut.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,036
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg har funnet feilen. Jeg var helt sikker på at jeg sendte bildet til TVen og lyden til receiveren med hver sin HDMI kabel. Etter å ha dobbelt sjekket så har jeg fjernet HDMI kabelen til receiveren og sendt lyden via TVen og ARC ned til receiveren. Så vidt jeg har forstått støtter ikke ARC DTS-HD MA? Har ingen ekstra HDMI kabel så skal dra ut å skaffe meg en å se om det gjør susen
    Hørtes ut som det er riktig ja!

Selv kjører jeg ALT via receiver, inn fra alle kilder og en kabel til TV... Og bitstream ut fra kildene..

Da skal true HD vises som nettopp dette i displayet på receiveren

Håper det ordner seg

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    2,091
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Du skal sende bilde og lyd gjennom receiver
    Det er receiveren som gir deg HD lyd. Ikke TV .
    Det er det vi alle gjør. Og støtter receiver 4K så er det ingen problem.
    Altså en ledning fra spiller til receiver .

Sist endret av classic46; 03-24-2018 kl 14:39
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,769
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46 Vis post
    Du skal sende bilde og lyd gjennom receiver
    Det er receiveren som gir deg HD lyd. Ikke TV .
    Det er det vi alle gjør. Og støtter receiver 4K så er det ingen problem.
    Altså en ledning fra spiller til receiver .
    Ikke i hans tilfelle.
    AVR 3313 støtter ikke 4k HDR passthrough. Så hvis han vil nyte 4k HDR så må han bruke 1 HDMI-kabel fra spiller til TV som viser topp bilde. Og 1 HDMI-kabel fra spiller som kan gi han DTS-MA og Dolby True HD.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    2,091
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen Vis post
    Ikke i hans tilfelle.
    AVR 3313 støtter ikke 4k HDR passthrough. Så hvis han vil nyte 4k HDR så må han bruke 1 HDMI-kabel fra spiller til TV som viser topp bilde. Og 1 HDMI-kabel fra spiller som kan gi han DTS-MA og Dolby True HD.
    Ok. Da er det innstillinger i spiller sånn som det er på min Panasonic hvis jeg skulle gjort det samme.
    Ser ut som det er enklere på denne LG spiller.
    Auto på lyd, med hdmi lyd ut til receiver.

Sist endret av classic46; 03-24-2018 kl 18:04

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først vil jeg bare takke for alle innleggene. Det er flott å ha noen å ty til når man selv ikke skjønner en dritt! Kjøpte den billigste HDMI kabelen på Power jeg fant. Tenkte at HDMI er HDMI. Så de reklamerte med FullHD på den også 4K HDR på de dyrere. Husker jeg leste noe om at det egentlig er samme hvilken du kjøper så gikk for den billigste.

Koblet opp og ble skuffet da det ikke kom noen lyd! Prøver alle mulige innstillinger på bluray spiller, receiver og ja til og med TVen. Uten hell. Til slutt tenker jeg at kanskje det er HDMI kabelen så jeg stjeler den fra GET boksen. Den virker heller ikke. Igjen går jeg igjennom alle innstillinger men til ingen nytte. Tenker at nå er jeg bare nødt til å dokumentere hvert eneste steg og poste det her.

Det er da jeg oppdager at kabelen ikke er plugget skikkelig i! DET VIRKER. O glede! Endelig. Surra med dette i 3 dager nå. Våknet klokka halv 6 i dag tidlig for jeg bare tenkte på dette :P Endelig står det Dolby TrueHD på receiveren, og det morsomste er at jeg vet ikke helt om jeg hører forskjell, haha. Vel nå er ihvertfall alt på stell og i kveld skal det bli en god film med lossless lyd!

14. Liker Nemesis, Torolan har likt denne posten

Lignende tråder

1. Svar: 3
    Siste melding: 12-09-2016, 22:23
  2. Android mediaboks med dts-HD MA og Dolby TrueHD
    By TBJ in forum Media- og streamingavspillere
    Svar: 40
    Siste melding: 12-21-2015, 00:00
  3. TrueHD kontra Dolby Digital fra blu-ray
    By Kentabr in forum UHD Blu-ray-spillere
    Svar: 5
    Siste melding: 07-24-2013, 22:39
  4. Svar: 19
    Siste melding: 05-26-2009, 20:24
  5. PS3 og Onkyo TX-SR605 - Sender PS3 DTS-HD og Dolby TrueHD.............
    By Getsome in forum Konsoller og PC-gaming (hardware)
    Svar: 4
    Siste melding: 08-18-2007, 12:31

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

AVtorget

Antimode 8033s II

Antimode 8033s II