Onkyo TX-RZ720 B surroundreceiver?
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Active merik82 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Onkyo TX-RZ720 B surroundreceiver?

Er denne reciveren en eldere modell? Ser komplett selger den med 40% rabatt i disse dager. Har hatt en pioneer lx81 i en del år nå. Tenkte bytte ut denne, da den begynner å bli utdatert på en del områder grensesnitt, skaleringer osv.. Finner ikke så mye info om denne reciveren. Lite tester osv. Eventuelt anbefalninger om andre recivere i samme klasse?.
    Sist endret av merik82; 11-23-2017 kl 18:28

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    2,090
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av merik82 Vis post
    Er denne reciveren en eldere modell? Ser komplett selger den med 40% rabatt i disse dager. Har hatt en pioneer lx81 i en del år nå. Tenkte bytte ut denne, da den begynner å bli utdatert på en del områder grensesnitt, skaleringer osv.. Finner ikke så mye info om denne reciveren. Lite tester osv. Eventuelt anbefalninger om andre recivere i samme klasse?.
    Den er nok en 2017 modell, type midt på treet utgave, og de som anmelder receivere har nok valgt modellen over isteden. Men ligger noe ute på YouTube....ellers er jo Onkyo det samme som Pioneer nå....

Sent from my iPad using New Forum mobile app
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46 Vis post
    Den er nok en 2017 modell, type midt på treet utgave, og de som anmelder receivere har nok valgt modellen over isteden. Men ligger noe ute på YouTube....ellers er jo Onkyo det samme som Pioneer nå....

Ok. Så iogmed at denne er på 40% ut dagen, så må det vel være ett greit kjøp. Den skal drive cm9 som fronter, Blir 95% av tiden brukt som tv høytalere. Ser noen ganger film. Men har ikke behov for å presse høytallerne veldig mye på høyere nivåer/volum. Tror du denne reciveren blir merkbart mye svakere enn lx81?

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    2,090
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av merik82 Vis post
    Ok. Så iogmed at denne er på 40% ut dagen, så må det vel være ett greit kjøp. Den skal drive cm9 som fronter, Blir 95% av tiden brukt som tv høytalere. Ser noen ganger film. Men har ikke behov for å presse høytallerne veldig mye på høyere nivåer/volum. Tror du denne reciveren blir merkbart mye svakere enn lx81?
    Det er vanskelig å si....kommer an på høyttalere osv. Det er jo returrett...så det er jo bare å prøve...jeg gikk ned to hakk på receiver for et år siden, pga. overgang til 4K kilder...ettersom jeg solgte den gamle receiver samme dag som jeg fikk den nye, så var det ikke anledning til å sammenligne. Men det fungerte helt utmerket, og bråker nok når jeg ser filmer med action innhold.
    Balanse i anlegget er alltid viktig.

TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46 Vis post
    Det er vanskelig å si....kommer an på høyttalere osv. Det er jo returrett...så det er jo bare å prøve...jeg gikk ned to hakk på receiver for et år siden, pga. overgang til 4K kilder...ettersom jeg solgte den gamle receiver samme dag som jeg fikk den nye, så var det ikke anledning til å sammenligne. Men det fungerte helt utmerket, og bråker nok når jeg ser filmer med action innhold.
    Balanse i anlegget er alltid viktig.

Ok. Er i grunn av samme årsak som deg at jeg vil bytte ut. Kan f.eks ikke kjøre oled tven på 4k, når jeg kjører hdmi fra tv til reciver. Tipper det blir kjøp, så får jeg bare, som du sier bruke bytteretten om det ikke blir bra.

Lignende tråder

1. Onkyo TX-NR555 Surroundreceiver til Dali høyttalere?
    By Letterman in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 0
    Siste melding: 12-20-2016, 14:59
  2. Onkyo eller Yamaha Surroundreceiver til mitt bruk?
    By Kelben in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 20
    Siste melding: 07-05-2013, 18:13
  3. AV/component inn -> HDMI ut på Onkyo TX-SR308 Surroundreceiver
    By Gullars in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 1
    Siste melding: 10-17-2010, 12:47
  4. Onkyo TX-SR607 Surroundreceiver
    By heepaholic in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 2
    Siste melding: 02-20-2010, 15:29
  5. surroundreceiver med pre out?