AUX koblet til reciever ved bruk til TV?
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2017
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question AUX koblet til reciever ved bruk til TV?

Hei, jeg er helt nybegynner på alt som har med lyd å gjøre og klarte ikke å finne den rette hjelpen på noen elektronikk-kjede i byen, derfor tar jeg sjansen på at det sitter en gjeng her som kan mye mer enn det de kan.

Jeg har en Samsung LED TV, nylig kjøpt, jeg ønsker å forbedre lydkvaliteten på denne tvn og jeg har ett sett med høyttalere og en subwoofer til den, disse henger sammen slik at jeg kobler høyttalerene til subwooferen og dermed en aux ut i fra den til den enheten jeg ønsker lyd på.

Problemet er at min TV ikke har noe aux inngang, den har kun en optisk digital tilkobling ut ifra det jeg har skjønt, det jeg har gjort da er at jeg har koblet tv til reciever ved hjelp av en slik kabel og dermed prøver jeg sånn RCA(?), rød og hvit kabel med overgang til aux-female og kobler mine høyttalere til denne, satt på tvn til å ta inn optisk signal og satte på rett innstilling på reciever, men jeg får ingen lyd... Hvorfor?

Hvis jeg klipper ledningene på disse høyttalerene og kobler de til i de terminalene, vil jeg kunne få koblet på subwoofer også? Isåfall hvordan? Den har jo bare vanlig høyttalerledning med mange forskjellige koblinger inne i ledningen pga at alt henger sammen i dette settet.

Mye forvirrende skriving sikkert, jeg beklager at jeg sikkert sier mye dumt og ting som ikke gir mening men hvis noen skjønner bæra av hva jeg lurer på så setter jeg stor pris på all hjelp jeg kan få!

Legger ved bilder av oppsettet.

Navn:		IMG_1385.JPG
Visninger:	111
Størrelse:	32.8 KB Navn:		IMG_1387.JPG
Visninger:	132
Størrelse:	41.5 KB Navn:		IMG_1388.JPG
Visninger:	92
Størrelse:	40.2 KB

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted