Onkyo TX-RZ710 - på vei ut allerede?
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Er på jakt etter en ny 4k-receiver til min nye 4k-TV, og har fått øye på RZ710 fra Onkyo. Den har jo alltid vært langt utenfor mitt budsjett med pris rundt 10 laken, men nå i det siste har jeg sett den på biligsalg både her og der. Det begynte med Dustin som kvittet seg med noen ytterst få enheter de hadde på lager med drøyt 50% rabatt og nå har jaggu komplett hevet seg på bølgen også. Ser det samme i Danmark der den lå ute til 4444,- DKK i en butikk og som "utgått produkt" i en annen.

Med disse rabattene den jo plutselig innenfor mitt budsjett og ser egentlig ut som en kjempedeal, men jeg blir litt urolig av at produktet er på vei ut av hyllene bare et drøyt halvår etter lansering! Hva er problemet, om det er noe, med denne receiveren? Er det en eller annen major flaw jeg ikke ser? Hvorfor finnes det ingen tester av den, verken på norsk eller engelsk?

Er veldig interessert i å høre deres tanker. Kredittkortet brenner i lommen!

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    2,091
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant ganske fort div. tester på nettet

Sent from my iPhone using New Forum mobile app
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jo, "ingen" var nok en liten overdrivelse
    Det finnes noen få, men når man trekker fra "spec reviews" og overfladiske to-avsnitts-tester sitter man igjen med kanskje to. Hvorav én er på polsk :P

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,954
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn som dette er det bestandig med Onkyo. Black Friday, jul og helgetilbud med halv pris.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Følger denne litt selv. Er på jakt etter en ny receiver til min 4k TV og vet ikke om jeg skal slå til nå, eller vente til jeg får 4K avspiller og se hvordan prisene er da. (Om ca 1 år)

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    2,091
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fant i hvertfall to på engelsk.

Sent from my iPhone using New Forum mobile app
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Active vette sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eliland Vis post
    Er på jakt etter en ny 4k-receiver til min nye 4k-TV, og har fått øye på RZ710 fra Onkyo. Den har jo alltid vært langt utenfor mitt budsjett med pris rundt 10 laken, men nå i det siste har jeg sett den på biligsalg både her og der. Det begynte med Dustin som kvittet seg med noen ytterst få enheter de hadde på lager med drøyt 50% rabatt og nå har jaggu komplett hevet seg på bølgen også. Ser det samme i Danmark der den lå ute til 4444,- DKK i en butikk og som "utgått produkt" i en annen.

Med disse rabattene den jo plutselig innenfor mitt budsjett og ser egentlig ut som en kjempedeal, men jeg blir litt urolig av at produktet er på vei ut av hyllene bare et drøyt halvår etter lansering! Hva er problemet, om det er noe, med denne receiveren? Er det en eller annen major flaw jeg ikke ser? Hvorfor finnes det ingen tester av den, verken på norsk eller engelsk?

Er veldig interessert i å høre deres tanker. Kredittkortet brenner i lommen!
    Hei!

Har du funnet ut noe mer om denne? Var egentlig på vei til å kjøpe Yamaha RXV 781 da jeg så Onkyo-en. Litt usikker på hva jeg skal gjøre nå, og mistenker at tilbudet på Onkyo-en ikke gjelder etter nyttår.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hoppet i det og kjøpte meg en
    Hadde også planer om å kjøpte Yamaha 781 men det ble enda en Onkyo gitt. Veldig fornøyd hittil. Nå har ikke jeg de mest tungdrevne høyttalerne eller audiofile ørene men det ble merkbart bedre bass. Mer kontrollert og detaljert på en måte.

Lurer på om mangelen på 7.x.2 eller x.x.4 gjorde at den falt litt mellom to stoler. For høyt priset for hvermansen og for begrenset for virkelige entusiaster. For meg som bare vil ha knall lyd i stuen med maks 5.1.2 i all overskuelig fremtid passer det derimot bra - for 5000kr.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eliland Vis post
    Jeg hoppet i det og kjøpte meg en
    Hadde også planer om å kjøpte Yamaha 781 men det ble enda en Onkyo gitt. Veldig fornøyd hittil. Nå har ikke jeg de mest tungdrevne høyttalerne eller audiofile ørene men det ble merkbart bedre bass. Mer kontrollert og detaljert på en måte.

Lurer på om mangelen på 7.x.2 eller x.x.4 gjorde at den falt litt mellom to stoler. For høyt priset for hvermansen og for begrenset for virkelige entusiaster. For meg som bare vil ha knall lyd i stuen med maks 5.1.2 i all overskuelig fremtid passer det derimot bra - for 5000kr.
    Høres bra ut! Var for treg jeg dessverre. Prøvde å kjøpe ettermiddag/kveld 31/12, men da fikk jeg mld om at den hadde utgått av sortimentet hos Komplett.

Lignende tråder

1. Ser vi allerede begynnelsen på slutten for 3D?
    By trondmm in forum Generell video
    Svar: 82
    Siste melding: 06-01-2013, 20:12
  2. 3d film på allerede utgitte tv'r?
    By magb in forum TV-apparater
    Svar: 2
    Siste melding: 01-12-2010, 19:18
  3. Hvorfor Blu-Ray og HD-DVD allerede er utkonkurrert.
    By torsin in forum HD hardware - generelle tråder
    Svar: 106
    Siste melding: 01-13-2007, 00:33
  4. Pgr3 ferdig allerede?
    By pahf in forum Spill
    Svar: 13
    Siste melding: 09-11-2006, 15:32
  5. Uro allerede lekket
    By mg_martin in forum Generell chitchat
    Svar: 8
    Siste melding: 08-27-2006, 02:37

Stikkord for denne tråden