Budjsett-receiver til Dali Zensor 1
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2013
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Budjsett-receiver til Dali Zensor 1

Hei,

Har nettopp kjøpt et par Dali Zensor 1 til stua og er i denne forbindelse på utkikk etter en budsjett-receiver som passer til både høyttalere og bruksområde. Fremtidig surroundsystem er uaktuelt, det blir med stereo, men vi kommer til å se en del film når vi ikke orker å se i kinorommet. Ellers blir det en del musikk, så jeg er opptatt av å ha en receiver som utfyller høyttalerene - til en pris som holder seg behagelig og ikke overstiger 4000,-

Ble anbefalt Yamaha RX-V771, som forsåvidt er på vei ut, men tror jeg heller legger ut litt ekstra penger for en receiver av nyere dato.

Takker på forhånd!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Sted
    Skien
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Reciver?

Hvorfor surround reciver når du kun skal kjøre stereo?
    Ville heller sett på en integrert 2 kanaler, får mer for pengene da...
    JM Lab Electra 946
    Classé CP500/CA401
    Copland CDA 289
    Bel Canto e.One DAC 3
    ----------------------------
    B&W CM5/PV1
    Lyngdorf TDA2200
    Lyngdorf CD-1
    ----------------------------
    Electrocompaniet ECi2
    Arcam AVR 300
    Snell-K/Klipsch RB-25
    SVS PB 12 NSD

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2013
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar. Da er det bare å komme med forslag

Verdt å vite er at jeg må ha innganger nok til duppeditter som WDTV, Get-tuner, ev. PC etc..

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med forbehold om at du kjøpte høyttalerne nye hos hi-fi klubben så lurer jeg på hvorfor du ikke likegodt kjøpte en receiver der med det samme? de har jo i hvertfall 3 aktuelle modeller.....men du kjøpte kansje brukt og skal også ha en brukt receiver?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2013
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Jeg overtok for kort tid siden en sliten surroundreceiver fra Sony, og kjøpte høyttalerene etterpå. Planen har alltid vært å sette opp et stereosystem i stua, og overtakelsen av receiveren boostet på en måte disse planene. Fant vel ganske fort ut at jeg ønsker noe som utfyller høyttalerene mye bedre måte, og er derfor på utkikk etter noe annet enn Sonyen

Endret: Høyttalerne er for så vidt kjøpt nye på Hifiklubben, ja.

Newcomer frha sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må du ha hdmi m.m.?

Jeg bruker Denon Ceol med B&W cm1. Har bare en digital inngang (optisk), men du får hentet lyden digitalt fra tv. Er også sub ut, i tillfelle lysten på mer bass melder seg.

Ellers er Nuforce DDA-100 spennende.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter mitt syn så skiller det lite rent lydmessig på receivere i den rimelige klassen. Det er mere klangen i forsterkeren og hva slags tilkoblinger man får med som skiller de forskjellige fra hverandre. Pluss utseende selvsagt og hvor enkle de er å betjene (menysystem osv). Blir derfor litt opp til deg selv å finne det beste tilbudet utfra hva du skal ha inkludert i receveren.Selv om vi andre selvsagt kan anbefale ulike modeller ,ja så blir det til slutt du som må velge uansett. Men for å ta med en modell,så ville jeg valgt DENON AVR-2113 Hjemmekinoreceiver | Hi-Fi Klubben
    hvis budsjettet ditt er på 4000,- Grunnen er at jeg har hatt mye Denon og Dali å synes disse passer hverandre lydmessig. NAD har jeg aldri fått til noe særlig på Dali da jeg synes det blir for spiss/lyst. Finnes forøvrig på bruktmarkedet :http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/97573

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •