Hjemmekino kompromi i kjellerstue i tomannsbolig -Lydissolering
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2015
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjemmekino kompromi i kjellerstue i tomannsbolig -Lydissolering

I denne tråden vil jeg dokumentere mitt hjemmekinoprosjekt og tar imot innspill da jeg er nybegynner i "faget"

Jeg har kjøpt ny bolig, som er den ene halvdelen av en tomannsbolig.
    planen er å bygge hjemmekino i kjellerstua.
    Heldigvis bruker ikke naboen sin kjeller som oppholdsrom,
    men stuene våre ligger i 1.etg over kjellerne.

kjellerstua har dimesjonene: 5,7 x 4,5 x 2.2 (se vedlegg). planen er at det kan være kombinert hjemmekino og oppholdrom for barn (så 2 vinduer må beholdes, men
    med dobble/tripple lys-tilltak

Har sef et ønske om heftigst mulig kino, men må ta hensyn til
    1. minimere lyd til nabos stue i 1. etg. i naboleilighet (lyd i vår stue i 1.etg rett over vår kjellerstue er ikke viktig)
    2. romdimensjonene på min kjellerstue (lav takhøyde på 2.2m)

ønske: 7.1.4 sorround med baffelvegg som avshops eksempel (https://www.youtube.com/watch?v=dMMk_7qW_us)
    med GTC77 (evnt GTC55) som front, og GTC55 som sorround, GTC 12" SUB (1eller2 ?)
    om taket mitt ikke er for lavt(blir vell ikke aktuelt å lekte ned nytt tak (eller gulv) da det kun er 2.2m høyde nå) ønsker jeg atmos (2eller4)? (Elac WS1645 ?)

så får vi se hva som er beste løsning når kompromier må inngås, med tanke på punkt 1 og 2.

i forhold til punkt 2 så er det vell best å plasere baffelvegg i motsatt side av min nabos bolig (uten at jeg har kunnskap om dette)