Problemer med Apple Tv4K,Noen kloke hoder der ute?
Takk Takk:  4
Like Like:  1
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25
    Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lightbulb Problemer med Apple Tv4K,Noen kloke hoder der ute?

Hei,

Jeg har problemer med at min Apple Tv 4K skrur seg på av seg selv. Jeg har allerede vært i kontakt med Apple support med diagnose rapport uten at de fant noe samt levert den inn til eplehuset og fått ny boks og problemet er tilbake.

Når boksen er satt i dvalemodus og alle mine apparater er av som jeg gjorde i kveld våknet jeg i natt av at min Oled skjerm sto og lyste som bare det i stuen med Apple tv sin skjersparer/modus. Det som skjer er at Apple Tv boksen skrur seg på av seg selv og da går automatisk min recevier(Pioneer lx701) og min tv (Phillips Oled9002pos) på.

Dette var problemet med boksen jeg leverte inn samt at når jeg fks så på vanlig IP tv gjennom Riks tv sin Ip tv boks plutselig skrudde Apple tv seg på og recevieren og tven skiftet automatisk inngang.

Hva kan dette være?
    Noen som har vært borte i samme problem?

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,769
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mine første tanker er.
    Skru av HDMI-CEC på enhetene. Det er funksjonen som gjør at når 1 skrus på, så skrus alle på. (TV, receiver osv).
    Tanke to. Sjekk om Apple-TV har noen "oppdater automatisk" aktivtert.

For meg høres det ut som at Apple-TV oppdaterer seg selv automatisk om natten. At den da skrur seg selv på for å oppdatere, og siden HDMI-CEC er aktivert, så skru tv og receiver seg på også.

Skru av auto-update:
    http://www.idownloadblog.com/2017/12...prompts-atv-4/

Skru av HDMI-CEC
    https://www.howtogeek.com/234324/how...dia-center-on/

3. Takk dakjos takket for denne posten
    Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for gode tips,de skal prøves ut når jeg kommer hjem.
    Men ved å skru av hdmi-cec,vil ikke det blokkerer arc? Evt noe annet som går ut over bilde/lyd slikt jeg har det i dag?
    Jeg hadde enorme problemer med lyd fra appene direkte gjennom min Phillips Oled skjer,derfor jeg gikk til innkjøp av Apple tv.
    Er jo veldig rart at når jeg fks har på iptv boks fra Riks tv og at Apple tv boksen er i dvale at den skrur seg på av seg selv?

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,769
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen til at en skrur seg på kan være den plukker opp et signal i HDMI-cec-kjeden og tror den skal aktiveres.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg forsøkt meg litt fram. Jeg har skrudd av hdmi cec i min recevier og det resulterte i at jeg fysisk må skru på min recevier mens tven fortsatt skrur seg på. Recevieren går eller ikke til riktig inngang så hjulet må manuelt dras, evt bruke fjernkontrollen til dette som er lagt bort.
    Apple tv skrudde seg fortsatt på helt ut av det blå :-(
    Så dette gjorde det bare enda vanskligere.

Dette burde da ikke være noe problem,hva er det jeg gjør feil?
    Alt har alltid fungert til jeg fikk Apple tv boksen og denne burde da fungerere optimalt selv med hdmi cec på?
    Sist endret av dakjos; 03-20-2018 kl 20:35

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,769
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det at Apple TV skrur seg på ut av det blå......skjer det når du bruker andre enheter?
    Altså, kan det være en annet fjernkontroll i huset som har samme signal som Apple TV "på".

Kan det være du har en feil på din Apple TV fjernkontroll, så en knapp er halveis låst i på-posisjon?
    Fjerne batteriet fra Apple TV fjernkontroll et døgn, og se om den slutter å skru seg på da.

https://discussions.apple.com/thread/7320419

8. Liker coopers har likt denne posten
    Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Det skjer uansett om alt er av eller om jeg gjør andre aktiviteter som fks se på tv over riks tv ip boksen.

Når jeg trykker gå i dvale så slår apple tv boksen seg av,recevieren seg av og tven av. Så går det et par sekunder og recevieren slår seg på igjen og jeg må fysisk slå av recevieren.
    Hva kan det være?

Jeg skal teste tipset ditt om og ta ut batteriet fra kontrollen,takk for tips :-)

Active
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dakjos Vis post
    Hei,Det skjer uansett om alt er av eller om jeg gjør andre aktiviteter som fks se på tv over riks tv ip boksen.Når jeg trykker gå i dvale så slår apple tv boksen seg av,recevieren seg av og tven av. Så går det et par sekunder og recevieren slår seg på igjen og jeg må fysisk slå av recevieren.Hva kan det være?Jeg skal teste tipset ditt om og ta ut batteriet fra kontrollen,takk for tips :-)
    Har du tilknyttet mus og/eller tastatur til ATV'en? Mao slik at dersom noen er borti musen eller tastaturet så vekker de ATV.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,194
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dakjos Vis post
    Hei,

Jeg har problemer med at min Apple Tv 4K skrur seg på av seg selv. Jeg har allerede vært i kontakt med Apple support med diagnose rapport uten at de fant noe samt levert den inn til eplehuset og fått ny boks og problemet er tilbake.

Når boksen er satt i dvalemodus og alle mine apparater er av som jeg gjorde i kveld våknet jeg i natt av at min Oled skjerm sto og lyste som bare det i stuen med Apple tv sin skjersparer/modus. Det som skjer er at Apple Tv boksen skrur seg på av seg selv og da går automatisk min recevier(Pioneer lx701) og min tv (Phillips Oled9002pos) på.

Dette var problemet med boksen jeg leverte inn samt at når jeg fks så på vanlig IP tv gjennom Riks tv sin Ip tv boks plutselig skrudde Apple tv seg på og recevieren og tven skiftet automatisk inngang.

Hva kan dette være?
    Noen som har vært borte i samme problem?
    Skru av EasyLink-funksjonen på Philips TVen. (under Generelle instillinger)
    Dette djevelskapet tar kontroll over alle komponentene og vil gjerne at alt skal stå på hele tiden.
    Prøv dette, iallefall. Jeg var snar om å slå av min etter lignende problemer.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mooze Vis post
    Har du tilknyttet mus og/eller tastatur til ATV'en? Mao slik at dersom noen er borti musen eller tastaturet så vekker de ATV.
    Nei det har jeg ikke. Bruker kun apple fjernkontrollen og/eller en Logitech 1000 Harmony universal fjernkontroll.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima Vis post
    Dette djevelskapet tar kontroll over alle komponentene og vil gjerne at alt skal stå på hele tiden.
    Hei,

Takk for godt tips :-)
    Jeg skrudde av denne nå i morges og tok en rask test når jeg satt Apple Tv i dvale. Da skrudde alt seg av,slik det skal.
    Problemet tidligere her er at Apple tv boksen,recevieren og tven har skrudd seg av i den rekkefølgen for igjen at recevieren har skrudd seg på igjen :-(
    Dette skjedde ikke nå når jeg testet engang før jeg dro på jobb og det virker jo riktig med tanke på at når easy linhk er på sender den muligens signal tilbake til recevieren i mitt tilfelle?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2013
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan det være Logitech fjernkontrollen din som sender ut løgne signaler?

Min stuekino:
    LG 65SJ810V, Denon AVR-X6200W, Cambridge 851A, Cambridge DacMagic 100, Klipsch RF-62 II, Klipsch RC-62 II, Klipsch RS-42 II, Klipsch RS-52 II, Klipsch RB-41 II, 2 x Klipsch R-12SW, Mac Pro, AppleTV 4K.
    Denon AVR-X6200W, Cambridge 851A, Cambridge DacMagic 100, Klipsch RF-62 II, Klipsch RC-62 II, Klipsch RS-42 II, Klipsch RS-52 II, 2 x Klipsch R-12SW, Mac Pro, AppleTv.

15. Takk dakjos takket for denne posten
    Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Nei den er det eneste som er helt friskmeldt fra dette. Brukes kun når jeg gjør aktiviteter som PS3/Wii/Dvd.
    Alt trøbbelet startet med Apple Tv boksen inn i hus,alt fungerte som det skulle før.
    Etter at jeg slo av Easy Link i Phillips Oled skjermen funket alt for nøyaktig 2 dager når jeg setter Apple tv boksen i dvale til nå,tven lar seg ikke lenger skru av eller på med Apple fjernkontrollen

Sitat Opprinnelig postet av bjarne85 Vis post
    Kan det være Logitech fjernkontrollen din som sender ut løgne signaler?

Min stuekino:
    LG 65SJ810V, Denon AVR-X6200W, Cambridge 851A, Cambridge DacMagic 100, Klipsch RF-62 II, Klipsch RC-62 II, Klipsch RS-42 II, Klipsch RS-52 II, Klipsch RB-41 II, 2 x Klipsch R-12SW, Mac Pro, AppleTV 4K.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Etter to dager hvor alt fungerte optimalt etter tipset ditt om å slå av Easy Link i Oledskjermen krangler nå tven.
    Den vil ikke skru seg på eller av når jeg bruker Apple tv fjernkontrollen.
    Dette syntes jeg er veldig rart siden tven lot seg skru både av og på i går,hva kan dette være?

I tilfelle hvor easy linken var på var jo problemet at appletv,recevier og tv skrudde seg av,for igjen at recevieren skrudde seg på...
    Hva må man gjøre for at alt skal fungere sømløst?

Sitat Opprinnelig postet av Ultima Vis post

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,769
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er synd å si det, men alle disse HMDI-cec "vi snakker med hverandre" er ofte kilde til frustrasjon og feil.
    Se om du finner det oppsette som gjør at mest mulig fungerer. Så hvis nå Apple-TV og receiver klarer seg fint, så må du finne deg i å skru av og på tv med tv-ens egen fjernkontroll.
    I en ideell verden ville alt dette vært plankekjøring, men sjelden er det slik.
    Selv sliter jeg stort med alle de Yamaha-receiverne jeg har hatt. RX-V1700, RX-V3900, RX-A2050.
    Aldri har jeg fått Audio Return Channel til å fungere stabilt med disse opp mot Samsung-tv og LG-tv
    Før med V-serien til Yamaha kunne jeg få det til med triksing og miksing. Skru av og på tv og receiver i en spesiell rekkefølgen.
    Nå med A2050 og LG-Oled er det ikke sjangs i havet at jeg får det til å fungere.
    Ikke engang at de skrur seg av og på sammen.

Så skip hele automatikken, se om du kan lage noen fiffige snarveier i Logitec-kontrollen og slå deg til ro med det.

Intermediate Snooky sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    705
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CEC, og de forskjellige brukervennlige tjenestene produsentene bruker det til under egne navn, er dessverre en kilde til mye problemer. Ideen er god, men implementeringen ikke fullt så mye. Jeg vurderte på et tidspunkt å kaste en ny Samsung TV pga deres håpløse Anynet+ «funksjon» som skrudde av og på kilder slik den fant for godt, selv når cec var slått av. Usikker på hvorfor de sliter med å få dette til. Kanskje pga manglende valgmuligheter for brukeren. Logikken produsenten legger til grunn passer ikke alltid i praktisk bruk. Når det ikke kan overstyres av bruker med en dugelig konfig meny blir det dårlig stemning.

Mulig cec-løsninger funker for noen, men inntil brukerkontrollen blir bedre (reell) slår jeg det av. Å styre flere enheter med en fjernkontroll fungerer utmerket med en programmerbar fjernkontroll ala Logitech Harmony.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2013
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fungerer perfekt hos meg. Men når Apple TV oppdaterer automatisk på natten så er alt på om morgenen. Så eg slo av automatisk oppdatering på Apple TV.

Min stuekino:
    Denon AVR-X6200W, Cambridge 851A, Cambridge DacMagic 100, Klipsch RF-62 II, Klipsch RC-62 II, Klipsch RS-42 II, Klipsch RS-52 II, 2 x Klipsch R-12SW, Mac Pro, AppleTv.

21. Takk dakjos takket for denne posten
    Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,
    Takk for svar :-)

Dette skjedde en natt hos meg også,trodde ikke mine egne øyne.
    Skrudde av automatisk oppdatering har ikke skjedd siden.

Det som er så rart er at jeg hadde ingen problemer før jeg fikk meg Apple tv.
    Jeg var i kontakt med Apple tv support og de anbefalte meg skru av airplay i dag,får håpe det kan hjelpe selv om jeg ikke helt ser sammenhengen.
    Har du airplay på eller av?
    Har du i menyen til Apple tven at fjernkontrollen skal styre tv og recevier?

Det som er litt rart er når jeg setter boksen i dvale,da slår boksen,recevieren og tven seg av i den rekkefølgen for at recevieren slår seg på igjen... Er jeg kjapp og holder foran apple fjernkontrollen rett etter at signalet er sendt slår ikke recevieren seg på igjen..

Sitat Opprinnelig postet av bjarne85 Vis post
    Fungerer perfekt hos meg. Men når Apple TV oppdaterer automatisk på natten så er alt på om morgenen. Så eg slo av automatisk oppdatering på Apple TV.

Min stuekino:

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Takk for svar :-)

Det som er så rart er at jeg hadde ingen problemer før jeg fikk meg Apple tv.
    Jeg var i kontakt med Apple tv support og de anbefalte meg skru av airplay i dag,får håpe det kan hjelpe selv om jeg ikke helt ser sammenhengen.

Når jeg bruker helt andre aktiviteter fks iptv boksen fra riks tv,recevier og tv og alt fungerer smertefritt og Apple tv boksen er skrudd av,hva er grunnen til at denne da helt ut av det blå skrur seg på? Hvorfor skjer dette? Boksen er jo i standby,er det da recevieren som sender et signal tilbake gjennom hdmi kablen?
    Spesielt irriterende fks under en fotballkamp siden når apple tv boksen skrur seg på bytter jo både tv og recevier inngang.

Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen Vis post
    Det er synd å si det, men alle disse HMDI-cec "vi snakker med hverandre" er ofte kilde til frustrasjon og feil.
    Se om du finner det oppsette som gjør at mest mulig fungerer. Så hvis nå Apple-TV og receiver klarer seg fint, så må du finne deg i å skru av og på tv med tv-ens egen fjernkontroll.
    I en ideell verden ville alt dette vært plankekjøring, men sjelden er det slik.
    Selv sliter jeg stort med alle de Yamaha-receiverne jeg har hatt. RX-V1700, RX-V3900, RX-A2050.
    Aldri har jeg fått Audio Return Channel til å fungere stabilt med disse opp mot Samsung-tv og LG-tv
    Før med V-serien til Yamaha kunne jeg få det til med triksing og miksing. Skru av og på tv og receiver i en spesiell rekkefølgen.
    Nå med A2050 og LG-Oled er det ikke sjangs i havet at jeg får det til å fungere.
    Ikke engang at de skrur seg av og på sammen.

Så skip hele automatikken, se om du kan lage noen fiffige snarveier i Logitec-kontrollen og slå deg til ro med det.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå vil ikke engang boksen koble seg til ethernet.
    I nettverks menyen kommer det opp på ruter og dns ikke tilgj mens ip og eterhnet adresse kommer opp.
    Noen som har vært borte i dette problemet?
    Ingen feil med selve kabel/signaler fra fiber osv...

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Lignende tråder

1. Oppgradering av forsterkeri, trenger noen kloke hoder.
    By Mr Klipsch in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 5
    Siste melding: 02-18-2015, 16:03
  2. Svar: 8
    Siste melding: 10-01-2010, 01:55
  3. Svar: 10
    Siste melding: 10-04-2009, 09:42
  4. Svar: 2
    Siste melding: 05-01-2008, 09:57
  5. Deffekt Humac 5350. Noen kloke hoder?
    By arntos in forum Satellitt
    Svar: 1
    Siste melding: 01-18-2006, 10:20

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  
Problemer med Apple Tv4K,Noen kloke hoder der ute?

AVtorget

Antimode 8033s II

Antimode 8033s II

Kr.3,000.00