Zamot's kino! --Denon + B&W-- gammel tråd.

havard_johan

Medlem
24 Mai 2003
608
0
0
Zamot skrev:
Cresco, er det noe galehus det eller?
Jeg liker å sammenligne Cresco med den røde lille mannen med gaffel som dukker opp med et poff på skulderen din hver gang du setter beina i en hifi-butikk eller nettside for den del :D

*poff* :twisted:

Zamot

Medlem
27 Mar 2003
2.508
0
0
Til opplysning...
En liten prosentforeling med det jeg bruker anlegget til:

TV: 80
Film: 5
Popmusikk: 5
Trance: 5
Rock: 2
Kvalitetslytting: 2
Party: 1

MAXcpu

Medlem
28 Mar 2003
2.072
0
0
Fin TV du har forresten.. Hadde samme selv før jeg gikk over til prosjektor!

Finlux = *4 player Tetris* :D

Zamot

Medlem
27 Mar 2003
2.508
0
0
MAXcpu skrev:
Fin TV du har forresten.. Hadde samme selv før jeg gikk over til prosjektor!

Finlux = *4 player Tetris* :D
Hehe blir ikke mye tetris på tven. mye tøffer å å kjøre nintendo 8 bit med ekte tetris på storskjerm. Og så har man jo x-box og PS2...

PS! ikke begynn diskusjon om spillkonsoller nå. forrigegang ble det laget en egen tråd, som sikkert fortsatt eksisterer!

Apropos TV-en så angrer jeg litt på kjøpet. Hadde klart meg med en god 4:3 TV til en tredel av prisen. Dessuten er damene slankere på 4:3 TV...

9 Mar 2003
15.104
0
0
44
www.hooters.com
Zamot skrev:
Apropos TV-en så angrer jeg litt på kjøpet. Hadde klart meg med en god 4:3 TV til en tredel av prisen. Dessuten er damene slankere på 4:3 TV...
Hehe. Som en kommende siv ing så bør du klare å lese i bruksanvisningen hvordan men skal se 4:3 sendinger. :lol: Damene er ikke noe bredere på 16:9 enn 4:3 hvis man vet hvor man har aspect knappen på fjernkontrollen.

Zamot

Medlem
27 Mar 2003
2.508
0
0
Peakman skrev:
Hehe. Som en kommende siv ing så bør du klare å lese i bruksanvisningen hvordan men skal se 4:3 sendinger. :lol: Damene er ikke noe bredere på 16:9 enn 4:3 hvis man vet hvor man har aspect knappen på fjernkontrollen.
Jeg har selvfølgelig lest bruksanvisningen og vet hvordan man stiller inn TV-bildet. Men bruker man 4:3, så blir bildet for lite, så litt strekking og kutting av bildet må til. Slik jeg synes bildet er best til vanlig bruk, blir damene litt strekt. Dette tenker man ikke på stort sett, øynene vender seg til det breie bildet. Utsagnet var ment som en illustrasjon på at jeg mener 4:3 TV er best så lenge man ser vanlige TV-programmer som som stort sett fortsatt er 4:3, eventuelt med smale sorte striper på topp og bunn, gjerne med tekst på den sorte stripen nederst. Noen programmer varierer også bildet under sending! Irriterende...
Hvis noen føler for å diskutere videre, er jeg med, men kopier innleggene her og start en ny tråd please!

Zamot

Medlem
27 Mar 2003
2.508
0
0
Da har jeg somlet meg oppover til studentheimen i Trondheim og satt opp min nylig innkjøpte sub. Var en kompis som kjøpte den for meg, og han hadde sannelig rett da han sa den var som ny. Ble ovverrasket selv over hvor strøket den er, og jeg tror faktisk at den ikke er epillt inn skikkelig enda... Da har jeg altså to stk B&W ASW2500. Kommer tilbake senere med erfaringer med å bruke to.

Hvis det er noen som har tips angående plassering/innstillinger, så gå hit:
http://avforum.no/forum/viewtopic.php?t=2882

Godt nyttår til alle forresten!

Zamot

Medlem
27 Mar 2003
2.508
0
0
Lydtrykk under lobby-scenen i Matrix: 104dB (C-veid - fast).
Kunne muligens spillt litt høyere, men har naboer, og forvrengningen var ikke langt unna... Dessuten var dette godt over normalt og behagelig lydnivå, selv for actionfilmer. Det holdt med under 100 dB i lytteposisjon... Til sammenligning var det 115dB (maksverdi en gang) på Atter en konge på kino. Tipper det har med enorme lydtrykket i bassen på kino å gjøre (og posisjonen til lydtrykksmåleren hjemme).

Zamot

Medlem
27 Mar 2003
2.508
0
0
Forandringer vil komme i nær fremtid....

(Derfor vurderes B&W 603 solgt. Kan leveres i Akershus eller Trondheim. De er strøkne. Utrolig bra lyd for penga! Tar i mot bud..)

Zamot

Medlem
27 Mar 2003
2.508
0
0
Klarer ikke holde meg lenger.....

Kan opplyse at jeg har kjøpt B&W Nautilus 804!!!
:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Desverre får jeg ikke transportert de til kåken før påske. I mellomtiden har jeg lånt de bort til far, og håper han bruker de mye, så de blir litt innspillt...

Vedlegg

Zamot

Medlem
27 Mar 2003
2.508
0
0
Takk, takk og takk!

Pogwaq skrev:
Er det ikke studenter som liksom skal ha dårlig råd?
Joda, men det er jo snakk om prioriteringer og lure grep. Og litt flaks. Og endel sparing, og endel jobbing, ikke minst... Dessuten, så jeg bidrar for fullt til kjøpefesten som de vil oppnå med lav rente..
:D

Ikke bare gleder jeg meg til å sette meg ned å lytte til musikk, men tenk dere hvordan film blir med 603 som bakhøyttalere!!! :shock:
(Ikke sikkert det blir permanent, er jo litt begrenset med plass, og er veldig fornøyd med plassering/vinkling/avstand av 601 bak nå. Men de kan jeg jo bruke i stedet for 600 til 7.1)

Tiger

Medlem
24 Sep 2003
39.998
0
0
804 i front, 603 som venstre og høyre surround og 601 som bakre surround. Stormannsgalskap, men vi liker det :D

Gratulerer.

Atano

Medlem
24 Des 2003
1.116
0
0
Moho skrev:
Høres helt greit ut det der altså...
Helt greit? Helt greit?! Det høres helt vanvittig ut synes jeg

Zamot bor under en kilometer fra meg, jeg tror kanskje jeg skal ta på meg finlandshetta mi og ta meg en tur med brekkjernet, sånn ca etter påske

Misunnelig!