Yamaha v6a og LG oled cx arc problem

JohnBuer07

Medlem
4 Jan 2011
976
1
18
Har nettopp fått recieveren i hus og kobler den opp mot tv.
har koblet på tv boks og ps4 dette funker fint.
Men når jeg skal bruke feks Disney appen på tv får jeg ikke ut noe lyd over hodet
Jeg trodde lyden skulle komme da via hdmi kabelen? Har aktivert lyd på arc i innstillinger på tv
jeg skjønner ikke hva jeg gjør galt. Noen forslag?

vegardxf

Medlem
23 Okt 2005
964
41
28
33
Ørsta, Møre og Romsdal
Hei! Sånn i farten tenker jeg du må sjekke at hdmi kontroll står på i både reciever og i tv, tv må ogso få beskjed om at den skal sende lud ut via arc.
Regner med du har koblet tv til den inngangen på reciever merket arc? Sjekket at hmi utgangen du bruker på tv har arc?
Yamahaen må stå på riktig inngang når du skal ha lyd gjennom arc, min yamaha står på TV når jeg bruker appene i tv'en

JohnBuer07

Medlem
4 Jan 2011
976
1
18
Jeg har slått på hdmi control på forsterkeren. Hdmi cec er aktivert på tv. Den switcher ikke automatisk her. Testet nå på hdmi 4 som jeg ikke har noe kabel i, ingen lyd. I display på forsterkere står det nå tv og under den, straight om dette har betydning

vegardxf

Medlem
23 Okt 2005
964
41
28
33
Ørsta, Møre og Romsdal
Hdmi 4?
Ser litt rundt på nettet nå at tv har hdmi arc støtte på hdmi 2 visst jeg har funnet riktig tv.
Hdmi fra tv skal gå til hdmi OUT på reciever.
På min litt eldre yamaha blir lyd via arc sendt via Audio1 ser jeg nå

JohnBuer07

Medlem
4 Jan 2011
976
1
18
Jeg slo på pcm på tv settings så får jeg nå lyd ut. Er det riktig? Usikker på hva det er egentlig

classic46

Medlem
27 Aug 2009
6.244
20
38
På min LG kan jeg velge PCM eller Auto. Bruker alltid Auto. Littlenger ned på min LG i lydmenyen også DTV settings. Også Auto på den.
Da får jeg 5.1 på Netflix osv. Pass også på at du har en oppdatert HDMI kabel.

Sent from my iPad using New Forum mobile app