Yamaha RX-V767, Samsung QE75Q70R 4K og DTS-HD/DD-HD

pettergulbra

Medlem
5 Jan 2007
499
1
18
Hei

Lurer på om det er en løsning på dette.
Bruker en Shield TV stort sett til filmer, denne støtter jo 4K og DTS-HD/DD-HD men vil jo ha 4K opp til TV og DTS-HD/DD-HD til forsterkeren. De takler jo hver sine ting.

Vil jeg kunne bruke ARC til dette, eller er ARC for gammelt? Står at TV har eARC på HDMI port 2, men tror ikke forsterker støtter dette.

Blir da min eneste mulighet og sette inn en switch mellom forsterker og TV eller hvordan går man frem med dette?

Hva vil dere evt foreslå?

Petter

jakv

Medlem
10 Des 2004
24.682
1
38
54
Kristiansund
Har en 667 som jeg bruker ARC på sammen med en LG C9 OLED, på denne kan jeg velge mellom ARC og eARC. Om dette er valg på din TV vet jeg ikke, men det er ikke all verdens jobb å flytte kabler og prøve.

classic46

Medlem
27 Aug 2009
6.208
18
38
Det er ingen strømmetjenester som støtter HD lyd, så ARC vil fungere bra til lyden som vil være Dolby Digital eller Dolby Digital+.
Ettersom Shield har passthrough for HD lyd, så vil den beste løsningen være en ny receiver som støtter 4K og HDCP 2.2

Sent from my iPad using New Forum mobile app

Sist redigert:

pettergulbra

Medlem
5 Jan 2007
499
1
18
@jakv Finner ikke noe valg på min tv, om eARC.
Dessverre ikke bare bare og bytte kabler, henger godt plantet på veggen og skjult kabeltrekk :)

@classic46 Strømmetjenester blir ikke brukt enn så lenge. Hvertfall veldig liten grad.
Derimot har jeg en del filmer digitalt med HD lyd, og noe 4K.

Så forstår jeg da riktig, at eneste mulighet er ny forsterker da tv ikke kan returnere HD lyd tilbake. (Tviler jo på at forsterker støtter eARC, gammel) Man kan altså ikke bruke tv som "switch".

Men hva med å kjøpe switch?
Hvordan vil det være, vil det hjelpe?