Yamaha RX-V667 biamp mulig med disse ht?

Lolas

Medlem
6 Mar 2010
976
0
0
Frem til jeg får 7.1, lurte jeg på om det var mulig å biampe Dynavoice M-65 med Yamaha RX-V667-en min? Om det går, hva gjør jeg?

Lolas

Medlem
6 Mar 2010
976
0
0
Ah.. kom ikke på å søke etter online manual -.- Uansett takk skal dere ha.. Skal prøve å gjøre det nå :)

AV-Fallet

Medlem
19 Aug 2010
6.827
0
0
I tillegg til det på side 18, står det på side 79 hvordan man konfigurerer til 5.1 biamp...

Lolas

Medlem
6 Mar 2010
976
0
0
Nå endret jeg det eneste jeg fant i options på reciver til 5ch+biamp.. er det noe mer jeg må gjøre? Dem står på Small, ene på +1db og andre på 0db i reciever og bakpå høytalerene er lenka på +0db på begge.. Føler MYE av selve lyden og kraften ble borte.. må skru opp lyden mye mer etter bi-amp både på surround og 7ch stereo.. høyeste jeg skrudde opp før var max -5db men nå må jeg minst +5db og da blir det bare susing.. noe mer jeg må gjøre? kansje en ny runde med YPAO ?

AV-Fallet

Medlem
19 Aug 2010
6.827
0
0
Har du koblet rett da? Bøylene bak på høyttalerne må vekk, og front kobles til en av dem og surr.back kobles til den andre. Også må surr.back stilles inn på receiver slik at det er front-signalet som kommer ut av dem. Jeg har RX-V665 selv, men akkurat dette er muligens litt annerledes, ihvertfall forklart annerledes i manualen.

Lolas

Medlem
6 Mar 2010
976
0
0
AV-Fallet skrev:
Har du koblet rett da? Bøylene bak på høyttalerne må vekk, og front kobles til en av dem og surr.back kobles til den andre. Også må surr.back stilles inn på receiver slik at det er front-signalet som kommer ut av dem. Jeg har RX-V665 selv, men akkurat dette er muligens litt annerledes, ihvertfall forklart annerledes i manualen.
Ja jeg hadde tatt av bøylene mellom terminalene, men høytalerene har sånn gain også. Ja jeg forandret 7ch om til 5ch+bi-amp i menyen på recieveren

jedi_ole

Medlem
7 Jul 2007
143
0
0
Bi amping av senterkanal

Jeg skal bruke effektforsterker til front ht, lurer på om det er mulig å biampe senterkanalen ellr bakht med rx-v667?

Supertramp

Medlem
24 Jun 2010
14.989
7
38
Å, søren. Må jeg kjøpe nye kabler nå da ...... :)

Har Tara Labs bi-wire mellom min 667 og Dali Suite 2.8'ene

hmmmmm - tenke tenke - hva oppnår jeg med biamp? Mere kraft = mere kontroll?