Yamaha Receivere Aventage 2020/2021

Simkin

Medlem
29 Sep 2007
228
0
16
Har smått begynt oppgradering fra 1080P til 4K, og i den anledning titter jeg litt på Receivere.

Har nå en Yamaha RX-A3020 med godt trykk i lydbildet, og ønsker tilsvarende oppgradering med ny receiver. Men, klarer ikke å finne noe som helst av RX-A8, eller RX-A8A, kun RX-A2A. Eksisterer ikke disse?

lygren

Grunnlegger
11 Des 2002
43.384
213
63
43
www.avforum.no
Har smått begynt oppgradering fra 1080P til 4K, og i den anledning titter jeg litt på Receivere.

Har nå en Yamaha RX-A3020 med godt trykk i lydbildet, og ønsker tilsvarende oppgradering med ny receiver. Men, klarer ikke å finne noe som helst av RX-A8, eller RX-A8A, kun RX-A2A. Eksisterer ikke disse?
Yamaha er forsinket noe kraftig med ny serie som følge av brikkemangel på globalt nivå, men RX-A-serien utover da RX-A2 dukker nok opp i løpet av sommeren tipper jeg...

• Like
Reactions: Simkin and Toroluf

lygren

Grunnlegger
11 Des 2002
43.384
213
63
43
www.avforum.no
Jeg vet det er stor mangel på GPU brikker, mangel på PS5 osv.. Gjelder dette også brikker til Receivere?

Jeg leste også det var en stor fabrikkbrann i Japan

Ja, det er fabrikkbrannen i Japan som har vært den største utfordringen for AV-receivere, både Denon / Marantz, Yamaha og en rekke øvrige produsenter lider under dette - og da i tillegg til generell manko på brikker ellers. Denne konkrete fabrikken skal være oppe å kjøre igjen i løpet av sommeren, så da får en håpe det normaliserer seg på receiver-fronten i det minste.