Yamaha CX-A5000

tomsavini

Medlem
15 Jun 2005
1.713
0
36
52
Hei, hei

Jeg har en Yamaha CX-A5000.

Det er mulig det er unødvendig å henge seg opp i dette, men det hadde vært hyggelig å få roet nervene.
Når jeg spiller av en plate med DTS-HD MA står det dette når jeg trykker på displayknappen på Sony blu-rayspilleren;
5.1 48khz (det stro og 1,9 mbps).

Trykker jeg på displayknappenm på Yamahaen står det bare DTS-D MSTR.
Det står ikke 5.1!

Det har kanskej ikke noe å si?
Blu-ray'en står med bitstream.

Sist redigert:

Torolan

Medlem
20 Nov 2008
13.863
71
48
Hei, hei

Jeg har en Yamaha CX-A5000.

Det er mulig det er unødvendig å henge seg opp i dette, men det hadde vært hyggelig å få roet nervene.
Når jeg spiller av en plate med DTS-HD MA står det dette når jeg trykker på displayknappen på Sony blu-rayspilleren;
5.1 48khz (det stro og 1,9 mbps).

Trykker jeg på displayknappenm på Yamahaen står det bare DTS-D MSTR.
Det står ikke 5.1!

Det har kanskej ikke noe å si?
Blu-ray'en står med bitstream.
Hvisdutrykker på option og så velger info så får du opp alt du trenger. Kan hende du må bla litt før du finner lydinfo.

classic46

Medlem
27 Aug 2009
6.198
18
38
Hvisdutrykker på option og så velger info så får du opp alt du trenger. Kan hende du må bla litt før du finner lydinfo.
5.1 info får du ved å bruke on screen knappen på fjernkontroll og information . Samme knapp du brukte for å stille inn receiver med mikrofonen

Sent from my iPhone using New Forum mobile app

tomsavini

Medlem
15 Jun 2005
1.713
0
36
52
God morgen gutter

Jeg prøvde den knappen som heter option. Fikk opp en del valg, men ikke lydinfo.
Jeg prøvde så on screen, bladde ned til info - der var det!

Tusen takk :)

En annne ting. Sikkert litt teit å henge seg opp i dette men... Litt dølt at det ikke står feks DTS 5.1 eller DTS 7.1?
Jeg er veldig happy med Yamahaen, men de menygreiene... Liker ikke designet. Har vært samme dølle designet år etter år.
Sånn som den menyen man får opp når man trykker "option", jeg blir helt flau over hvor kjedelig det ser ut.

Vel. Lyden er jo selvfølgelig mye viktigere, jeg ville bare klage litt :)

Torolan

Medlem
20 Nov 2008
13.863
71
48
God morgen gutter

Jeg prøvde den knappen som heter option. Fikk opp en del valg, men ikke lydinfo.

En annne ting. Sikkert litt teit å henge seg opp i dette men... Litt dølt at det ikke står feks DTS 5.1 eller DTS 7.1?
Jeg er veldig happy med Yamahaen, men de menygreiene... Liker ikke designet. Har vært samme dølle designet år etter år.
Sånn som den menyen man får opp når man trykker "option", jeg blir helt flau over hvor kjedelig det ser ut.

Det står jo på displayet på prosessoren hvorvidt det er DTS , Dolby osv....

Ellers er jeg litt enig i at menyene kunne trengt en liten oppfriskning.

tomsavini

Medlem
15 Jun 2005
1.713
0
36
52
Yes, jeg har sett at det står i displayet.
Det er bare at jeg ikke liker lys freme ved lerretet (det er 100% mørkt der), så jeg har forsterker etc bak i rommet.
Vel, vi få se om det kommer en oppgradering etter hvert.

En kompis har CX-A5100, det er ca. samme menyene der også. Kanskej det kommer noe nytt på arvtagern til CX-A5100 :)

classic46

Medlem
27 Aug 2009
6.198
18
38
God morgen gutter

Det står jo på samme stedet som jeg forklarte: 3:4:1 betyr 7.1. 3:2:1 betyr 5.1 Osv.

classic46

Medlem
27 Aug 2009
6.198
18
38
Yes, jeg har sett at det står i displayet.
Det er bare at jeg ikke liker lys freme ved lerretet (det er 100% mørkt der), så jeg har forsterker etc bak i rommet.
Vel, vi få se om det kommer en oppgradering etter hvert.

En kompis har CX-A5100, det er ca. samme menyene der også. Kanskej det kommer noe nytt på arvtagern til CX-A5100 :)
Lyset på displayet kan dempes.