XTZ Divine 100.49

Nad.dali

Medlem
26 Okt 2008
27
0
0
Lurer på og anskaffe meg et sett av disse, men er det noen som har hørt på de eller har dem????? Inntrykk??

Hunter2

Medlem
30 Jul 2009
1.454
9
38
Mens du venter på svar kan du jo kose deg med testen i Fidelity 1/2011:D

MR.Chill

Medlem
25 Nov 2010
9.823
0
0
Kan jo si min mening om disse, var å hørte de i sverige med XTZ elektronikk. Må desverre si at jeg ikke var fornøyd i det hele tatt, hadde gledet meg veldig da jeg syns de virket utrolig interresante, og fine.

Var altfor lite dynamikk og altfor mye skrikende diskant, var egentlig bare kjedelig høre på. Jeg tørr heller påsta at det var elektronikken som var en utrolig dårlig match, men det var fortsatt langt utenfor hva jeg hadde forventet til denne prisen.

Kunne sikkert vært litt bedre med noe varmere elektronikk en XTZ. Så om du har lyst på et par av disse, ville jeg absolutt testet de med noe skikkelig elektronikk før du kjøpte de :D

Husk også at all oppfatning av lyd er subjektivt, kan hende du hadde hatt en helt annen oppfatning en meg av disse, og det kommer sikkert noen kommentarer som sier det motsatte av meg :D

Hunter2

Medlem
30 Jul 2009
1.454
9
38
MR.Chill skrev:
Kan jo si min mening om disse, var å hørte de i sverige med XTZ elektronikk. Må desverre si at jeg ikke var fornøyd i det hele tatt, hadde gledet meg veldig da jeg syns de virket utrolig interresante, og fine.

Var altfor lite dynamikk og altfor mye skrikende diskant, var egentlig bare kjedelig høre på. Jeg tørr heller påsta at det var elektronikken som var en utrolig dårlig match, men det var fortsatt langt utenfor hva jeg hadde forventet til denne prisen.

Kunne sikkert vært litt bedre med noe varmere elektronikk en XTZ. Så om du har lyst på et par av disse, ville jeg absolutt testet de med noe skikkelig elektronikk før du kjøpte de :D

Husk også at all oppfatning av lyd er subjektivt, kan hende du hadde hatt en helt annen oppfatning en meg av disse, og det kommer sikkert noen kommentarer som sier det motsatte av meg :D
Hvordan var lytterommet de ble spillt i ? Hvilken forhandler ?

MR.Chill

Medlem
25 Nov 2010
9.823
0
0
Hunter2 skrev:
Hvordan var lytterommet de ble spillt i ? Hvilken forhandler ?
Var nok ikke noe supert lytterom, var liksom, alla lefdal eller elkjøp butikk, husker ikke helt hva sjappa het, var i sverige.

Men kan jo også si at jeg hørte på XTZ 99.36 i tillegg i samme rom, disse koster 8 lapper, og de spilte på en Yamaha reciever (tror det var 3900) med Radio som kilde, og jeg syns det spilte MYE bedre.

Mjusiker'n

Medlem
15 Feb 2009
2.007
0
0
Det lover ikke bra:???:

Jeg har 2x200w fra Densen i bi-amp/wire på mine 99.26, og det låter veldig bra, fin match.

Men her velger jeg å tro at lytterom/innspillte høytalere og elektronikk, kanskje i kombinasjon, som står bak.

MR.Chill

Medlem
25 Nov 2010
9.823
0
0
Mjusiker'n skrev:
Det lover ikke bra:???:

Jeg har 2x200w fra Densen i bi-amp/wire på mine 99.26, og det låter veldig bra, fin match.

Men her velger jeg å tro at lytterom/innspillte høytalere og elektronikk, kanskje i kombinasjon, som står bak.
Meget mulig, men da de mindre xtz spilte bra i samme rom kan jo ikke det ha så utrolig mye si i dette tilfellet, men tror nok heller det var elektronikken og innspilling.

Hunter2

Medlem
30 Jul 2009
1.454
9
38
Når det gjelder XTZ og elektronikk så kommer det snart en ny forsterker fra dem.Ryktene sier den skal skreddersys til å drive Divine.

kirie

Medlem
25 Okt 2006
9
0
0
MR.Chill skrev:

spiller Divine med dyr Hegel elektronikk...vet ikke hva som ikke funket når du hørte på dem, men dette er gode høyttalere..!:) særlig oppløsningen er glimrende. Det stemmer bra det som skrives om dem i tester ellers.