XTZ Cinema

Hunter2

Medlem
30 Jul 2009
1.454
9
38
Hypex Ncore

Har bestemt meg for å bygge en 3-kanals effektforsterker til å drive frontrekka(DIY-ME:confused: :mrgreen: )

Har lest mye på diverse fora om Hypex Ncore.For alle som liker nøytral lyd så forstår jeg at dette er kongen,sammenlignet med hvem som helst.

Så da er det vel bare å starte opp da:-D (men først må jo Hypex få orden på lagerbeholdningen sin)

Ellers så har det kommet ny BD-spiller i hus: Sony BDP-S780.
Ny senter skal inn så snart XTZ får lansert Divine.

8)

Hunter2

Medlem
30 Jul 2009
1.454
9
38
Da var ordre plassert hos Hypex.nl. Håper jeg blir del av januarleveransen.
Så var det å finne et kabinett ?

Hunter2

Medlem
30 Jul 2009
1.454
9
38
Går for å bygge 3 monoblokker istedet for en 3-kanaler. Er ikke så sårbar da, om noe skulle skje. Kabinetter blir nok kjøpt fra Modushop. Ser for meg at et chassis på 230x230x80mm(BxDxH) skulle passe bra.

Følgende utstyr blir solgt(har kjøper)

XTZ 99.36 MKII
XTZ 99.25
XTZ WMT93
XTZ AP-100

Dette kommer inn:

Hypex Ncore monoblokk x3
Xtz Divine senter
Bakhøyttalere ?? Noen med forslag her?Skal veggmonteres!

teddytusen

Medlem
27 Des 2005
24.929
0
0
Nordfjord
Blir spennende å høre hva du syns om disse Hypex-ene. Skal man tro tilbakemeldingene, så får du høre akkurat hva som bor i Divine, hverken mer eller mindre. Mao nøytrale som pokker. :)

Har ikke forslag til bakhøyttalere, men jeg tenkte senest i går (da jeg var innom profilen din) at noen vegghengte hadde gjort seg. Tror du velger riktig her.

Om du venter noen minutter, så kommer det forslag om Klipsch bakhøyttalere. ;)

Hunter2

Medlem
30 Jul 2009
1.454
9
38
Endelig begynner ting å skje. Elektronikk er ankommet fra Hypex,kabinetter kommet fra Modushop.Skal komme tilbake med inntrykk om hva Divine synes om sine nye lekekamerater ila helga.Skal sammen med en kompis prøve å skru sammen 6 slike .

IMG_5064.JPG

Hunter2

Medlem
30 Jul 2009
1.454
9
38
alkar skrev:
Så kult! :) Er det vanskelig å bygge effekt trinn selv eller???
Min erfaring innen diy elektronikk=0. Men ble veldig fasinert etter å ha fulgt med på tråder fra Sentralen og diyAudio som omhandler disse kreasjonene.
Etter å ha konferert med noen erfarne/flinke folk på Sentralen så må jeg nå si at det å bygge slike monoblokker fra Hypex er noe de fleste klarer.

sirant

Medlem
24 Jan 2010
6.912
0
36
takker :)

Absolutt spennede de Hypex sakene - hadde vært artig å hørt/testet selv engang.

sirant

Medlem
24 Jan 2010
6.912
0
36
Er det lov å spørre hvor mye dette kommer på per forsterker inn til norge?

Hvis man ville ha XLR inngang isteden, kan man fortsatt bruke de medfølgende kablene - eller må man bestille noe ekstra? Itillegg til de to "kortene" må man vel ha en nettbrønn og ht utganger, ett eller to par.

Hunter2

Medlem
30 Jul 2009
1.454
9
38
sirant skrev:
Er det lov å spørre hvor mye dette kommer på per forsterker inn til norge?

Hvis man ville ha XLR inngang isteden, kan man fortsatt bruke de medfølgende kablene - eller må man bestille noe ekstra? Itillegg til de to "kortene" må man vel ha en nettbrønn og ht utganger, ett eller to par.
Ca.6000-6500 pr.kanal. All internkabling(-høytt.kabel) er i kitet fra Hypex.
Det du må kjøpe er chassiskontakter+kabinett.Evt.kabel fra blokka til pre.

Jeg bruker Xlr inngang på blokka.

Hunter2

Medlem
30 Jul 2009
1.454
9
38
Har nå tilbragt 3 timer med Ncore og Divine. Hakeslepp sa du.....yess:mrgreen: Noen må snarest få sendt en stor takk til Bruno Putzeys.

sirant

Medlem
24 Jan 2010
6.912
0
36
Satt å ventet på lytteinntrykk :) utrolig artig, tror jeg må bestille meg ett par eller to :) hvis dette virkelig er noe vil jeg trenge syv stykker, 40K for 7 monoblokker må være ett kupp. Du syns ikke de ble for nøytrale? Hvilken pre/reciever mater du de med?

Du kunne ikke linke direkte til chassiet du kjøpte i nettbutikken i den linken du postet istad? Hull til plugger etc lagde du selv?

Hunter2

Medlem
30 Jul 2009
1.454
9
38
sirant skrev:
Satt å ventet på lytteinntrykk :) utrolig artig, tror jeg må bestille meg ett par eller to :) hvis dette virkelig er noe vil jeg trenge syv stykker, 40K for 7 monoblokker må være ett kupp. Du syns ikke de ble for nøytrale? Hvilken pre/reciever mater du de med?

Du kunne ikke linke direkte til chassiet du kjøpte i nettbutikken i den linken du postet istad? Hull til plugger etc lagde du selv?
Ncore er koblet opp mot en Onkyo 876 reciever,musikken er flac via Squeezebox.modushop.biz

Kabinett: 1GX288 (230x280x80) (bxdxh)