XTZ Cinema

Hunter2

Medlem
30 Jul 2009
1.454
9
38
Ok, en liten oppsummering så langt:

Parasound eller Krell er god match med XTZ høyttalere.
Swans F1.1C vil gi et skikkelig løft ang. senter.

Ang. akustikk så har jeg dempet en god del.Bruker XTZ-RA til målinger etter beste evne. Har kjøpt inn 80mm akustikkplater fra Rockwool med tanke på førsterefleksjon etc.

Nytt oppsett kan da kanskje se slik ut:

Fronter : XTZ Divine 100.49
Effekt fronter : Parasound A23

Senter : Swans F1.1C
Effekt senter : XTZ AP-100

Sub : XTZ W12.18 ICE x 2

Surround : XTZ 99.36

Reciever : Onkyo-876 (duger kanskje ? )

Evt Dac til SB

Budsjettsprekk......:mrgreen:

Får vel avvente Elemental Studio sine forslag på nye fronter.Han hadde endel eksempler.

Kommentar fra dere andre ??

31 Okt 2004
16.665
0
36
Parasound A23 var match med 99.26. Hvordan den eller Swans matcher Divine som har helt andre komponenter har jeg ingen anelse om. Jeg vil jo uansett tro at XTZ-forsterkerne er knallmatch.

Hunter2

Medlem
30 Jul 2009
1.454
9
38
AndreWerdenskrieg skrev:
Parasound A23 var match med 99.26. Hvordan den eller Swans matcher Divine som har helt andre komponenter har jeg ingen anelse om. Jeg vil jo uansett tro at XTZ-forsterkerne er knallmatch.
Ja vet jo at XTZ kommer med en ny forsterker etterhvert.Det kan jo selvfølgelig være god/bedre match.

Har jo bare tester å forholde seg til når det gjelder Divine,hadde vært topp med en god brukervurdering/beskrivelse av dem.

Hunter2

Medlem
30 Jul 2009
1.454
9
38
antiloop skrev:
Jeg hadde i hvertfall ikke brent av 40 lapper uten en lytte runde på de først..8)
Litt risikosport kan jo være spennende.Får jo ikke riktig inntrykk av de før de spilles i eget rom uansett.

Fyndbørsen har jo "buy an try" mulighet.Mulig Surround.no har det også,vet ikke.

I verste fall blir det da fraktkostnader jeg taper. Men får se , får skynde seg litt langsomt .

corey

Medlem
11 Okt 2008
48
0
0
effekt!

hei! ville beholdt høytalerene dine og heller satt pengene på effektforsterker.
du får så mye mere lyd ut av de med skikkelig effekt. har selv xtz 99.26 og de blir drevet at bel canto s300 effektforsterker. har prøvd den sammen med onkyoen min sr 805 og det var en god match. ellers kjører jeg effekten sammen med en marantz sc11s1 forforsterker.:smile: men da er vi over på 2 kanaler.

Hunter2

Medlem
30 Jul 2009
1.454
9
38
antiloop skrev:
Lyst til å trykke på "bestill" knappen nå Hunter?? :)
Skal-skal ikke........ja for det finnes vel ikke noen bedre høyttaler i det prisleie??:-D

crimar

Medlem
15 Apr 2009
3.834
0
0
Skulle jeg bruke 40k ville jeg brukt lanng tid.

Sett innsiden av divine på hifisentralen og det var ikke særlig imponerende.

Men for all del, trenger vel ikke ha noe å si. Har aldri hørt, men ville sjekket ut masse annet. Hva med å se etter noe brukt til 40k? Da blir det jo hinsides gode høyttalere du kan få deg med litt tålmodighet.

antiloop

Medlem
12 Jun 2004
19.849
0
36
49
avforum.no
Har kun hørt de på musikk jeg og de er noe av det bedre jeg har hørt i hvertfall med tanke på størrelse og pris.

Hunter2

Medlem
30 Jul 2009
1.454
9
38
antiloop skrev:
Har kun hørt de på musikk jeg og de er noe av det bedre jeg har hørt i hvertfall med tanke på størrelse og pris.
En sammenligningstest mellom Divine og F2.2 hadde jo vært interresant.Vet flere har etterlyst det.

Hunter2

Medlem
30 Jul 2009
1.454
9
38
crimar skrev:
Skulle jeg bruke 40k ville jeg brukt lanng tid.

Sett innsiden av divine på hifisentralen og det var ikke særlig imponerende.

Men for all del, trenger vel ikke ha noe å si. Har aldri hørt, men ville sjekket ut masse annet. Hva med å se etter noe brukt til 40k? Da blir det jo hinsides gode høyttalere du kan få deg med litt tålmodighet.
Vil nok bruke litt tid på dette ja.Viktig å finne det rette produktet og samtidig få mest mulig ut av kronene.

Innmaten i Divine har jeg ikke noe greie på men noe må XTZ ha gjort riktig når produktet de presenterer sammenlignes med høyttalere mange mange maaaange ganger prisen:-D

Har tidligere i tråden etterlyst alternativer til Divine.......Antiloop nevner Swans F2.2......noen flere ?