XTZ AP-100 vs. Rotel RB-1572 vs. NAD C275BEE

eibet

Medlem
21 Jan 2010
228
0
0
Hei.

Er på jakt etter en effekt til frontene mine som per nå står på en Pioneer surround. Erfaringer meninger mottas med takk. Gjerne kom med andre forslag også under 10.000,- nytt eller brukt. Høyttalerene jeg bruker nå skal ikke tas i betraktning da jeg sannsynligvis kommer til å bytte dem ut etter hvert. Viktig for effekt forslag er power. Den skal kunne drive det meste slik at jeg står friere til valg av høyttalere senere.

Lurer også litt på meninger om integrert kontra effekt da det ikke er store pris forskjellene. Er det forskjell når man bruker pre-in på en integrert kontra ren effekt utenom at effekten lar seg brokoble?

Har også sett at XTZ sin integrerte har kommet i en 3.gen utgave. Virker ikke som effekten har fått noen etterkommere. Er det da bedre å gå for den integrerte?

Phatbob

Medlem
30 Des 2011
324
0
0
Skien
Ht først

Hvis ikke høyttaler bytte er langt inn i fremtiden, kan være lurt å finne høyttaler først, og så finne en forsterker som passer dem i etterkant.

eibet

Medlem
21 Jan 2010
228
0
0
Takk for tipset

Men jeg ønsker å finne en god forsterker først for så å prøve ut litt forskjellige høyttalere i fremtiden.

eibet

Medlem
21 Jan 2010
228
0
0
Takk for tips

Har sett på disse også. Ser du har xtz'en selv, men da er det slik å forstå at du anbefaler sherbourn over xtz'en eller?

ahilmen

Medlem
21 Feb 2006
498
0
16
Åsane utenfor Bergen