Xbox One S med 4K UHD blu-ray drive

tor rasmussen

Medlem
4 Des 2003
11.187
0
36
Da har du ikke lest grundig nok.
Her er fra din kilde med mine understrekinger.
Alternativer for HDMI-lyd
  • Av
  • Stereo uncompressed
  • 5.1 uncompressed
  • 7.1 uncompressed
  • Bitstream out
[FONT=&quot]Alternativer for optisk lyd[/FONT]

• Av
  • Stereo uncompressed
  • Bitstream out
[FONT=&quot]Bitstream-format[/FONT]

• DTS Digital Surround
  • Dolby Digital
Det vil si, det er ikke ren bitstream, men den koder det om til DTS eller Dolby Digital, og det må du velge. Så den leverer ikke videre DTS:X eller Dolby Atmos.

Bodin

Medlem
9 Mai 2007
3.189
0
36
Da har du ikke lest grundig nok.
Her er fra din kilde med mine understrekinger.

Det vil si, det er ikke ren bitstream, men den koder det om til DTS eller Dolby Digital, og det må du velge. Så den leverer ikke videre DTS:X eller Dolby Atmos.

Dette visste jeg, har en xbox one, håpet bare de ikke skulle drite seg ut med s versjonen på samme måte, det er bare tragisk.

tor rasmussen

Medlem
4 Des 2003
11.187
0
36
Ja, det er helt latterlig.
Det er jo ikke som vi ønsker noe reprogrammering eller ekstra dekoding.
Vi ønsker bare at de skal slippe signalet urørt som ren bitstream gjennom.

Gurba

Medlem
19 Feb 2009
24.975
0
0
Så får vi håpe det kommer uhd-spillere til folkelig pris etterhvert istedet. :)

einis

Medlem
6 Jan 2004
16.709
0
36
Der er ingen reprogrammering eller ekstra dekoding, det samme skjer i receiveren!

Bodin

Medlem
9 Mai 2007
3.189
0
36
Der er ingen reprogrammering eller ekstra dekoding, det samme skjer i receiveren!
Feil, du kan ikke velge ren bitstream, du må velge bitstream dts eller bitstream dolby, da vil den gjøre lyden om til en komprimert versjon av formater du velger, du vil aldri få uncomressed eller atmos/dtsx...

einis

Medlem
6 Jan 2004
16.709
0
36
du vil ikke få atmos/dtsx i det hele tatt, men det har neppe noe med komprimering å gjøre. alle formater blir til pcm før dacn.

Karmann

Medlem
31 Jan 2007
1.589
7
38
Feil, du kan ikke velge ren bitstream, du må velge bitstream dts eller bitstream dolby, da vil den gjøre lyden om til en komprimert versjon av formater du velger, du vil aldri få uncomressed eller atmos/dtsx...
hdmi.PNG

Hva gjør så 7.1 uncompressed her da ??? Det er riktig at du ikke kan sende bitstream HD lyd til receiver, men etter mine minner(når blu-ray kom) om dette, så skjer koding i XBOX ikke i receiver ved valg av 7.1/5.1 uncompressed og sender lyden ut som PCM
Jeg har selv valgt 7.1 uncompressed på min box, men den brukes ikke til avspilling film uansett, kun testet.

Jan B

Medlem
13 Jan 2012
2.657
6
38
Dette hørtes jo ubeskrivelig merkelig ut?? I 2016 med 4K og Atmos/DTS:X, så sender den ikke HD bitstream?

Dødfødt, spør du meg....

tor rasmussen

Medlem
4 Des 2003
11.187
0
36
Vi visste jo det egentlig, men her er bekreftelsen.
XBOS 40% mindre er selvsagt medregnet strømadapteren.
Så selve box mot box er ikke den dramatiske forskjellen i størrelse.
Så for dem av oss som hadde håpet på noe i størrelsen til Wii, så blir det ikke i denne omgang.
Håper at nye XBOS blir like stille som Xbox One. Det er det minst hørbare konsollen jeg har hatt.
https://www.youtube.com/watch?v=l0IpTCn5Pc0

vaktmestern

Medlem
7 Des 2010
1.817
0
0
4k Netflix med HDR 10 lagt til Xbox one S :cool: handy for Samsung og Lg 2015 eiere som ikke har HDR Netflix innebygd i tv appene.

Eller for Lg 2016 eiere som kan sammenligne Dolby vision mot HDR 10 fra netflix siden tvne defaults til Dolby vision på netflix på enkelte serier.

Bodin

Medlem
9 Mai 2007
3.189
0
36
Da er Xbox slim S up n running. 4k BD works.... :cool:
Har de fikset bitstream lyden? Jeg har bare gammel xbox one, den har fortsatt tullebitstream, men det har jo vært oppdateringer igår og idag så kanskje det er noe annet til s versjonen?

vaktmestern

Medlem
7 Des 2010
1.817
0
0
Har de fikset bitstream lyden? Jeg har bare gammel xbox one, den har fortsatt tullebitstream, men det har jo vært oppdateringer igår og idag så kanskje det er noe annet til s versjonen?
Får ikke testa lyden men Bitstream out er på hdmi og optisk ut.
Bitstream format meny som jeg ikke får tilgang til i dag.

Skrotnisse

Medlem
20 Aug 2004
12.851
0
36
37
shoottheshow.com
I denne reviewen av xbox one s nevnes det at microsoft undersker muligheten for å gi xbox one s bitstream lyd ca 6:40 inni videoen https://www.youtube.com/watch?v=OikjJPr-jM4
Det er en snodig fremgangsmåte av MS, men det virker som om de har tenkt noe a'la "flertallet av de som kommer til å kjøpe denne bryr seg ikke om sånt så vi får få den ut fortest mulig og ta eventuell utfordringer i etterkant".

Men for all del; tar det nesten for gitt at jeg bestiller meg en etterhvert....

Bodin

Medlem
9 Mai 2007
3.189
0
36
Var innom en elkjøp butikk idag og kjøpte med en xbox one s, ikke fått pakket den opp ennå, men skal sammenligne den med samsung 4k spilleren når jeg har den opp å gå.

tor rasmussen

Medlem
4 Des 2003
11.187
0
36
Var innom en elkjøp butikk idag og kjøpte med en xbox one s, ikke fått pakket den opp ennå, men skal sammenligne den med samsung 4k spilleren når jeg har den opp å gå.
Meget interessant.
Kom med hurtig tilbakemelding.
Jeg har en K8500 som fremdeles er innenfor 30 dagers åpentkjøp-fristen. Og å kunne erstatte den med Xbox One S ville jo være en drøm.
Men jeg ønsker ikke å gå ned på bildekvalitet. (Og håper MS får hurtig ren bitstreaming av lyd til så jeg får Atmos og DTS:X).

Bodin

Medlem
9 Mai 2007
3.189
0
36
Har koblet opp og testet litt, fikk 4k, men ingen hdr på netflix og uhd 4k blu-ray, selv om samsungen har klart det fint, legger ved 2 bilder, xbox one s er koblet gjennom yamaha 2050 på samme måte som samsung 8500 er.
2016-08-04 22.28.25.jpg
2016-08-04 22.41.03.jpg