X1 test på dinside! :-)

Sgt.Stav

Medlem
4 Feb 2003
802
0
0
aner ikke

men det har det helt sikkert da et hjemmekino oppset varierer etter ALLE komponenter man har!

pamundse

Medlem
19 Des 2002
679
0
0
www.paal.org
Helge skrev:
Dette med regnbuer har vel litt å si hvilket utstyr man spiller av på også, har det ikke?
Det stemmer visst det. X1 gir visst minst regnbuer med HTPC på 60Hz refresh, evt. 62Hz som visst er maksgrensen på fargehjulet.

Pål

warelf

Medlem
23 Jan 2003
510
0
0
Tja, jeg tok i hvertfall en X1 fra presentationsdata på åpentkjøp i dag i håp om og slippe regnbuene, det var somsagt minuset mitt med den.

Men i film mode Hi-Fil, så gir den jo bare 500 ansi lumens, og det vel bli litt i mindste laget?

Hvorfor satt de inn det fordømte hvite segmentet i fargehjulet i første omgang, det er jo roten til alt vondt.

pamundse

Medlem
19 Des 2002
679
0
0
www.paal.org
warelf skrev:
Men i film mode Hi-Fil, så gir den jo bare 500 ansi lumens, og det vel bli litt i mindste laget?

Hvorfor satt de inn det fordømte hvite segmentet i fargehjulet i første omgang, det er jo roten til alt vondt.
500 lumens holder fint i et mørkt rom det. Det hvite fargehjulet satt de vel inn for å få mere lys i presentation mode. Kanskje litt enkel løsning men det er vel et krav for at den skal være en "multi-purpose" projektor.

Gorm

Administrator
13 Des 2002
39.972
30
48
51
Jessheim
I min hjemmekino synes jeg bildet kan bli for skarpt. Jeg har på lys i rommet for at det ikke skal svi i øynene.
Synes bare reduksjonen i film mode er behagelig.

Gorm

warelf

Medlem
23 Jan 2003
510
0
0
Hva kan jeg si, etter og ha hatt den hjemme en kveld så må jeg jo si jeg ble storfornøyd.

Regnbuene, tja, hva kan man si.. DE er der.. vi var 4 stykker som satt og så, og 2 av oss så de under filmene, mens alle 4 så de veldig klart og tydlig på THX optimalisereren til Lucas film. (Der man får den hvite runningen opp mot den svarte bakgrunnen)

Men jeg skal være den første til og ta meg selv litt og innrømme at de faktisk ikke var så mye at dette var noe problem i det hele tatt, hvertfall ikke i film mode. (jeg har ikke giddi og testa den noe i presentasjonsmode enda). Da så jeg de bare innimellom når jeg satt på tekst på filmen, da ble de ganske tydlig til tider, men fortsatt ikke et stort problem.

Ser ut som jeg beholder denne prosjektoren, den er jo i bunn og grunn nesten gratis :)