Wulfgari´s Atmos Hjemmekino

Wulfgari

Medlem
8 Mai 2012
212
14
18
Først: Meget flott og imponerende kino du har bygget. :D

Så spørsmålet: Hvordan ble løsningen på lerretet ditt? Fikk du til å hengsle det?
Tusen takk for det :)

Ble bare hektet på skinnene som fulgte med lerretet. Har ikke fått montert på noe luft/gasshengsler enda ihvertfall :)

Wulfgari

Medlem
8 Mai 2012
212
14
18
LED lysene ble veldig fine :) Hvordan har du koblet de opp, og har du noen link til hvor du kjøpte de?
Jeg har vurdert LED lys, men etter som jeg har forstått så kan de fleste LED lysene maks være ca 5 meter lange, og det passer jo ikke akkurat med strømforsyninger hver femte meter rundt oppe i taket.. Så jeg lurer litt på hvordan løsning en kan bruke.

Kinoen har forresten blitt veldig fin, gratulerer :)
Takk takk :D

Jeg endte opp med å montere en stikk på hver ca. femte meter oppe i led rennen. Slik at jeg har 3 amplifiere til ledstripesen på hver 5 meter rundt :)

Wulfgari

Medlem
8 Mai 2012
212
14
18
Kjempeflott batcave-kino, vil tro trivselsfaktoren er høy her! Godt utført håndtverk, veldig ryddig og pent design, og smarte løsninger. Pen inngang, som virkelig lokker deg inn. Dette ble jo helt supert!
For å få akustikken på plass ville jeg ha snakket med noen som kan slikt. Gjerne spandere en dag eller to på en som hvet hva som skal gjøres, få opp rette tiltak, og så få en kalibrering av hele lydsystemet. :D
Takker :) Ja, ble meget fornøyd. Fortsatt surrealistisk at jeg har denne kinoen å gå til i kjelleren :LOL: Det hadde absolutt ikke vært dumt det du foreslår. Jeg har ikke noe særlig kunnskap på akustiske målinger og tiltak, og har heller ikke noe proff kalibrering av Projektor pdd. Kanskje finns det noen i nærheten av Kristiansund/Averøy som har slik ekspertise og utstyr, er ihvertfall hjertelig velkommen! :)

Wulfgari

Medlem
8 Mai 2012
212
14
18
Hiver meg på her. Nydelig gjennomført kino!! De glava himlingsplatene, kan jeg spørre hvor du kjøpte de og hva evt kvm prisen er med oppheng?
Hei, takk! Jeg bestilte himlingsplatene gjennom Byggtorget. Jeg husker ikke eksakt kvm pris, men innbiller meg at jeg betalte rundt 5000 med frakt. Da er det vel ca. 17kvm tak og jeg satt igjen med 4 plater til overs :) selve skinnene og opphenget til himlingen kjøpte jeg privat fra en på finn.no som hadde til overs på ei bestilling han gjorde (da han kun fikk bestilt en minimumsordre) synes å huske jeg betalte mellom 4-5000 for det :p