Wulfgari´s Atmos Hjemmekino

PureHifi

Medlem
15 Aug 2011
1.075
43
48
Ble flott her, det gjør seg med rødt i en kino ja:)fått snurret i gang film nå og testet?
hvordan klippet du av fiberene i himlingen? ser de anbefales en oppvarmet kniv/saks. hadde tenkt å teste med en negleklipper, fort å gale:)

lygren

Grunnlegger
11 Des 2002
43.169
98
48
41
www.avforum.no
Bare å gratulere, veldig lekkert rent generelt, men utrolig å se hva LED stripsene utgjør av ekstra stemning!! Snart premiere da eller?? 🆒

Wulfgari

Medlem
8 Mai 2012
208
12
18
Takker for masse hyggelige tilbakemeldinger :) har fått testet litt film nå ja, og det er fantastisk moro!

PureHifi; Jeg brukte en helt vanlig avbitertang, som jeg holdt skrått (for å få rettes mulig kutt loddrett) og klippet helt ved roten, synes det fungerte helt fint.

Begynner å få til innstillingene på Projektoren også, sleit med at det så bra ut på en film, men elendig på annen. Føler jeg har funnet en slags fin balanse nå med farger, lysstyrke og sortnivå som jeg kan si meg fornøyd med.

Lyden har jeg ikke justert så mye, synes det var såpass bra rett ut ifra eskene egentlig. Kjørte en kalibrering idag med mikrofonen som fulgte med Onkyoen. Følte den dempet bassen såpass at jeg stilte den og senter høyttaler opp noe igjen. Tenker jeg kjører litt grundigere til verks med den kalibreringen når jeg får opp diffusorer på bakveggene. Men Egentlig ganske fornøyd slik det er nå. Hadde vært fint om noen i nærheten hadde hatt utstyr til skikkelig kalibrering, ikke min sterkeste side det der :p

Er det noen andre som har lydtransparent duk fra Grandview og irriterer seg over at man kan se perforeringen i duken? synes den gjør at bilder som er distansert på film, mister mye skarphet, ser nesten ut som det er kornete, men det er bare duken som gjør det, og det irriterer meg litt. Har snuset på Dreamscreen dukene, og disse virker å være netsen det samme som helt vanlig duk uten synlige perforerte hull. Noen som har erfaring med disse opp mot hverandre og om jeg eventuelt kan montere en slik duk på grandview rammen ? :)

Slenger med noen nye bilder jeg har fått tatt med anlegg og diverse montert opp :)

240614

Reactions: Saarg and balko

balko

Medlem
3 Jun 2004
656
61
28
Vestfold
avforum.no
Detta ser helt fantastisk ut!

Jeg har et dreamscreen lerret, men har ikke pakket det ut enda, så kan ikke si så mye om hvordan det virker.

Hvordan synes du dempingen i rommet ble?
Er det fortsatt litt klang, eller er det helt dødt?

Flotte bilder! Ser ut som det et skikkelig gjennomført med god nøyaktighet og håndrverk. Kult med det skiltet ned til kinoen

Wulfgari

Medlem
8 Mai 2012
208
12
18
Detta ser helt fantastisk ut!

Jeg har et dreamscreen lerret, men har ikke pakket det ut enda, så kan ikke si så mye om hvordan det virker.

Hvordan synes du dempingen i rommet ble?
Er det fortsatt litt klang, eller er det helt dødt?

Flotte bilder! Ser ut som det et skikkelig gjennomført med god nøyaktighet og håndrverk. Kult med det skiltet ned til kinoen
Takker for det :D
Føler akustikken er ganske bra, men jeg skal være ærlig og si at jeg har ikke så mange preferanser på hvordan det burde vært. Siden jeg ikke har hatt hjememkino tidligere og ikek hørt en annen dedikert hjemmekino. Men sånn i utgangspunktet så synes jeg at det er ganske greit selv om jeg ikke har fått opp diffusorene på bakvegg og ved siden av bakerrste rad, og heller ikke bassfeller i bakre hjørner.. knaskje ikke nødvnendig da siden jeg er fornøyd? hmm.. 😂🤔

Synes det er god dynamikk i rommet, selv med himling og vegg til veggteppe etc.

Hadde kanskje vært en ide å fått hørt en anne kino en gang som har tatt nøyaktige akustiske målinger og justeringer for å ha kunnskap om hvordan det faktisk burde være eller potensialet det kan ha 😅

Reactions: balko

Saarg

Medlem
3 Apr 2007
616
7
18
Det ser veldig flott ut!

Når det gjelder Dreamscreen mot Grandview er det nok store forskjeller i kvalitet. Ser ut som Grandview sitt lerret er ett vanlig lerret med hull for å slippe igjennom lyden?
Dreamscreen sine lerret er vevd på en spesiell måte for å slippe igjennom mest mulig av lyden og samtidig ha ett veldig bra bilde. Jeg har en V5 duk og det er umulig å se noe mønster eller spor av at det er lydtransparant. V6 skal I følge det jeg har lest være veldig tett opp mot ett ikke transparent lerret i kvalitet.

Det følger med festelister til Dreamscreen lerreter som du kan lime fast på rammen, så det burde gå på ditt også. Det er viktig å bruke en god lim slik at listene sitter godt. Tror det er Casco extreme fix avshop anbefaler. Lurer på om de selger det også.
Tror de fortsatt har b-roll lerret til salgs. De er litt billigere pga småfeil.

wito

Medlem
18 Sep 2006
59
0
6
Lekker kino! Likte Atmos-løsningen. Er det Klipsch DS-180-CDT? Hvordan har du festet dem gjennom himlingen???

Wulfgari

Medlem
8 Mai 2012
208
12
18
Takker for det 😊 det er CDT-2650-C II. Laget ei avlang sponplate i samme bredde som himlingsplaten. Skjærte hull i den og limet med spray lim på himlingen. Slisset altså et spor i himlingen for sponplate, som høyttalerne sitter i på baksiden og stiver av når det ligger på himlingsskinnene 😊

wito

Medlem
18 Sep 2006
59
0
6
Takker for svar!😊 Enkel og grei løsning, men er overrasket over at du fikk plass til sponplaten på oversiden av himlingen😳
Ser nå at du slisset et spor i himlingen, så da er plassploblemet borte👍😊
Kan ikke finne høyttaleren på noen norske nettsider. Tør jeg spørre hvor du kjøpte dem?

Sist redigert:

Wulfgari

Medlem
8 Mai 2012
208
12
18
Kjøpte de gjennom mono.no. De jeg har var utgående tror jeg, nye modeller har tatt over, så du finner fortsatt et utvalg av slike takhøytalere hos dem :)

grandiS

Medlem
17 Jun 2011
2.487
45
48
Helt konge! :) Ble kjempebra!

Anbefaler V6 duk, helt topp bilde og lydkvalitet:) Umulig og se «hullene» da det er type bomullsstoff som slipper igjennom overalt virker det som:)

Sent from my iPhone using Tapatalk