Willms’ kompromissfylte hjemmekino - Ny projektor

Willms

Medlem
2 Aug 2012
1.177
0
36
Oslo
Lenge siden jeg har oppdatert denne tråden. Det som har skjedd den siste tiden er at sofaene er byttet ut. Nå er det en Las Vegas 4-seter med recliner-funksjon på alle setene plassert på podiet bak. På gulvet i front er det en stor saccosekk for de gangene barna har flere venner på besøk. Det er satt inn en Rotel RB-1070 for å hjelpe til litt på kreftene. Planene om å få gjort taket mørkt enten ved stoff eller maling, er foreløpig ikke gjennomført.

Det neste som skjer er etter alt å dømme en oppgradering til Atmos en gang til høsten. Tanken er å kjøre 5.1.4. Montering av takhøyttalere vil da gjøres samtidig med at jeg fester sort stoff i taket for å mørklegge rommet litt mer. Spørsmålet er da, hvilken receiver bør jeg satse på? Tanken er å bruke Dynvaoice FX-4 som takhøyttalere. Et alternativ er jo å satse på 5.1.2. Med sofaen plassert nesten helt inntil bakvegg, så vil kanskje dette holde?

Har sett på Marantz SR6012 som et alternativ. Egentlig litt over mitt budsjett, men håpet er at den kanskje kan skaffes til nærmere 10k på Black Friday elller liknende. Alternativt så sparer jeg jo en del ved å gå for SR5012 og kun 5.1.2.

Noen som har tips til andre løsninger de kan anbefale?