We were soldiers har ett rått lydspor, og tvungen teksting!!

Burre

Medlem
20 Apr 2003
8.532
0
0
39
avforum.no
Hvis du har kompatibelt utstyr for DTS, anbefaler jeg å sjekke ut we were soldiers. Sinnsykt bra film å teste anlegget med!!

robertaas

Medlem
30 Des 2002
8.618
0
0
www.lundemo.com
Veldig dårlig timing for enda en krigsfilm...

men hva er det dette lydsporet har som man ikke finner for eksempel på Saving Private Ryan?

Robert-

Gorm

Administrator
13 Des 2002
39.972
30
48
51
Jessheim
En annen ting med denne filmen er at jeg får ikke skrudd av underteksten. Det er valg for forskjellige tekst-språk, men ingen valg for null tekst. Er min DVD plate det er noe feil med eller opplever dere andre også dette? Det er den eneste filmen jeg har vært borte i hvor underteksten ikke kan fjernes. Det er jo en DLP eiers mareritt, mye mørke sener og tvungen underteksting. :roll:

Zulu

Medlem
2 Jan 2003
2.681
0
0
Flere av filmene fra Egmont har tvungen tekst.

Hvis det er sone 2 du snakker om

robertaas

Medlem
30 Des 2002
8.618
0
0
www.lundemo.com
Mange utgaver i norden har tvungen teksting.

En måte man kan omgå dette på for enkelte plater er:
-gå til special features og start filmen med kommentarlydspor
-filmen er nå enten uten tekst eller så kan teksten slås av
-skift lydsporet tilbake igjen uten å gå tilbake til hovedmenyen

Det er også mulig å få flere spillere moddet til å ignorere slike begrensninger i avspillingen.

Robert-

hamtor

Medlem
11 Mar 2003
1.688
0
0
Re: We were soldiers har ett rått lydspor!!

Burre skrev:
Hvis du har kompatibelt utstyr for DTS, anbefaler jeg å sjekke ut we were soldiers. Sinnsykt bra film å teste anlegget med!!
Det er den første filmen som er mikset med høyde kanal, og garantert ikke den siste.

Rusty

Medlem
13 Des 2002
8.153
0
0
Jeg bruker ikke tekst når jeg ser en film!noen flere som ikke bruker tekst?

Gorm

Administrator
13 Des 2002
39.972
30
48
51
Jessheim
Rusty skrev:
Jeg bruker ikke tekst når jeg ser en film!noen flere som ikke bruker tekst?
Hei Rusty.
Det var jo det som var hele poenget med innlegget mitt, jeg ønsker jo ikke å fjerne teksten for så å sette den på igjen. :wink:

audunth

Medlem
9 Jun 2003
4.048
0
36
Jeg bruker denne metoden for å fjerne tvungen teksting:

Når jeg setter plata i spilleren, trykker jeg stoppknappen gjentatte ganger for å hindre at plata begynner å spille. (Hvis plata begynner å spille og man får fram "velg språk"-menyen er det vanligvis for seint, og man må ta plata ut og inn igjen.) Så trykker jeg tittel-knappen, velger tittel nummer 1 og trykker enter. Forutsatt at tittel 1 er selve filmen, vil da filmen starte uten tekst.

Dette fungerer ikke på alle filmer, da noen allikevel starter med tekst.

Jeg har en Toshiba SD-220E, men tittelsøk-funksjonen er vel standard på så å si alle DVD-spillere skulle jeg tro.

Én siste mulighet er jo å brenne en kopi av DVD'en og fjerne brukerbegrensningene i prosessen. Så spørs det jo hva man synes er verst av tekst, bytte plate midt i filmen eller økt komprimering/nedsatt bildekvalitet. Personlig ville jeg solgt filmen og kjøpt en engelsk/amerikansk utgave.

Oban

Medlem
15 Aug 2003
2.281
0
0
Hi-Fil skrev:
En annen ting med denne filmen er at jeg får ikke skrudd av underteksten. Det er valg for forskjellige tekst-språk, men ingen valg for null tekst. Er min DVD plate det er noe feil med eller opplever dere andre også dette? Det er den eneste filmen jeg har vært borte i hvor underteksten ikke kan fjernes. Det er jo en DLP eiers mareritt, mye mørke sener og tvungen underteksting. :roll:
Det finnes mange filmer med tvungen teksting.
HER er en link til Dvdarkivets liste over filmer med tvungen teksting. Hvor godt oppdatert listen er vet jeg ikke.

audunth

Medlem
9 Jun 2003
4.048
0
36
Jeg kom på at jeg faktisk har We Were Soldiers norsk versjon liggende, har lånt den av en kompis. Puttet den i DVD-spilleren, og riktignok, den har ingen menyvalg for ingen tekst.

Men når filmen var igang, var det ikke verre enn å trykke subtitle-knappen på DVD-spilleren, velge "Off" og dermed var problemet løst :)

Subtitle/undertekst-knapp er vel standard på alle DVD-spillere?

splatt

Medlem
29 Sep 2003
376
0
0
audunth skrev:
Men når filmen var igang, var det ikke verre enn å trykke subtitle-knappen på DVD-spilleren, velge "Off" og dermed var problemet løst :)

Subtitle/undertekst-knapp er vel standard på alle DVD-spillere?
Pointet er at tekstingen er tvunget, og at valget "off" ikke er tilgjengelig.

audunth

Medlem
9 Jun 2003
4.048
0
36
Ikke på We Were Soldiers. Som jeg sa, jeg prøvde den nettopp!

Har heller aldri sett en film hvor valget "Off" ikke er tilgjengelig, da det er et valg som ligger i subtitle-funksjonen på enhver DVD-spiller. Hvis det ikke er tilgjengelig er det fordi det er lagt inn en brukerbegrensning på subtitle-knappen, dvs. at denne er satt ut av funksjon. I så tilfelle fungerer ikke subtitle-knappen i det hele tatt.

splatt

Medlem
29 Sep 2003
376
0
0
Mulig du har en modifisert spiller da. En del av de sonemodifiseringene som fins ute på markedet overstyrer nemlig slike ting som tvungen tekst.

audunth

Medlem
9 Jun 2003
4.048
0
36
Spilleren min overstyrer ikke brukerbegrensninger. Mange filmer jeg har tillater ikke at man endrer lyd eller tekst under avspilling, dvs. at subtitle- og audio-knappene blir satt ut av funksjon. We Were Soldiers er bare ikke en av dem.

Pogwaq

Medlem
23 Okt 2003
13.811
0
0
www.barsk.org
Tvungen teksting? Takk og farvel.

Jeg har en gammel billigutgave av The Usual Suspects, der man får teksting på svensk om du velger 'off'. Grusomt irriterende.

Nito

Medlem
26 Mai 2003
1.175
0
0
men.. lydsporet er bra altså ? Kanskje verdt å teste, for å teste anlegget iallefall :lol: