Waterfall måling i sub-området - som forventet, eller noe å forbedre?

Jan-Erik-86

Medlem
30 Mar 2012
304
0
16
Nå skal det kanskje aller først sies at rommet kun er ~7kvadrat (350*190*180 L*B*H), så vi snakker ikke store greiene.

Har satt opp og tatt ned forskjellige løsninger med tanke på å redusere refleksjoner og for å få mer detaljer i bass-området, og dette er så langt det beste jeg har kommet frem til.

Det er nå gips-vegger rundt det hele med 10cm rockwool bak, og 5cm rockwool utenpå gipsen enkelte plasser for 1. refleksjon, samt at alle veggene er dekt med tykk gardin. Bakveggen er heldekt med 5cm rockwool, og ene hjørnedelen har 10cm - i det andre hjørnet er døren.
Taket er sponplater og er i hovedsak kun dekt med høyttaler-stoff (uten at dette demper noe annet en lyset fra lerretet), men det er akustisk foam over sitteplassene.

Hadde større problemer med taket som resonerte omkring ~18Hz grunnet store plater som var festet dårlig, men har nå fått stivet opp dette en god del.
Nå målte jeg selvfølgelig ikke før, men er det trolig taket vi fremdeles ser resonerer nå ved ~20Hz? Bare naturligvis i en vesentlig mindre grad en før, når de vandret ~0,5cm på høyt volum...

Kort oppsummert syns jeg bassen generelt sett er rimelig fin slik den er nå, og merkbart mer detaljert under 30Hz kontra før jeg festet taket. Vet bare ikke om dette nå ser ut ca som det man burde forvente, eller om det fremdeles er noe mer som kan/bør gjøres her for å forbedre bassen ytterligere?

Vedlegg